search
ΣΑΒΒΑΤΟ 20.04.2024 03:44
MENU CLOSE

Τα εργοτάξια που στοιχειώνουν εργολάβους

12.09.2014 21:00
oldphotospod_1109_020_cmyk1410512239.jpg

Πήραν το μπαγιόκο, παράτησαν τα έργα και ψάχνουν δικαιολογίες

Πήραν το μπαγιόκο, παράτησαν τα έργα και ψάχνουν δικαιολογίες

Ένα πουλάκι που πέταξε πάνω από τα εργοτάξια της Κορίνθου – Πατρών, μας είπε ότι τώρα έχει πιάσει κωλοπιλάλα τους εργολάβους, που βλέπουν καθημερινά εφιάλτες ότι τα εργοτάξια θα χάσκουν για μακρύ χρονικό διάστημα, αν και ο δρόμος τους είναι στρωμένος με ρόδα, και πλέον δεν έχουν καμιά δικαιολογία για καθυστερήσεις και τσιριμόνιες.

Έτσι, δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι την περασμένη Παρασκευή έκανε περατζάδα ο ισχυρός άντρας του ΑΚΤΩΡΑ Δημήτρης Κούτρας και, όπως λένε οι πληροφορίες, άρχισε τους εργοταξιάρχες στα «γαλλικά» – αν και τα γαλλικά δεν μιλιούνται πια στα εργοτάξια αφού οι Γάλλοι της Vinci έχουν αποχωρήσει από την κατασκευή του έργου.

Οι ίδιες πληροφορίες λένε, πάντως, ότι τα «γαλλικά» ήταν λίγο show, έτσι να μας βρίσκεται, γιατί δεν μπορεί οι «κεφαλές» να μη γνωρίζουν σε τι κατάσταση βρίσκονται τα εργοτάξια και ότι η εγκατάλειψή τους επί 4 χρόνια έχει δημιουργήσει προβλήματα.

«Χαμένοι» στις σήραγγες

Καλά πληροφορημένες πηγές μάς είπαν, για παράδειγμα, ότι ήδη έχουν εντοπιστεί προβλήματα στη σήραγγα Παναγοπούλας που, ναι μεν είχε διανοιχθεί, αλλά λόγω της εγκατάλειψης των έργων παρατηρείται σύγκλιση και πρέπει να γίνουν επιπρόσθετες εργασίες για την εκ νέου, έστω και μερικώς, διάνοιξή της. Να σημειωθεί ότι στο ρεύμα προς Πάτρα, στην περιοχή της Παναγοπούλας, θα υπάρχουν 3 διαδοχικές σήραγγες και στο ρεύμα προς Αθήνα μία μήκους 3.160 μέτρων που θα είναι και η 3η μεγαλύτερη οδική σήραγγα στην Ελλάδα.

Το πρόβλημα, όπως μας λένε έμπειροι τεχνικοί, ήταν αναμενόμενο γιατί από τη στιγμή που ένα έργο εγκαταλείπεται ημιτελές, η φύση, οι καιρικές συνθήκες και άλλοι αστάθμιστοι παράγοντες αναλαμβάνουν επικεφαλής των εργοταξίων. Και όταν πια επιστρέφουν τα συνεργεία, τα πράγματα δεν είναι έτσι ακριβώς όπως τα άφησαν και το νήμα, όσο και να χτυπιούνται κάτω, δεν πιάνεται από το σημείο που το άφησαν πριν από τέσσερα χρόνια.

