17/11/2018 19:47:10

«Επιμείναμε στα επώδυνα σημεία του έργου»

«Επιμείναμε στα επώδυνα σημεία του έργου» - Media

Ο Αθηναίος Φώτης Σεργουλόπουλος και ο Σερραίος Γιώργος Καπουτζίδης είναι δύο δημοφιλείς τηλεοπτικές περσόνες. Τους συνάντησα ένα απόγευμα στο θέατρο Badminton, ελαφρώς αγχωμένους, λίγο πριν από τις ετοιμασίες για μια ακόμη παράσταση του αυστραλέζικου μιούζικαλ «Πρισίλα – Η Βασίλισσα της ερήμου».

Λίγες μέρες πριν είχα την ευκαιρία να παρακολουθήσω την εν λόγω μεγαλειώδη παράσταση, στην οποία κόσμος όλων των ηλικιών προσερχόταν σαν σε λαϊκό προσκύνημα. Σημαντικό, όχι γιατί το κοινό δείχνει την προτίμησή του σε μία υπερπαραγωγή, αλλά κυρίως γιατί το έργο βρίθει από αντιρατσιστικά μηνύματα μέσα από την ιστορία δύο drag queens και μίας τρανσέξουαλ που αποζητούν απεγνωσμένα την αγάπη.

Ποιος είχε την ιδέα να ανέβει το συγκεκριμένο μιούζικαλ στη χώρα μας;

Φώτης Σεργουλόπουλος: Ο Αδάμ του Badminton έχει μια προϊστορία με την «Πρισίλα», είναι συμπαραγωγός και φίλος του πρώτου παραγωγού της παράστασης που ανέβηκε στην Αυστραλία. Άρα ήταν άμεσα εμπλεκόμενος με τα δικαιώματα του έργου από ’κεί, όχι μόνο με το τωρινό ανέβασμα στην Ελλάδα.
Γιώργος Καπουτζίδης: Εγώ το έμαθα όταν με κάλεσαν τον περασμένο Ιούνιο για να κάνω την ελληνική απόδοση του κειμένου.

Και πώς προέκυψε το κάστινγκ;

Φ.Σ.: Σ’ αυτές τις δουλειές οι παραγωγοί παίζουν πολύ μεγάλο ρόλο. Νομίζω το ότι έφτασαν σε μένα ήταν επιλογή του Γιώργου και του Φωκά Ευαγγελινού, δηλαδή των άλλων σημαντικότερων συντελεστών.
Γ.Κ.: Συζητήσεις γίνονταν με τον Αδάμ και με τον Φωκά από τον Οκτώβριο. Πρότεινα μάλιστα στον Φωκά διάφορα ονόματα για τον δικό μου ρόλο, εφόσον θα ασχολούμουν αποκλειστικά με το κείμενο. Και ο Φωκάς όλο μου έλεγε «Εσύ θα παίξεις τον ρόλο»!

Γνωριζόσασταν οι δυο σας από πριν;

Φ.Σ.: Βέβαια, από τη δουλειά. Είχαμε βρεθεί πάρα πολλές φορές. Με τον Φωκά επίσης γνωρίζομαι από τη δεκαετία του ’90, από τότε που ασχολούμουν ενεργά με το θέατρο, πριν κάνω τηλεόραση.

Είσαστε δύο δημοφιλέστατες τηλεοπτικές περσόνες. Ποια η διαφορά του τηλεοπτικού φακού με τη σκηνή του θεάτρου;

Γ.Κ.: Καμία διαφορά για μένα. Είτε είσαι στο θέατρο είτε στο σινεμά, την τηλεόραση κ.λπ., προέχει να κάνεις τον κόσμο να περνάει όμορφα. Θέλω να περνάνε οι άλλοι ωραία. Κάνουμε αυτήν τη δουλειά όχι από δικιά μας ματαιοδοξία, αλλά για να δίνουμε χαρά, διασκέδαση, συγκίνηση.
Φ.Σ.: Έχει απόλυτο δίκιο ο Γιώργος. Λένε για μένα, ας πούμε, «ο παρουσιαστής». Οι καλύτεροι, όμως, παρουσιαστές είναι αυτοί που έχουν κάνει θέατρο, αφού ξέρουν να απευθύνονται. Ακόμη και τέσσερις κάμερες να έχεις απέναντί σου, ξέρεις ότι απευθύνεσαι κάπου, έστω σε ένα ηλεκτρονικό μάτι.

