21/01/2019 00:39:49
27.6.2010

Cine Ποντίκι

Cine Ποντίκι - Media

Οι «ζωγραφιστοί» χαρακτήρες της Pixar κερδίζουν κατά κράτος αυτούς με σάρκα και οστά, σε μια εβδομάδα που δεν είναι τόσο απογοητευτική όσο το προχωρημένο του καλοκαιριού θα σας έκανε να φοβάστε...

Toy Story 3

Η αλήθεια είναι πως δεκαπέντε χρόνια μετά την πρώτη ταινία με τα παιχνίδια της Pixar, η διάθεση να ξαναδείς αγαπημένους, αλλά μάλλον παλιούς χαρακτήρες, δεν είναι το ίδιο θερμή, όσο το να ανακαλύψεις καινούριες, πιο ενήλικες ιστορίες από ένα εργοστάσιο ονείρων που τα τελευταία χρόνια μας χάρισε φιλμ σαν το «Wall-Ε» ή το «Ψηλά στον Ουρανό». Το «Toy Story» έδειχνε από την αρχή πως ήταν η προσπάθεια της Pixar να δοκιμάσει το αν ένα κινούμενο σχέδιο θα μπορούσε να κερδίσει και την προσοχή των ενηλίκων, ενώ κρατούσε την προσοχή του επικεντρωμένη έτσι κι αλλιώς στα παιδιά. Στην τρίτη ταινία της σειράς, η ιστορία δείχνει αρχικά πιο ενήλικη, αφού μαζί με τον ιδιοκτήτη των παιχνιδιών Άντι, που ετοιμάζεται πλέον να φύγει για το κολέγιο, κι εμείς έχουμε ίσως ξεπεράσει τους ήρωες του Toy Story. Όμως στην πορεία της, καθώς τα παιχνίδια καταλήγουν σε έναν παιδικό σταθμό και πρέπει να αντιμετωπίσουν όχι μόνο μια ομάδα από άγαρμπα πιτσιρίκια που τα κακομεταχειρίζονται, αλλά και μια «δικτατορία» που επιβάλει ένας λούτρινος αρκούδος, τα θέματα γίνονται ελαφρώς πιο ενήλικα, αλλά κυρίως η «περιπέτεια» γίνεται τόσο γοητευτική ώστε να σε κάνει να ξεχνάς τις αμφιβολίες σου. Καινούριοι χαρακτήρες, καινούρια περιπέτεια, αλλά κυρίως μια γνώριμη καλογραμμένη ιστορία ακόμη κι αν συχνά τείνει να είναι περισσότερο «περιπετειώδης» απ’ όσο θα χρειαζόταν, σε παρασύρουν σε μια ταινία που ακόμη κι αν ξεκινά ψάχνοντας και η ίδια τον συναισθηματικό της τόνο, κατορθώνει να τον βρει θριαμβευτικά στο τέλος σε μια σειρά από τελικές σκηνές που αποκλείεται να μην σας συγκινήσουν. Όσο για το 3D στο οποίο υποκύπτει και αυτή η ταινία μετά το «Ψηλά στον Ουρανό», δεν γίνεται σε καμιά περίπτωση αντικείμενο «εκμετάλλευσης» από τους δημιουργούς του φιλμ που προτιμούν να το χρησιμοποιήσουν για να κάνουν τον κόσμο της πιο αληθοφανή και «βαθύ» από το να εντυπωσιάσουν με στιγμές που στέλνουν «ιπτάμενα» αντικείμενα προς το μέρος σου, δίχως κανένα προφανή λόγο πέρα από το να δικαιολογήσουν την έξτρα τιμή του εισιτηρίου και τα γυαλιά στα μάτια σας... Σκηνοθεσία: Λι Άνκριτς. Με τις φωνές των: Τομ Χανκς, Τιμ Άλεν, Τζόαν Κιούζακ, Νεντ Μπίτι, Ντον Ρικλς. Χώρα: ΗΠΑ. Διάρκεια: 108΄