Ένα άλλο στοιχείο που δείχνει πώς μας αντιμετωπίζουν οι εργολάβοι είναι και ένα περιστατικό με τους Γάλλους και την τοπογραφική αποτύπωση. Όπως είναι γνωστό, οι Γάλλοι της Vinci που αποχώρησαν από την κοινοπραξία της κατασκευής του έργου – αλλά όχι βέβαια από την κοινοπραξία της εκμετάλλευσης, γιατί εκεί βρίσκεται το μπαγιόκο – έφυγαν και μόνο το χαρτί τουαλέτας δεν πήραν μαζί τους, όπως λένε ψιλο-υπερβάλλοντας οι κακές γλώσσες… Για παράδειγμα, όπως λένε οι πληροφορίες, οι Γάλλοι φεύγοντας δεν άφησαν στους επόμενους ούτε την τοπογραφική αποτύπωση, με αποτέλεσμα να γίνει νέα και να διαπιστώσουν κατόπιν εορτής ότι οι δυο αποτυπώσεις έχουν απόκλιση 3 εκατοστών. Η απόκλιση, όπως μας είπαν έμπειροι τεχνικοί, και αναμενόμενη ήταν και ευτυχώς αμελητέα για έργα οδοποιίας, δείχνει όμως ότι μας έχουν γραμμένους στα παλιά τους τα υποδήματα και λειτουργούσαν λες και έφτιαχναν το εξοχικό της θειας τους της Μαριγούλας.

Εκτός πλάνου

Η κωλοπιλάλα των εργολάβων, που βλέπουν ότι ένα τσακ μπορεί να τους πετάξει εκτός πλάνων, πηγάζει από το γεγονός ότι, αφού τα πήραν όλα κι έφυγαν, θα πρέπει να βάλουν πολύ τη φαντασία τους να δουλέψει για να βρουν αποδεκτές δικαιολογίες. Και αυτό γιατί, αν και κάποιοι επιμένουν ότι είναι όνειρο θερινής νυκτός η ολοκλήρωση του έργου εντός του συμβατικού χρονοδιαγράμματος και ότι υπερτιμήθηκε η δυνατότητα να ολοκληρωθεί το 50% της Κορίνθου – Πατρών, και κατά πολλούς το πιο δύσκολο τμήμα, γεγονός είναι ότι ο αυτοκινητόδρομος πρέπει να παραδοθεί μέχρι τον Δεκέμβριο του 2015 γιατί αυτό ορίζει η αναθεωρημένη σύμβαση που επικυρώθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο από τη Βουλή.

Η παράδοση του αυτοκινητοδρόμου στο τέλος του 2015 ήταν άλλωστε και απαίτηση των Βρυξελλών μετά το δωράκι που μας έκαναν – και για να ευλογήσουν τα γένια τους βέβαια – αφού αποφάνθηκαν ότι δεν υπάρχει θέμα παραβίασης της αρχής του ανταγωνισμού με την εκ νέου χρηματοδότηση των εργολάβων από εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους.

Έτσι, αφού θα πάρουν συνολικά 175 εκατομμύρια ευρώ επιπλέον, μια και κόπηκε το τμήμα Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα, και αφού το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης θα συμβάλει με χρηματοδότηση ύψους 977 εκατομμυρίων ευρώ, πρέπει, τουλάχιστον, να παραδώσουν τον δρόμο στην ώρα του. Το καταπληκτικό είναι ότι διάφοροι, προκειμένου να αμβλύνουν τις εντυπώσεις, αφήνουν να διαρρεύσει ότι είναι ρεαλιστικός ο στόχος για την ολοκλήρωση του έργου τον Δεκέμβριο του 2015, αποφεύγοντας να αναφέρουν ότι ο χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσης είναι συμβατική υποχρέωση και όχι εργολαβική επιλογή.

Το «ορφανό» τμήμα της Ολυμπίας Οδού, το τμήμα Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα, που αφαιρέθηκε από την αναθεωρημένη σύμβαση, αναμένεται να δημοπρατηθεί σε δυο φάσεις. Πρώτα θα γίνει η δημοπράτηση του Πάτρα – Πύργος, μήκους 75 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού περίπου 350 εκατομμυρίων ευρώ, και σε δεύτερη φάση το τμήμα Καλό Νερό – Τσακώνα, μήκους 30 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 130 εκατομμυρίων ευρώ. Να σημειωθεί ότι οι πόροι για την υλοποίηση και των δύο τμημάτων θα προέλθουν από το ΕΣΠΑ της περιόδου 2014-2020. Εξαίρεση υπάρχει για το τμήμα Πύργος – Καλό Νερό, για το οποίο προβλέπεται όχι νέα κατασκευή, αλλά βελτίωση του υφιστάμενου οδικού δικτύου.

 

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΣΑΒΒΑΤΟ 20.04.2024 03:33