17/10/2019 00:21:37
1.8.2010

Επιλογές

Επιλογές  - Media

ΘΕΑΤΡΟ

Με δύο παραστάσεις (30-31/7) που βασίζονται πάνω στα αριστουργήματα της κρητικής λογοτεχνίας την Ερωφίλη και τον Ερωτόκριτο συμμετέχει φέτος ο Σίμος Κακάλας και η ομάδα του «Χώρος» στο Ελληνικό Φεστιβάλ. Η «Ερωφίλη - Άσκηση 2», αυτός είναι ο τίτλος της παράστασης, αποτελεί τη δεύτερη προσέγγιση του κειμένου -η πρώτη παρουσιάστηκε πέρυσι το καλοκαίρι στην Κρήτη- που ασχολείται με τη θεατρικότητα του έργου του Χορτάτση και κατά πόσο αυτή μπορεί να έλκει στοιχεία από την κρητική παράδοση ιδιαίτερα όσον αφορά στα ζητήματα εκφοράς του λόγου. Εδώ λοιπόν το κείμενο αποδομείται, ενώ προστίθεται και χορός, που έλειπε από την πρώτη εκδοχή. Κι ενώ η «Ερωφίλη - Άσκηση 2» θα παρουσιαστεί και τις δύο βραδιές, τη δεύτερη βραδιά (31/7) μετά την παράσταση θα ακολουθήσει Κρητικό γλέντι με τίτλο «Γλέντι Ερωτόκριτος» στο οποίο θα ακουστεί ολόκληρος ο Ερωτόκριτος, με έναν ξεχωριστό τρόπο, αφού η σκηνή θα είναι ανοιχτή σε οποιοδήποτε θέλει να συμμετάσχει, είτε ως τραγουδιστής είτε ως αφηγητής είτε ως οργανοπαίχτης. Αυτή η διπλή παράσταση θα είναι στην ουσία ένας μαραθώνιος με δεκαπεντασύλλαβους, τραγούδι, χορό, τσικουδιά και φαγητό με φόντο το κείμενο του Βιτσέντζου Κορνάρου το οποίο θα προβάλλεται μέσω προτζέκτορα. Παίζουν: Σίμος Κακάλας, Δήμητρα Κούζα, Έλενα Μαυρίδου, Γιάννος Περλέγκας, Χρήστος Σαπουντζής. Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου, Ερωφίλη (30/7) και Ερωφίλη & Ερωτόκριτος (31/7)

ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ

* Μέσα στα πλαίσια του αφιερώματος του φεστιβάλ Φιλίππων-Καβάλας στον Γιώργο Χειμώνα, τη Δευτέρα ανεβαίνει υπό τη μορφή θεατρικού αναλόγιου «Ο Γιώργος ως Άμλετ» σε σκηνοθεσία Θοδωρή Γκόνη. Ένα νέο θεατρικό κείμενο, που έγραψε η Λούλα Αναγνωστάκη και ερμηνεύει η Ρένη Πιττακή. Η Αναγνωστάκη, μετά από επτά χρόνια, υπογράφει ένα καινούργιο θεατρικό κείμενο, έναν ιδιότυπο μονόλογο που αφορά στον σύντροφό της. Στον «αντιφατικό», «άγρυπνο», στον «άλλο» Γιώργο Χειμωνά. Σύμφωνα με τον σκηνοθέτη: «Ο Γιώργος ως Άμλετ» είναι ένα ντοκουμέντο το οποίο αποκτά ένα επιπλέον ειδικό βάρος εξαιτίας της απόστασης των δέκα χρόνων που χωρίζουν την ίδια από τη φυσική του παρουσία. Κήποι Ιμαρέτ, Καβάλα, 2/8

* Ο Στέλιος Μάινας ανεβαίνει την Τετάρτη στην Καβάλα για μία θεατρική ανάγνωση πάνω σε ένα κείμενο του Ηλία Χ. Παπαδημητρακόπουλου με τίτλο «Συγκοπή Πλατάνου». Το έργο, γραμμένο ειδικά για το Φεστιβάλ Φιλίππων-Καβάλας 2010, είναι ένας φόρος τιμής για την εποχή που ο ίδιος ο συγγραφέας υπηρετούσε στην Καβάλα ως Στρατιωτικός Γιατρός. O Μάινας, o οποίος αυτοσκηνοθετείται, σημειώνει για τον Παπαδημητρακόπουλο: «Πρόκειται για έναν από τους κλασικούς εραστές της ελληνικής γλώσσας. Συγγραφέας της οικονομίας και της ακρίβειας, που λειτουργεί διά της αφαιρέσεως. Ο χαρακτηρισμός που του ταιριάζει είναι λεξιπλάστης». Παλιά Μουσική, Καβάλα, 4/8

