19/03/2019 09:02:58
26.7.2010

Επιλογές

Επιλογές  - Media

ΟΠΕΡΑ

Την Αΐντα, ένα από τα πλέον δημοφιλή έργα του Βέρντι, σε παραγωγή βασισμένη στην ιστορική σκηνοθεσία του Ντίνου Γιαννόπουλου (1991), παρουσιάζει για τρεις βραδιές η Εθνική Λυρική Σκηνή. Υπό τη σκηνοθετική προσαρμογή του Παναγή Παγουλάτου η όπερα εστιάζει εξίσου στα συναισθήματα των πρωταγωνιστών: του γενναίου Ρανταμές και των δύο παθιασμένων γυναικών που τον διεκδικούν, της Αΐντας και της Αμνέριδας. Τον ρόλο της Αΐντα μοιράζονται η Τιζιάνα Καρούζο (23,28/7) και Χούι Χε (24/7), της Αμνέριδας η Ελένα Κασσιάν (23, 28/7) με τη Χαρίκλεια Μαυροπούλου (24/7) και του

Ρανταμές ο Στιούαρτ Νηλ (23, 24/7) και ο Μπάντρι Μαϊσουράτζε (28/7). Μουσική διεύθυνση: Λουκάς Καρυτινός. Συμμετέχουν η Ορχήστρα, η Χορωδία και το Μπαλέτο της ΕΛΣ. Ηρώδειο, 23, 24, 28/7

ΘΕΑΤΡΟ

* «Ο Άμλετ του Γιώργου Χειμωνά», αυτός είναι ο τίτλος του έργου που ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Θοδωρή Γκόνη και Γιάννη Λεοντάρη και περιλαμβάνει αποσπάσματα από τον Άμλετ του Σαίξπηρ σε μετάφραση Χειμωνά, αλλά και από το έργο του Μυθιστόρημα. Η παράσταση που παρουσιάζεται από τον Θίασο «Κανιγκούντα» (στα πλαίσια και ταυτόχρονα σε παραγωγή του Φεστιβάλ Φιλίππων – Καβάλας) δηλώνει ήδη από τον τίτλο της την πρόθεση των συντελεστών της να ξαναδούν και να ξανακούσουν το κείμενο του Σαίξπηρ μέσα από τη μεταφραστική γραφή του Χειμωνά. Είναι ήδη γνωστό πως η συγκεκριμένη μετάφραση του Άμλετ υπερβαίνει τα όρια της μεταγραφής ενός θεατρικού κειμένου από μία γλώσσα σε μία άλλη, αφού στην ουσία πρόκειται για κείμενο που κατά κάποιον τρόπο αυτονομείται από το σαιξπηρικό πρωτότυπο και συστήνει στο κοινό τον Άμλετ μέσα από δρόμους επίμονα ποιητικούς. Η συνεργασία λοιπόν του Φεστιβάλ Φιλίππων–Καβάλας με τον Θίασο «Κανιγκούντα» φιλοδοξεί να αναζητήσει τα λόγια και την αγωνία του Άμλετ «φορώντας» το βλέμμα του Γιώργου Χειμωνά. Μάλιστα οι συντελεστές της παράστασης δηλώνουν πως «Μπαίνουμε μέσα στον Άμλετ –από τον δρόμο που μας άνοιξε ο ίδιος ο Χειμωνάς- με την πρωτογενή συγκίνηση που μας γεννά το κείμενο μέσα από τους «ρυθμούς μουσικής και τους ρυθμούς ψυχής» που συγκινούν τον μεταφραστή. Αυτήν ακριβώς τη συγκίνηση θέλουμε να αναπαράγουμε. Η δραματουργική επεξεργασία θα εστιάσει κυρίως στο πρόσωπο του Άμλετ –παραλείποντας τις περιφερειακές δράσεις- καθιστώντας τον διαρκώς κέντρο της δράσης. Ονειρευόμαστε μία παράσταση “υψηλής θερμοκρασίας” και έντονης συγκίνησης». Ερμηνεύουν: Λυδία Φωτοπούλου (φωτογραφία), Μαρία Κεχαγιόγλου, Μαρία Μαγκανάρη, Ρεβέκκα Τσιλιγκαρίδου, Ανθή Ευστρατιάδου, Σύρμω Κεκέ, Πέτρος Μάλαμας. Σκηνογραφική και Ενδυματολογική Μελέτη: Εργαστήριο Σκηνογραφίας Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ υπό την εποπτεία του καθηγητή Σκηνογραφίας Απόστολου Βέττα. Θέατρο Κάστρου, Καβάλα, 26-30/7