Παρ’ όλα αυτά το «Πρισίλα» δεν είναι απλώς ένα θέαμα διασκέδασης, αφού ασχολείται με θέματα επώδυνα.

Γ.Κ.: Όντως, δεν εννοούσα απλή διασκέδαση, αλλά ψυχαγωγία, αγωγή της ψυχής, να απευθύνεσαι στην καρδιά του άλλου. Το πετυχαίνουμε με το συγκεκριμένο έργο, γιατί οι θεατές και θα συγκινηθούν και θα προβληματιστούν και θα κλάψουν και θα γελάσουν. Αυτός είναι ο στόχος μου και όποτε γράφω για την τηλεόραση. Σημαντικό ακόμη είναι ότι επιμείναμε στα «επώδυνα» σημεία του έργου, δεν τα προσπεράσαμε χάριν ελαφρότητας.
Φ.Σ.: Εγώ πάντοτε έλεγα ότι είμαι του ελαφρού, εννοώντας πως και τη ζωή μου την έχω πάρει όπως θα το ήθελα, να με διασκεδάζει δηλαδή. Το μάθημά μου ήταν να κάνω αυτό που με διασκεδάζει στη ζωή μου, ακόμη κι αν είναι δράμα. Με θυμάμαι, λόγου χάριν, να κλαίω με ένα μελόδραμα στην τηλεόραση και μετά να λέω «αχ, επιτέλους, πάμε για ύπνο τώρα».

Ακούστηκαν όμως και επικρίσεις. Ο Σταμάτης Κραουνάκης έγραψε στη σελίδα του στο Facebook ότι μεγάλη ορχήστρα έμεινε ακέφαλη λόγω κρίσης κι εσείς μας προτείνετε την «Πρισίλα». «Την κατάρα μου να ’χουν» έγραψε χαρακτηριστικά.

Φ.Σ.: Ο Σταμάτης Κραουνάκης τα τελευταία χρόνια είναι επιθετικός, αυτήν τη στάση κρατάει. Δεν περιμένω κάτι διαφορετικό. Ωστόσο, έχει δώσει εξαιρετικές στιγμές στο ελληνικό θέατρο.

Ίσως δεν έπρεπε να το προσωποποιήσω, αναφερόμουν σε γενικότερες επικρίσεις.

Γ.Κ.: Η κρίση δεν αντιμετωπίζεται με κατάρες, αλλά με δημιουργία, κέφι και έμπνευση.

Πόσο καταπραϋντικό είναι για τη νεοελληνική κοινωνία, η οποία ζει όλα τα φοβικά σύνδρομά της, ένα τέτοιο έργο που βρίθει από αντιρατσιστικά μηνύματα;

Φ.Σ.: Δεν θέλω να χαρακτηριστεί πολιτική πράξη, τόσο βαρύγδουπα εννοώ, ένα ευχάριστο μιούζικαλ. Σε κάθε έργο που σέβεται τον εαυτό του περιέχονται κοινωνικά μηνύματα. Άλλοι ταυτίζονται, άλλοι όχι, αυτό είναι το θέατρο. Εγώ και στη ζωή μου και σε ό,τι άλλο κάνω, δεν σκοπεύω σε ένα πολιτικό statement, αλλά στην ελευθερία των «πιστεύω» μου. Δεν θεωρώ ότι κάνουμε ακτιβισμό με ένα έργο που μπορεί να το δει από τον πιο μικρό μέχρι τον μεγαλύτερο θεατή. Ωστόσο, αν ήταν απλώς ένα ελαφρύ, επιφανειακό θέαμα, δεν θα μας αφορούσε.
Γ.Κ.: Τα ίδια λέω κι εγώ, δεν είμαστε επιφανειακοί άνθρωποι. Πρόκειται για ένα ανθρώπινο έργο, αλλά σίγουρα και πολιτική πράξη, αν υποτεθεί πως ο όρος ανθρωπιά έχει χαθεί στις μέρες μας. Όλοι οι άνθρωποι, από τη στιγμή που δεν κάνουμε κακό, είμαστε ίσοι. Αυτό διαπραγματεύεται η «Πρισίλα», μια καθόλου δημαγωγική ιστορία για ανθρώπους με σάρκα, οστά και καρδιά.

