search
ΠΕΜΠΤΗ 28.03.2024 17:14
MENU CLOSE

Επιλογές

20.02.2010 10:30

ΘΕΑΤΡΟ, ΟΠΕΡΑ, ΜΟΥΣΙΚΗ, RADIO ON, ΧΟΡΟΣ, ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ, ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ, ΠΑΙΔΙ, TV ON, ΚΟΣΜΟΣ / ΛΟΝΔΙΝΟ

ΘΕΑΤΡΟ

* «Pequod» λεγόταν το θρυλικό σκαρί του «Μόμπι Ντικ». Pequod ονομάζεται και η θεατρική ομάδα που ιδρύθηκε από τον Δημήτρη Ξανθόπουλο και την Αγγελική Παπαθεμελή, με τη σύμπραξη του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη, η οποία κάνει την πρώτη της εμφάνιση με τον «Γλάρο» του Τσέχοφ σε μετάφραση Ξένιας Καλογεροπούλου. Οι Pequod αναζήτησαν έναν μη συμβατικό χώρο, μία γκαλερί, εκεί όπου το χαμηλόφωνο αυτό έργο ανεβαίνει με 100% ομαδικό πνεύμα, αφού στις πρόβες όλοι οι ηθοποιοί υποδύθηκαν όλους τους ρόλους για να καταλάβουν συνολικά τη φύση των χαρακτήρων. Και μπορεί ο «Γλάρος» να ξεκινάει με θέατρο μέσα στο θέατρο, αλλά το εύρημα των Pequod είναι η τοποθέτηση της σκηνικής δράσης σ’ έναν ενιαίο χώρο, έτσι που η απόσταση ανάμεσα σε ηθοποιούς και θεατές καταργείται.

Knot Gallery, έως 28/3.

* Ποιος είναι ο Μάικ Μπάρτλετ και ποια η γνώμη του για το ασφυκτικό εργασιακό περιβάλλον στις πολυεθνικές; Είναι ο 30χρονος βρετανός συγγραφέας και σκηνοθέτης, ο οποίος φαντάζεται πως το τέρας των πολυεθνικών μπορεί να φτάσει μέχρι και στην υπογραφή συμβολαίου με όρο την υποχρέωση του εργαζομένου να αναφέρει στη διοίκηση οποιαδήποτε ερωτική σχέση έχει με άτομα της ίδιας εταιρείας! Αυτό ακριβώς δηλαδή που συμβαίνει και στην ηρωίδα του στο έργο «Όροι συμβολαίου», το οποίο ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε σκηνοθεσία Φώτη Μακρή, με τις Στέλλα Κρούσκα και Εκάβη Ντούμα στους πρωταγωνιστικούς ρόλους.

Studio Μαυρομιχάλη, από 21/2.

* Η Ομάδα Πλεύσις ανεβάζει τον «Βόιτσεκ» του Μπίχνερ χωρίς… λόγια. Με μόνο εργαλείο το σώμα αφηγείται την ιστορία του φτωχού, ταπεινού και αδύναμου στρατιώτη, ο οποίος προσπαθεί να επιβιώσει σ’ έναν κόσμο που τον εξοντώνει. Σε αυτή την εικαστική περφόρμανς για πέντε ερμηνευτές ο χορός και η μιμική έχουν τον πρώτο λόγο.

Θέατρο Άκης Δαβής – Αλκμήνη, από 18/2.

ΟΠΕΡΑ

* Επτά σύγχρονες μουσικές στιγμές του δεκαλέπτου για θεατές που δεν αντιμετωπίζουν την όπερα ως μουσειακό είδος… Στις «Επτά Μικρογραφίες» της Λυρικής Σκηνής παρουσιάζεται σε παγκόσμια πρώτη «Ο θρύλος του παλαιού ναυτικού» του Μ. Σοφιανόπουλου, αλλά και το εξομολογητικό κρεσέντο μεταξύ δύο ζευγαριών στο «Μια παρτίδα μπριτζ» του Σ. Μπάρμπερ. Επίσης, θα παρουσιαστούν τρεις «όπερες του λεπτού» του Μιγιό («Η εγκατάλειψη της Αριάδνης», «Η απελευθέρωση του Θησέα», «Η αρπαγή της Ευρώπης»), καθώς και «Η Μάντισσα» του Α. Σογκέ, που ασχολείται με τη χειρομαντεία, την αστρολογία και τα συναφή, αλλά και το «Μπρος και πίσω» του Π. Χίντεμιτ, έργο-σάτιρα στη σοβαρή όπερα.