Οικογένεια σε Παράνοια

Μια αξιαγάπητη τρυφερή ιστορία για τα μυστικά μιας οικογένειας και τις σχέσεις που την κρατούν ενωμένη, γυρισμένη με τρυφερότητα και αγάπη από έναν σκηνοθέτη που νοιάζεται για τους χαρακτήρες και για τη δυναμική τους. Τοποθετημένη στο City Island της Νέας Υόρκης, ένα μικρό νησάκι που βρίσκεται ανατολικά του Μπρονξ και που μοιάζει με ανωμαλία στο αστικό τοπίο της αμερικάνικης μεγαλούπολης, η ταινία αφηγείται, με ανάλογο τρόπο, μια ιστορία τυπικά νεοϋορκέζικη και μαζί διαφορετική απ’ όσες έχουμε μέχρι τώρα δει. Κεντρικός της άξονας ο χαρακτήρας του Άντι Γκαρσία, ένας δεσμοφύλακας που συναντά στον χώρο εργασίας του ως τρόφιμο τον γιο που δεν γνώρισε ποτέ, μια που σε νεαρή ηλικία εγκατέλειψε τη μητέρα του πριν τον φέρει στον κόσμο. Τώρα οικογενειάρχης, με δυο ακόμη παιδιά, που όπως κάθε μέλος τού σπιτικού του κρύβουν τα δικά τους μυστικά, θα αποφασίσει να φέρει τον μυστικό του γιο ξανά στο σπίτι δίχως όμως να αποκαλύψει την αληθινή του ταυτότητα, μια απόφαση που θα είναι η αρχή για μια σειρά από αλήθειες να βγουν στην επιφάνεια. Ισορροπώντας, δίχως κόπο, ανάμεσα στις σοβαρές στιγμές και την κωμωδία, κατορθώνοντας να συλλάβει κάτι από την αληθινή ουσία μιας οικογένειας και βρίσκοντας τον τρόπο να χωρέσει στην ιστορία του με την ίδια ευκολία το ασήμαντο με το σπουδαίο, ο Ρέιμοντ ντε Φελίτα στήνει ένα φιλμ που μπορεί να μην είναι πρωτότυπο ή καινούριο, αλλά είναι φρέσκο και ειλικρινές. Ένα μικρό feel good διαμαντάκι για μια πόλη που συνεχίζει να προσφέρει υπέροχες ιστορίες στο σινεμά, αλλά κυρίως για την ίδια τη ζωή που εξακολουθεί να είναι συναρπαστική ακόμη κι όταν επαναλαμβάνεται... Σκηνοθεσία: Ρέιμοντ ντε Φελίτα. Πρωταγωνιστούν: Άντι Γκαρσία, Τζουλιάνα Μαργκούλις, Έμιλι Μόρτιμερ, Άλαν Άρκιν, Στίβεν Στρέιτ. Χώρα: ΗΠΑ. Διάρκεια: 103΄

Από το Παρίσι με Αγάπη

Μια από εκείνες τις περιπέτειες που η Europa Corp του Λικ Μπεσόν ξεπετά κάθε τόσο θέλοντας να υπενθυμίζει στους Αμερικάνους συναδέλφους του ότι οι Γάλλοι μπορούν να παίξουν το δικό τους παιχνίδι με ανάλογα αποτελέσματα, αλλά λιγότερα χρήματα, το φιλμ του Πιερ Μορέλ δεν περιέχει δυστυχώς ούτε ίχνος πρωτοτυπίας, εξυπνάδας, ή ενδιαφέροντος. Η ιστορία ενός υπάλληλου της αμερικάνικης πρεσβείας που αναλαμβάνει μαζί με έναν ανορθόδοξο πράκτορα την προστασία του πρέσβη και των υψηλών του καλεσμένων από την απειλή τρομοκρατών, θέλει να είναι μαζί αστεία και εκρηκτικά περιπετειώδης, αλλά αποτυγχάνει παταγωδώς στο πρώτο και επιτυγχάνει μόνο στιγμιαία στο δεύτερο. Ο Τζον Τραβόλτα, παρά το ξυρισμένο κεφάλι και τον υπερβολικά cool χαρακτήρα του, δεν κατορθώνει να γίνει τίποτα παραπάνω από μια καρικατούρα, ενώ ο Ρις Μέγιερς είναι απλά, ολοκληρωτικά αταίριαστος στον ρόλο του action hero. Όσο για την πλοκή, είναι απλά σχηματική, τόσο που ακόμη κι ένα πεντάχρονο θα μπορούσε να προβλέψει την εξέλιξή της, ενώ το Παρίσι πέρα από τον πύργο του Άιφελ είναι άχρωμο, αδιάφορο και απών, κάτι που αποτελεί αληθινό «κατόρθωμα» των δημιουργών αυτής της ολοκληρωτικά χλιαρής ανοησίας. Σκηνοθεσία: Πιερ Μορέλ. Πρωταγωνιστούν: Τζον Τραβόλτα, Τζόναθαν Ρις Μέγιερς, Κάσια Σμούτνιακ, Ρίτσαρντ Ντέρντεν. Χώρα: Γαλλία. Διάρκεια: 92΄