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Το 1ο Διεθνές Λογοτεχνικό Φεστιβάλ της Τήνου είναι γεγονός και το νησί από 29 έως και 31 Ιουλίου θα υποδεχτεί 27 συγγραφείς και ποιητές από 18 χώρες, μεταξύ των οποίων οι: Θανάσης Βαλτινός, Ζυράννα Ζατέλη, Νίκη Μαραγκού, Μάριος Μιχαηλίδης, Γιώργος Μολέσκης, Τίτος Πατρίκιος, Ελλη Παιονίδου, Γιώργος Σκαμπαρδώνης, Έρση Σωτηροπούλου, Αλίσια Στόλινγκς, Μόμα Ράντιτς, Ανν Κάρσον, Τσβετάνκα Ελένκοβα, Μεχμέτ Γιασίν, Πιερ Ασουλίν, Φερνάντο Αραμπάλ, Χομέρο Αρίτζις. Τήνος, 29-31/7

ΣΥΝΑΥΛΙΑ

Ο Μίκης Θεοδωράκης σήμερα (Πέμπτη) κλείνει τα 85 και προς τιμήν του διοργανώνεται συναυλία-αφιέρωμα με τη συμμετοχή της Λαϊκής Ορχήστρας «Μίκης Θεοδωράκης», αλλά και καλλιτεχνών από τον χώρο της μουσικής και του θεάτρου: Zulfu Livaneli, Λουκιανός Κηλαηδόνης, Λαυρέντης Μαχαιρίτσας, Διονύσης Σαββόπουλος, Νένα Βενετσάνου, Καλλιόπη Βέττα, Βασίλης Λέκκας, Δημήτρης Μπάσης, Μαρία Φαραντούρη, Κάκια Ιγερινού, Μπέσυ Μάλφα, Γιάννης Μπέζος, Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, Gerhard Folkerts, Μανώλης Φασουλής κ.ά. Την τούρτα γενεθλίων θα ετοιμάσει ο Στέλιος Παρλιάρος. Λυκαβηττός, 29/7

ΤΡΑΓΟΥΔΙ

* Η Δήμητρα Γαλάνη και η Ελένη Τσαλιγοπούλου, μετά τις χειμερινές τους εμφανίσεις στην Αθήνα, οργανώνουν από κοινού το συναυλιακό τους καλοκαίρι έχοντας στην ίδια σκηνή τους Imam Baildi και επτά μουσικούς. Αυτή την εβδομάδα κάνουν στάση στον Βύρωνα και τραγουδούν σε ήχους ηλεκτρικούς, ρεμπέτικους αλλά και λαϊκούς. Θέατρο «Μελίνα Μερκούρη», 29/7

* Μπορεί ο Αλκίνοος Ιωαννίδης στις δύο πρόσφατες εμφανίσεις του στη Μικρή Επίδαυρο να είχε μαζί του πολλούς και καλούς μουσικούς, αλλά στην καλοκαιρινή του περιοδεία ταξιδεύει σόλο. Ο Ιωαννίδης, σε αυτό το μουσικό του ταξίδι, μεταμορφώνει τη σκηνή σε δωμάτιό του, και παίζοντας ακουστικά, ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά όργανα, δημιουργεί ηχητικά τοπία, μέσα στα οποία λειτουργούν τραγούδια από την προσωπική του δισκογραφία αλλά και διασκευές. Αυτή την εβδομάδα θα τον βρείτε στο Φεστιβάλ Κασσάνδρας. Αμφιθέατρο Σίβηρης, 31/7

ΦΕΣΤΙΒΑΛ

* Η παραλία Μόχλος στον Νομό Λασιθίου, εκτός από λουόμενους ετοιμάζεται να υποδεχθεί και ένα μουσικό φεστιβάλ. Το Kouzoulo, αυτός είναι ο τίτλος του, διαρκεί τρεις μέρες, ξεκινάει από τις έξι το απόγευμα, κρατάει μέχρι τα μεσάνυχτα και φιλοξενεί τους: Βασίλη Παπακωνσταντίνου, Θάνο Μικρούτσικο, Χρηστό Θηβαίο, Γιάννη Κούτρα, Ελευθερία Αρβανιτάκη, Τάνια Τσανακλίδου, Οκτάβα, Apurimac, κ.ά. Μόχλος, Κρήτη, 30-31/7 & 1/8

* Το «Music on Film Vs Film on Music» εγκαινιάστηκε πέρυσι το καλοκαίρι στο Sani Festival και επαναλαμβάνεται και φέτος. Το φλερτ λοιπόν του λόφου της Σάνης με τον κινηματογράφο διαρκεί δύο μέρες και επικεντρώνεται στον σκηνοθέτη Peter Greenaway. Ξεκινά με την προβολή της ταινίας του «Rembrandt’s J’Accuse», ντοκιμαντέρ για τη ζωή του διάσημου Ολλανδού ζωγράφου Ρέμπραντ καθώς και μία αναλυτική κριτική ματιά στη «χρυσή» εποχή της υψηλής κοινωνίας του Άμστερνταμ τον 17ο αιώνα. Την ίδια ώρα που θα προβάλλεται η ταινία ο ίδιος ο Greenaway θα παρουσιάσει ένα οπτικοακουστικό project με ειδικά φτιαγμένες μεγάλες οθόνες αφής plasma, μιξάροντας επί τόπου «ζωντανές» αβάν γκαρντ εικόνες συνοδεία μουσικού remix του Ολλανδού συνθέτη ηλεκτρονικού ήχου και sounddesigner Huibert Boon. Η κινηματογραφική περφόρμανς ονομάζεται «The Lupercyclopedia» και βασίζεται στο έργο του «The Tulse Luper story». Στη συνέχεια, την 1η Αυγούστου, θα προβληθεί η ταινία του Greenaway «Nightwatching» που αφορά και πάλι στη ζωή του Ρέμπραντ και στη διαμάχη που προκάλεσε η αναγνώριση ενός δολοφόνου μέσα από τον πίνακά του «Νυχτερινή Περίπολος». Περισσότερες πληροφορίες: www.sanifestival.gr Λόφος Σάνης, 30/7 & 1/8