Θέατρο Ολύμπια, 21 και 23/2

* Σε κλαμπ της οδού Βουλιαγμένης και όχι σε σκηνή παρουσιάζει η Τζένη Δριβάλα τη «Μαντάμα Μπατερφλάι» του Πουτσίνι. Γιατί η δημοφιλής όπερα του ιταλού συνθέτη για τον τραγικό έρωτα μιας γκέισας με έναν αξιωματικό του αμερικανικού ναυτικού στο Ναγκασάκι δεν έχει ανάγκη από κόκκινα χαλιά. Είναι «υπερπαραγωγή» από μόνη της.

EDO (πρώην Κλαμπ 22), 21, 24, 28/2 και 3, 7, 10, 14, 17, 21, 24, 26/3

ΜΟΥΣΙΚΗ

* Αν τα μετρήσεις τα βγάζεις 30. Πώς να πληρώσεις όμως 30 μουσικούς για να τα παίξουν; Έτσι ο Φοίβος Δεληβοριάς βρήκε δύο που μπορούν να τα παίξουν όλα – όχι ταυτόχρονα… Ο παραπλανητικός τίτλος της καινούργιας του παράστασης είναι «Big Band», όμως τα πρόσωπα στην ίδια σκηνή θα είναι τέσσερα: Ο Σταμάτης Σταματάκης και ο Γιώργος Κατσάνος, οι οποίοι θα συνοδεύσουν τον Φοίβο Δεληβοριά στην παρουσίαση των καινούργιων του τραγουδιών και η Ρένα Μόρφη που θα τραγουδήσει μαζί του. Αναμένονται εκπλήξεις.

Μετρό, από 19/2 και για 8 παραστάσεις.

* «Η ζωγραφική της μουσικής και η μουσική της ζωγραφικής» θα μπορούσε να είναι ο τίτλος της παράστασης στην Αίθουσα «Χρήστος Λαμπράκης», με πρωταγωνιστές τον ζωγράφο Αλέκο Φασιανό και τον πιανίστα Γιάννη Βακαρέλη. Στο πρώτο μέρος μία κάμερα καταγράφει τον Φασιανό να ζωγραφίζει live στα παρασκήνια συνθέσεις των Χέντελ, Μιγιό, Πιατσόλα, Σοστακόβιτς, Νιούμαν, Πόνσε, την ίδια ώρα που τις ερμηνεύει στη σκηνή ο Βακαρέλης, με τη σύμπραξη οκτώ μουσικών. Στο δεύτερο μέρος, ο εικαστικός ανεβαίνει από τα παρασκήνια στη σκηνή και μεταμφιεσμένος σε πτηνό αφηγείται τους παιγνιώδεις στίχους που συνοδεύουν τη μουσική σουίτα του Καμίγ Σαιν-Σανς «Καρναβάλι των ζώων». Το σκηνικό που πλαισιώνει τα 14 μέρη της σύνθεσης του δεύτερου μέρους είναι, επίσης, του Φασιανού.

Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Αίθουσα «Χρήστος Λαμπράκης», 23/2.

* O Ρίτσαρντ Χόλεϊ θα μπορούσε να είναι φτιαγμένος ειδικά για το ελληνικό κοινό, το οποίο γοητεύεται από παλιομοδίτικες μουσικές περιπτώσεις. Ρομαντικός, ονειροπόλος, ένας τραγουδοποιός μιας άλλης εποχής. Σαν εκείνους τους ειλικρινείς crooners που κατέθεταν συναίσθημα και πάθος στα τραγούδια τους. Έχει κυκλοφορήσει έξι προσωπικούς δίσκους, συμμετείχε στους Pulp και τους Longpigs και θεωρείται ως μία από τις πιο αναγνωρίσιμες και ζεστές φωνές της Μ. Βρετανίας.

Ράδιο Σίτυ, Θεσσαλονίκη, 19/2 και Fuzz club, Αθήνα, 20/2

Ακόμη:

* Οι πρωτοπόροι του ηλεκτρονικού ήχου Herbaliser στο Κύτταρο, το Σάββατο.