Θα με ενδιέφερε, κύριε Καπουτζίδη, λόγω του σχολιασμού της Eurovision που κάνετε κάθε χρόνο, δυο λόγια σας για τη νίκη της Κοντσίτα.

Γ.Κ.: Θα πρέπει να την αντιμετωπίσουμε ως τη νίκη ενός καλλιτέχνη. Άντρας είναι, γυναίκα είναι, τρανς είναι, δεν έχει να κάνει... Εκεί πήγε ένας άνθρωπος με σάρκα και οστά. Εμάς, λοιπόν, δεν μας ενδιαφέρουν η σάρκα, τα οστά, η καρδιά και η ψυχή ενός ανθρώπου, αλλά το μούσι του. Δεν έχω να σχολιάσω τίποτα λοιπόν, είναι η συμμετοχή της Αυστρίας, ενός καλλιτέχνη που κέρδισε!

Ας κλείσουμε με τα προσεχή σας σχέδια.

Φ.Σ.: Εγώ κάνω αυτά που έκανα εδώ και πέντε χρόνια. Νομίζω ότι δεν έχω αλλάξει καθόλου...
Γ.Κ.: Εγώ ετοιμάζω μία σειρά, η οποία θα ξεκινήσει γυρίσματα το καλοκαίρι, όταν τελειώσουμε με την «Πρισίλα», και αν όλα πάνε καλά θα παιχτεί στους δέκτες σας με τη νέα σεζόν.

INFO Badminton (Ολυμπιακά Ακίνητα, Γουδή), μέχρι 15.6, 5, 6, 7, 12, 13, 14.6 στις 21.00, 15.6 στις 20.00, τιμές: 10 - 45 ευρώ, 210-8840600

5 ΣΤΙΓΜΕΣ

>Φώτης Σεργουλόπουλος Η πρώτη προβολή της ταινίας «Πρισίλα» στο «Άστυ», σκηνοθετημένη από τον δημιουργό του μιούζικαλ που θ’ ακολουθούσε. Ήταν ένας καινούργιος κινηματογράφος, που θα γεννούσε ολόκληρη τάση.

>Γιώργος Καπουτζίδης Πίστευε ότι η ταινία «Πρισίλα» θα ήταν κωμωδία, που δεν ήταν τελικά. Τον συγκλόνισε ως κάτι πρωτοφανέρωτο στον διεθνή κινηματογράφο. Εν συνεχεία, η βερσιόν για μιούζικαλ του φάνηκε πολύ πιο διασκεδαστική.

>Φ.Σ. Ως παιδάκι πήγαινε σε σχολείο με θεατρική σκηνή. Η πρώτη του καλλιτεχνική ενασχόληση ήταν στο Γυμνάσιο, όταν ανέβασαν «Οιδίποδα Τύραννο» σε μουσική Σταμάτη Κραουνάκη και χορογραφίες Νέλλης Καρρά. Ήταν σαν τους Μάγους με τα δώρα το βάπτισμα αυτό στο θέατρο.

>Γ.Κ. Όταν στο τέλος της Γ’ Γυμνασίου έγραψε, σκηνοθέτησε και έπαιξε σε ένα επιθεωρησιακό έργο. Ήταν η πρώτη φορά που εξέθετε τον εαυτό του μπροστά στο κοινό, τους συμμαθητές του συγκεκριμένα. Ακόμη ηχεί στα αυτιά του εκείνο το πρώτο χειροκρότημα.

>Φ.Σ. Όταν, παρ’ ότι μεγάλωσε με τα ντίσκο ακούσματα και συμμετείχε στις διαμάχες «ροκάδων - καρεκλάδων», ξανάκουσε με αφορμή την «Πρισίλα» το «I will survive» της Γκλόρια Γκέινορ και συνειδητοποίησε τη σημαντικότητα των στίχων του τραγουδιού.

Φωτο: Απόλλων Μπόλλας

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.