* «Το παιχνίδι της μοναξιάς» του Ουίλλιαμ Γκίμπσον μετά το θέατρο Ζίνα στην Αθήνα ταξιδεύει στην Ελλάδα και αυτή την εβδομάδα ο Δάνης Κατρανίδης –υπογράφει και την απόδοση, σκηνοθεσία- μαζί με τη Χρύσα Παπά κάνουν στάση στον Πειραιά. Εδώ, ο Τζέρι και η Γκίτελ, τα δύο μοναχικά πρωταγωνιστικά πρόσωπα, ανακαλύπτουν ο ένας στο βλέμμα του άλλου τον έρωτα, αλλά και την τάση να διαφοροποιήσουν τις ανάγκες τους ρισκάροντας την πιθανότητα να είναι μαζί. Αυτή την εβδομάδα ακολουθούν παραστάσεις σε: Κιάτο (24/7), Πόρτο Ράφτη (25/7), Σκόπελο (27/7), Σκιάθο (28/7) κ.α. Βεάκειο, Πειραιάς, 22-23/7

ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ

Οι Πορτογαλίδες Κριστίνα Μπράνκο και Μαρία Ζοάο παρόλο που ανήκουν σε διαφορετικές γενιές, αναδεικνύουν και οι δύο με τη φωνή τους το βάθος και την εσωτερική δύναμη της πορτογαλικής μουσικής, και συναντιούνται για δύο διπλές συναυλίες στη Μικρή Επίδαυρο. Σε αυτή τη μουσική παράσταση η Μπράνκο αποτίει φόρο τιμής στον κόσμο των φάδος ερμηνεύοντας μερικά από τα γνωστότερα τραγούδια της Αμάλια Ροντρίγκες, προσθέτοντας και τις δικές της τζαζ πινελιές, ενώ η Ζοάο, περίφημη για τους τζαζ φωνητικούς αυτοσχεδιασμούς της, εμφανίζεται μαζί με τους Chocolate, το κουιντέτο που δημιούργησε μαζί με τον επί 25 συναπτά έτη συνοδοιπόρο της, τον πιανίστα Mάριο Λαγκίνια. Μικρή Επίδαυρος, 23-24/7

WORLD MUSIC

* Μετά το τριήμερο Jazz on the Hill ο λόφος της Σάνης φιλοξενεί την επίσης τριήμερη διοργάνωση με τίτλο «Sounds of the World», μια ενότητα αφιερωμένη στις μουσικές του κόσμου. Την πρώτη ημέρα (23/7) λοιπόν της διοργάνωσής του υποδέχεται –για πρώτη φορά στην Ελλάδα- τους Deolinda, το πορτογαλέζικο συγκρότημα που ειδικεύεται στα φάδος και αντλεί τις μουσικές του επιρροές από όλους τους σημαντικούς καλλιτέχνες της παραδοσιακής μουσικής της χώρας του, από την Αμάλια Ροντρίγκεζ μέχρι τους Madredeus. Την επόμενη ακριβώς ημέρα (24/7) ακολουθεί η Céu (φωτογραφία), η τραγουδίστρια των Γκράμυ και των υψηλών θέσεων στα charts την οποία η βρετανική «Guardian» αποκαλεί «νέα πρέσβειρα της βραζιλιάνικης μουσικής». Τέλος, τους Giulia y los Tellarini που εμφανίζονται στις 25 Ιουλίου θα τους προτιμήσουν όσοι τους ήξεραν από παλιά, αλλά και όσοι τους έμαθαν μέσα από το σάουντρακ της ταινίας του Γούντι Άλλεν «Vicky, Christina, Barcelona». Λόφος Σάνης, Χαλκιδική, 23-25/7