Ο Τελευταίος Προορισμός

Γυρισμένη το 2006 μετά τον θάνατο του σταθερού παραγωγού του Ισμαήλ Μέρτσαντ, η τελευταία ταινία του Τζέιμς Άιβορι εμφανίστηκε μόλις φέτος στις αίθουσες. Βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Πίτερ Κάμερον αφηγείται την ιστορία του Ομάρ Ραζάγκι, ενός Ιρανού αποφοίτου τού πανεπιστημίου του Κολοράντο. Ο Ομάρ κερδίζει υποτροφία για να γράψει την επίσημη βιογραφία τού αποθανόντος Λατινοαμερικάνου συγγραφέα Ιούλιου Γκαντ. Έξι μήνες μετά και χωρίς εξήγηση, ο Ομάρ μαθαίνει πως η οικογένεια του Γκαντ αρνείται να του δώσει εξουσιοδότηση να συνεχίσει το έργο του. Με τη βοήθεια και την υποστήριξη της φίλης του Ντίρντρε, θα ταξιδέψει στην Ουρουγουάη, προκειμένου να τους αλλάξει γνώμη. Εκεί θα εισχωρήσει σε μια «φωλιά» γεμάτη ίντριγκες και ανθρώπους με ιδιαίτερες ιδιοσυγκρασίες. Η άφιξή του αναστατώνει την εύθραυστη συνύπαρξη τους και τους οδηγεί να αναθεωρήσουν την καθημερινότητα και τις επιλογές τους. Αντίστοιχα, ο Ομάρ αρχίζει να αναρωτιέται σε ποιο βαθμό έχει υπάρξει συγγραφέας της ίδιας του της ζωής. Σκηνοθεσία: Τζέιμς Άιβορι. Πρωταγωνιστούν: Ομάρ Μέτγουόλι, Άντονι Χόπκινς, Λόρα Λίνεϊ, Σαρλότ Γκενσμούργκ. Χώρα: ΗΠΑ. Διάρκεια: 114΄

ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΕΙΣ

Σύντομη Συνάντηση, του Ντέιβιντ Λιν.

Η ιστορία μιας ερωτικής έλξης ανάμεσα σε δυο παντρεμένους ανθρώπους θα δώσει την αφορμή στον Ντέιβιντ Λιν να κάνει μια από τις πλέον κλασικές ταινίες του βρετανικού σινεμά και μια αληθινά παθιασμένη ταινία ακόμη κι αν σχεδόν τίποτα δεν δεν συμβαίνει.

Το Αδελφάτο των Ιπποτών της Ελεεινής Τραπέζης, των Τέρι Γκίλιαμ, Τέρι Τζόουνς.

Ο θρύλος του Βασιλιά Αρθούρου και των Ιπποτών τής Στρογγυλής Τραπέζης σε μια σουρεαλιστική κωμική ανάγνωση από την ομάδα των Μόντι Πάιθον.

Γιώργος Ν. Κορωναίος

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.