search
ΣΑΒΒΑΤΟ 20.04.2024 04:48
MENU CLOSE

Γερμανία: Διόδια μόνο για… ξένους

08.07.2014 06:02
Γερμανία: Διόδια μόνο για… ξένους - Media

Σε άλλη μία χειρονομία ευρωπαϊκής αλληλεγγύηq προχώρησε η γερμανική κυβέρνηση, καθώς όπως έγινε γνωστό, θα θεσπιστεί σχέδιο για την επιβολή διοδίων σε αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες σε ολόκληρη τη Γερμανία.

 
Σε άλλη μία χειρονομία ευρωπαϊκής αλληλεγγύηq προχώρησε η γερμανική κυβέρνηση, καθώς όπως έγινε γνωστό, θα θεσπιστεί σχέδιο για την επιβολή διοδίων σε αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες σε ολόκληρη τη Γερμανία.
 
Ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Αλεξάντερ Ντόμπριντ παρουσιάζει σήμερα τα σχέδιά του για τη διαφιλονικούμενη επιβολή διοδίων για Ι.Χ. με ξένες πινακίδες.
 
 Όπως έγινε γνωστό, ο χριστιανοκοινωνιστής πολιτικός προτείνει ένα είδος βινιέτας για το σύνολο του γερμανικού οδικού δικτύου -και όχι μόνον για τους αυτοκινητόδρομους όπως προέβλεπαν τα αρχικά σχέδια του κόμματός του- που θα έχει τη μορφή ενός ειδικού τέλους υποδομών.
 
Και ενώ τα αρχικά σχέδια προέβλεπαν μόνον την επιβάρυνση των οδηγών με ξένες πινακίδες, γεγονός που προκάλεσε και την αντίδραση των Βρυξελλών, η τελική πρόταση επιβαρύνει, καταρχήν, και τους Γερμανούς οδηγούς.
 
Τι προβλέπεται
 
Βάσει του σχεδίου λοιπόν, το ειδικό αυτό τέλος θα καταβάλουν αυτομάτως και οι κάτοχοι οχημάτων με γερμανικές πινακίδες, στον αντίποδα όμως θα πληρώνουν λιγότερα τέλη κυκλοφορίας.
 
Οι ξένοι οδηγοί αντίθετα θα αγοράζουν τη βινιέτα, καταβάλλοντας έτσι και αυτοί το νέο τέλος υποδομών.
 
Με τον τρόπο αυτό πληρούνται οι προϋποθέσεις της κυβερνητικής συμφωνίας Χριστιανοδημοκρατών/Χριστιανοκοινωνιστών και Σοσιαλδημοκρατών. Στην προγραμματική συμφωνία για το σχηματισμό κυβέρνησης, τα τρία κόμματα είχαν συμφωνήσει ότι δεν θα πρέπει να υπάρξει πρόσθετη επιβάρυνση των οδηγών με γερμανικές πινακίδες. Παράλληλα το νέο τέλος θα πρέπει να συνάδει με το ευρωπαϊκό δίκαιο και να μην επιτρέπει διακρίσεις λόγω εθνικότητας.
 
Στόχος είναι να τεθεί σε ισχύ το 2016. Τα έσοδα που αναμένεται να αποφέρουν οι ξένοι οδηγοί στα γερμανικά ταμεία υπολογίζονται στα 625 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. 
 
Αντιδράσεις
 
Η γερμανική λέσχη αυτοκινήτου VCD πάντως αμφιβάλλει ότι το μέτρο μπορεί να αποφέρει τα προσδοκώμενα έσοδα. «Τα διοικητικά κόστη θα είναι τεράστια ενώ και ο έλεγχος κοστίζει χρήματα. Στο τέλος θα είναι συν-πλην μηδέν», είπε η εκπρόσωπος της VCD Άνγια Σμετάνιν προς την Berliner Zeitung.

Για ένα «παράλογο και εντέλει τελείως ανεύθυνο σχέδιο» έκανε λόγο ο επικεφαλής της Κ.Ο. των Πρασίνων Άντον Χοφράιτερ μιλώντας στην εκπομπή Bericht aus Berlin της γερμανικής δημόσιας τηλεόρασης. «Φανταστείτε τι θα γίνεται στις συγκοινωνίες μεταξύ του κρατιδίου του Ζάαρ και της Γαλλίας ή μεταξύ Βρανδεμβούργου και Πολωνίας, εάν οι Γερμανοί δεν θα πληρώνουν στους γείτονες για τη χρήση των δρόμων τους ενώ Γάλλοι και Πολωνοί θα πρέπει να πληρώνουν», πρόσθεσε σήμερα μιλώντας στην Saarbrückener Zeitung. Για «σαφή διάκριση σε βάρος των ξένων» κάνει λόγο η Ένωση ευρωπαϊκών εμπορικών και βιομηχανικών επιμελητηρίων UECC.

Πηγή: Deutsche Welle

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΣΑΒΒΑΤΟ 20.04.2024 03:33