* Η Ελένη και η Σουζάνα Βουγιουκλή προσκαλούν το κοινό σε ένα μουσικό «ταξίδι στη Μεσόγειο» μεταφέροντας στο προαύλιο του θεάτρου Badminton την παράσταση που παρουσίασαν τις δύο προηγούμενες χρονιές στο Τρένο στο Ρουφ. Ένα πρόγραμμα που μπλέκει τους ήχους της Κάτω Ιταλίας με τη Βαλκανική πολυφωνία, τα πορτογαλέζικα φάδος, τα μπλουζ και το ρεμπέτικο. Προαύλιο στο Badminton, Έως 24/7

ΤΡΑΓΟΥΔΙ

* Βραδιά-flashback σε κομμάτια από το 1966 και το 1969, χρονιές που κυκλοφόρησαν τα άλμπουμ «Το Φορτηγό» και «Το Περιβόλι του Τρελού» ετοιμάζει ο Διονύσης Σαββόπουλος. Υπό τον γενικό τίτλο «Μια Βραδιά με Ιδιαίτερη Τιμή» ο καλλιτέχνης συνοδευόμενος από 11μελή ορχήστρα, της οποίας τη μουσική διεύθυνση έχει ο Γιάννης Παπαζαχαριάκης, θα τραγουδήσει τη «Συννεφούλα», τη «Δημοσθένους Λέξις», το «Ολαρία Ολαρά», την «Παράγκα», τη «Συγκέντρωση της ΕΦΕΕ», την «Αμνηστία 64» κ.ά. Τεχνολογικό Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου, 24/7

* Ο Φοίβος Δεληβοριάς παρέα με δύο μουσικούς (Σταμάτης Σταματάκης, Γιώργος Κατσάνος) που παίζουν 30 όργανα, αλλά και με τη Ρένα Μόρφη (τραγούδι) παρουσιάζει, σε επανάληψη, τη μουσική παράσταση «Big Band» που ανέβηκε το χειμώνα στη μουσική σκηνή «Μετρό». Είσοδος ελεύθερη. Θέατρο Αττικού Άλσους, 23/7

ΦΕΣΤΙΒΑΛ

* Το Φεστιβάλ Νάξου γιορτάζει φέτος τα δέκα του χρόνια στον πολιτισμό και το πρόγραμμά του εστιάζει στα γεγονότα και τα πρόσωπα που συμμετείχαν στις προηγούμενες διοργανώσεις. Η έναρξη γίνεται με μία οπτικοακουστική εγκατάσταση (24/7-3/9) στην οποία σημαντικοί καλλιτέχνες αφηγούνται με τον δικό τους τρόπο «Ιστορίες για περίεργα παιδιά» του Χρήστου Μπουλώτη (αρχαιολόγος-συγγραφέας παραμυθιών). Αφηγούνται οι: Αρλέτα, Σαβίνα Γιαννάτου (σε ποίηση Γιώργου Παυλόπουλου), Δημήτρης Καταλειφός, Όλια Λαζαρίδου, Αργύρης Ξάφης, Έλλη Πασπαλά, Μελίνα Τανάγρη, Μαρία Φαραντούρη (σε κείμενο Γιώργου Χειμωνά). Επιπλέον για αυτή την εβδομάδα το πρόγραμμα περιλαμβάνει συναυλία της τυνήσιας τραγουδίστριας Εμέλ Μαλούτι (25/7) που κινείται μουσικά ανάμεσα στους ήχους του Μαγκρέμπ και της Μέσης Ανατολής συνδυάζοντάς τους με τσιγγάνικες επιρροές, φλαμένκο, Κέλτικους και ρέγκε ρυθμούς. Πύργος Μπαζαίου

* Το River Party απευθύνεται σε όσους αγαπούν τη μουσική, τα ταξίδια, και το… κάμπινγκ. Φέτος, στην 32η διοργάνωσή του που διαρκεί πέντε μέρες, οι σκηνές του υποδέχονται τραγουδιστές και dj’s από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Στο πρόγραμμα λοιπόν αυτού του πάρτι που στήνεται στις όχθες του Αλιάκμονα συμμετέχουν οι: Puressence, Ελευθερία Αρβανιτάκη, Μιχάλης Χατζηγιάννης, Τάνια Τσανακλίδου, Βασίλης Παπακωνσταντίνου, Κωστής Μαραβέγιας, Σωκράτης Μάλαμας, Μίκρο κ.ά. Νεστόριο Καστοριάς, 28/7-1/8

