18/11/2018 07:05:08

Τιμή στη Μαφάλντα

Τιμή στη Μαφάλντα - Media

Ο 82χρονος Αργεντινός κομίστας Χοακίν Σαλβαδόρ Λαβάρο, ο γνωστός Κίνο, ήταν φέτος ο άνθρωπος τον οποίο επέλεξε να τιμήσει η επιτροπή των ισπανικών βραβείων Αστούριας στην κατηγορία «Επικοινωνία και Ανθρωπιστικές Επιστήμες». Το βραβείο, ένα από τα γνωστότερα στον ισπανόφωνο κόσμο, ο Κίνο το κέρδισε «για την παιδευτική αξία του έργου του και τα ξεκάθαρα μηνύματά του, στα οποία συνδυάζεται η απλότητα και η σοφία και τίθενται σημαντικά ερωτήματα για το μέλλον του κόσμου». Πρωταγωνίστρια στη βράβευση η Μαφάλντα, το κοριτσάκι που έκανε τον Κίνο διάσημο σε όλο τον κόσμο και που φέτος γιορτάζει τα πεντηκοστά της γενέθλια.

«Εγκατέλειψα τη Μαφάλντα το 1973, αλλά έχω την αίσθηση πως εκείνη δεν με εγκατέλειψε ποτέ» είχε πει σε πρόσφατη συνέντευξή του ο Κίνο. Σχεδίασε το «κοριτσάκι το οποίο προσπαθεί να ανακαλύψει ποιοι είναι οι καλοί και ποιοι οι κακοί αυτού του κόσμου», όπως το χαρακτηρίζει, το 1962 ως ηρωίδα μιας διαφήμισης εταιρείας ηλεκτρονικών συσκευών. Τελικά όμως η Μαφάλντα πρωτοεμφανίστηκε το 1964 με το δικό της κόμικς και μια παρέα η οποία γρήγορα έγινε διάσημη και μέσω της οποίας ο Κίνο εξέφραζε προβληματισμούς για θέματα της καθημερινότητας, αλλά και, συχνότατα, πολιτικά γεγονότα. Στην πινακοθήκη που έφτιαξε ο Αργεντινός σκιτσογράφος, απεικόνισε έναν ολόκληρο κόσμο, με τα καλά και τα στραβά του, με τη βοήθεια εξάχρονων, όπως ο Μιγκελίτο («Το μόνο που θέλω είναι να πάνε όλα καλά στη ζωή μου»), ο Μανολίτο («Όλοι είμαστε ίσοι, απλώς μερικοί έχουμε και ένα κεφάλαιο να ρισκάρουμε»), η Σουζανίτα («Ο πιο σίγουρος τρόπος να αισθανθείς καλύτερα, είναι να αρχίσεις να συνηθίζεις πως είσαι χάλια»), ο Φελίπε («Δεν θα ήταν υπέροχο, αν οι βιβλιοθήκες θεωρούνταν πολυτιμότερες από τις τράπεζες;»). Φράσεις τους αναδημοσιεύονται κάθε τόσο, κυρίως εκείνες της – πενηντάχρονης πια – Μαφάλντα, που ακόμα δεν μπορεί να δεχθεί «τον τρόπο που σκέφτονται οι μεγάλοι».

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.