ΚΟΜΙΚΣ

Κόμικς που πέρασαν στον καμβά δια χειρός Μπενουά Παρέ, συναντούν τα πολύχρωμα μικρογλυπτά του Ανδρέα Ψαράκου, σε μία κοινή έκθεση με τίτλο «Κόμιξ και μικρογλυπτά με καλοκαιρινές διαθέσεις». Ο Παρέ, οικειοποιούμενος τις τεχνικές των κόμικς, δημιουργεί δυνατές εικόνες με έντονα χρώματα και ερωτισμό, ενώ ο Ψαράκος χρησιμοποιεί με ευφάνταστο τρόπο τα υλικά του μεταμορφώνοντας σύρματα, εφημερίδες, papier masse, γύψο, στόκο, κόλλες, αλλά και ακρυλικά χρώματα σε πολύχρωμα μικρογλυπτά. Kapopoulos Fine Arts, Μύκονος, έως 3/8

ΕΚΔΟΣΗ

Αν επιθυμείτε να ενημερωθείτε για τις δραστηριότητες του Ιδρύματος Νικόλας Δ. Πατέρας, αρκεί να πέσει στα χέρια σας η προσεγμένη έκδοση του οργανισμού. Στις σελίδες της θα βρείτε πληροφορίες για την οικογένεια Πατέρα που δραστηριοποιείται πάνω από έναν αιώνα στον χώρο της ναυτιλίας, αλλά και για τους σκοπούς του ιδρύματος που δραστηριοποιείται στον χώρο του πολιτισμού συμβάλλοντας στην έρευνα-συλλογή-παραγωγή-αξιοποίηση-δημοσίευση πολιτιστικού, επιστημονικού και κοινωνικού υλικού, αλλά και υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες για τον πολιτισμό, την έκδοση καταλόγων για την Εθνική Πινακοθήκη, την επιβράβευση και την οικονομική ενίσχυση ανθρώπων που διαπρέπουν στις Τέχνες και τις Επιστήμες.

ΚΟΣΜΟΣ: ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ

Υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους Γάλλους ζωγράφους του 20ου αιώνα και κυριότερος εκπρόσωπος του Φωβισμού. Ο λόγος για τον Ανρί Ματίς (1869–1954) στο ατελιέ του οποίου εισβάλει η έκθεση που παρουσιάζεται στο ΜΟΜΑ της Νέας Υόρκης με τίτλο «Ματίς: Ριζοσπαστική Εφευρετικότητα, 1913–1917». Βρισκόμαστε στο Παρίσι την περίοδο μεταξύ της επιστροφής του από το Μαρόκο (1913) και της αναχώρησής του για τη Νίκαια (1917). Σε αυτό το διάστημα σύμφωνα με τους μελετητές του, ο ζωγράφος πειραματίζεται, παράγει κάποια από τα πιο απαιτητικά και αινιγματικά του έργα – αφηρημένα και απόλυτα ελεύθερα από παραστατικές λεπτομέρειες. Οι δημιουργίες αυτών των χρόνων που ακολουθούν τις αρχές της γεωμετρίας και κυριαρχούνται από μαύρες και γκρι σκιές, έχουν χαρακτηριστεί από πολλούς ως καθαρή απόκλιση από τη γενικότερη καλλιτεχνική πορεία του Ματίς ή ως απάντηση του δημιουργού στον Κυβισμό ή στο Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Όπως και να ’χει όμως, η έκθεση «Ματίς: Ριζοσπαστική Εφευρετικότητα, 1913–1917» δεν περιορίζεται μόνο στην παρουσίαση έργων. Αντίθετα, λόγω της σημασίας τους, εξετάζει όλα τα στάδια της δημιουργίας τους. Άλλωστε ο ίδιος ο Ματίς, στα τελευταία χρόνια της ζωής του είχε αναγνωρίσει τη σημασία αυτής της δημιουργικής του περιόδου, συμπεριλαμβάνοντας δύο από τα έργα που φιλοτέχνησε τότε («Bathers by a River» και «The Moroccans») στα πιο ουσιώδη της καριέρας του. Περισσότερες πληροφορίες: www.moma.org. Έως 11 Οκτωβρίου 2010.

Επιμέλεια: Αγγελική Μπιλλίνη

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.