ΚΟΣΜΟΣ: ΜΙΛΑΝΟ

Πριν πιάσουν το μικρόφωνο και γίνουν ροκ κρατούσαν πινέλο και έβγαζαν όλη τους τη δημιουργικότητα στο χαρτί. Μιλάμε για τους Alan Vega, Andy, Antony (από τους Antony and the Johnsons), Bianca Casady (CocoRosie), Chicks on Speed, Devendra Banhart, Fischerspooner, Kyle Field, Patti Smith, Peter Doherty, The Kills και Herman Dune, έργα των οποίων εκτίθενται στην γκαλερί Triennale Bovisa στο Μιλάνο. Στην έκθεση με τίτλο «It’s not only Rock’n’Roll, Baby!», επί τω ελληνικότερον «Δεν είναι μόνο ροκ ν’ ρολ, μωρό μου!» φιλοξενούνται έργα δώδεκα μουσικών που ασχολήθηκαν πρώτα με τις εικαστικές τέχνες και στη συνέχεια μεταπήδησαν στη μουσική, κάνοντας καριέρα στην παγκόσμια ροκ σκηνή. Ο σκοπός της έκθεσης, σύμφωνα με τον διάσημο επιμελητή της Jerome Sans, είναι να αποδείξει πως το ροκ και η εικαστικότητα είναι έννοιες εφάμιλλες, οικείες. Ενδείκνυται για όσους θέλουν να δουν από κοντά πίνακες που χρησιμοποιούν από το αίμα του Pete Doherty μέχρι τις προσωπικές ασπρόμαυρες πολαρόιντ της Πάτι Σμιθ. Έως 26 Σεπτεμβρίου 2010. Περισσότερες πληροφορίες: www.triennale.org

ΠΡΟΣΩΠΟ: ΜΕ ΣΠΟΝΣΟΡΑ ΤΟ ΚΟΙΝΟ

Κάποτε, όταν ένας σκηνοθέτης είχε μια έξυπνη ιδέα, αρκούσε να κάνει κάποια ραντεβού με ισχυρούς ανθρώπους του χώρου για να βρει χρηματοδότες. Η πρακτική αυτή όμως καθώς φαίνεται δεν αρκεί αφού μέχρι και ο Ντέιβιντ Λιντς, λόγω οικονομικής κρίσης, υπέκυψε σε μία καινούργια τακτική που είναι γνωστή ως «χρηματοδότηση του πλήθους» και αφορά την οικονομική συμβολή του κοινού. Για τη δημιουργία λοιπόν του ντοκιμαντέρ που αφορά τη δουλειά και τη ζωή του Λιντς, ζητείται από την παραγωγή οικονομική στήριξη των πιστών φαν του. Συγκεκριμένα, ο Λιντς φέρεται να έχει δώσει στους υπεύθυνους του ντοκιμαντέρ με τίτλο «Lynch Three» μια αυτοπροσωπογραφία του, φιλοτεχνημένη από τον ίδιο, με σκοπό όποιος φαν θέλει να αποκτήσει ένα αντίγραφό της να ενισχύσει πρώτα χρηματικά –έναντι 50 δολαρίων- την παραγωγή της επικείμενης ταινίας. Παράλληλα με την παραλαβή του πορτρέτου, η χρηματοδότηση του φιλμ θα έχει και πιο διαδραστικό χαρακτήρα, αφού όσοι προσφέρουν τον οβολό τους μπορούν να επηρεάσουν το περιεχόμενο του ντοκιμαντέρ στέλνοντας ερωτήσεις που θα ήθελαν να κάνουν στον κινηματογραφιστή. Σημειωτέον πως το νέο ντοκιμαντέρ, το οποίο καλούνται να σπονσοράρουν οι απανταχού θαυμαστές του εκκεντρικού Αμερικανού κινηματογραφιστή, είναι το τρίτο σε μια σειρά γύρω από την καριέρα του και τα γυρίσματα της ταινίας του «Inland Empire». Όσοι διατίθεστε, κάντε κλικ στο www.lynchthree.com.

Επιμέλεια: Αγγελική Μπιλλίνη

 

 

 

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.