* Αύριο και μεθαύριο θα πραγματοποιηθεί το Hertz, ένα διήμερο Φεστιβάλ Πειραματικής Μουσικής, στον Φιλολογικό Σύλλογο Παρνασσός, με Έλληνες (Novi_sad) και ξένους (ο Αυστριακός Fennesz και η Γαλλίδα Eliane Radigue) καλλιτέχνες.

* Οι Blues Cargo είναι ένα από τα μακροβιότερα σχήματα της εγχώριας μπλουζ σκηνής και αυτό θα πιστοποιήσουν ξανά στο Half Note το επόμενο τριήμερο.

* Από τη Δευτέρα τη σκυτάλη στο Half Note παίρνουν οι Big Sam’s Funky Nation, μία ορχήστρα που συνεχίζει τη μουσική παράδοση της Νέας Ορλεάνης. Όπου Big Sam, το καλύτερο, καθώς λένε, τρομπόνι της Νέας Ορλεάνης.

RADIO ON

* «Πού πάει η μουσική όταν δεν την ακούμε πια;». «Στην εκπομπή του Μενέλαου Καραμαγγιώλη» θα μπορούσε να είναι η απάντηση, έστω και αν το ερώτημα αποτελεί ταυτόχρονα και τίτλο της εν λόγω εκπομπής. Ο σκηνοθέτης Μενέλαος Καραμαγγιώλης (μοιάζει σαν να) σκηνοθετεί μέχρι και την τελευταία σκηνή στο ωριαίο πρόγραμμά του, μόνο που αντί για ηθοποιούς καθοδηγεί με μαεστρία μουσικές, στίχους, τραγούδια και κείμενα. Τρίτο Πρόγραμμα, κάθε Κυριακή, 6 με 7 μ.μ.

ΧΟΡΟΣ

* Με κίνηση που εμπνέεται από τις χειρονομίες, τις κινήσεις και τις καταστάσεις της καθημερινής ζωής, οι χορογραφίες της Ιωάννας Πορτόλου –που ίδρυσε την Ομάδα Χορού Griffon πριν από δέκα χρόνια– ξεκινούν πάντα από μία αίσθηση ή μία εικόνα. Και η καινούργια της παραγωγή «Viewmaster» δεν αποτελεί εξαίρεση, με κεντρικό θέμα την έννοια της δυαδικής σχέσης. Χρησιμοποιώντας αποσπασματικές εξιστορήσεις ζωής, η χορογράφος συναρμολογεί στιγμιότυπα και καταλήγει σε ένα ρυθμικό αποτέλεσμα, όπου η επαφή ανάμεσα σε δύο πρόσωπα έχει νόημα μόνο ως ανάμνηση. Σημαντικό ρόλο στο όλο εγχείρημα έχει όμως και το κοινό που κάθεται περιμετρικά της σκηνής, με σκοπό να ανταλλάξει ματιές με τους χορευτές και να νιώσει πως συμμετέχει έμπρακτα στην εξελικτική πορεία της παράστασης.

Στούντιο Ομάδας Χορού Griffon, 19-22/2, 26-28/2, 1/3, 5-8/3, 12-15/3.

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

* Από σήματα οδικής κυκλοφορίας και σύμβολα του Ζωδιακού Κύκλου, μέχρι γράμματα της Αλφαβήτου και ιερογλυφικά, όλα μπαίνουν στο εικαστικό λεξιλόγιο του Constantin Xenakis, ο οποίος από σήμερα μας συστήνει τα καινούργια ζωγραφικά του έργα, αλλά και παλιότερες δημιουργίες του.

Γκαλερί Καλφαγιάν, 18/2-20/3.

* «Το όνειρό μου, όταν θα μπορέσω να εγκατασταθώ κάπου, είναι να έχω ένα πολύ μεγάλο εργαστήριο, για να έχω χώρο και πολλούς πίνακες. Θα ήθελα να δοκιμάσω τον εαυτό μου στην κεραμική, στο τύπωμα, να έχω μία πρέσα». Αυτά δήλωνε ο Χουάν Μιρό το 1938, λίγα χρόνια πριν αποκτήσει το εργαστήρι του στη Μαγιόρκα, εκεί όπου φιλοτέχνησε έργα με λάδια και μεγάλο αριθμό χαρακτικών έργων της ώριμης περιόδου του, δημιουργίες που μετά από την παρουσίασή τους στη Θεσσαλονίκη «κατεβαίνουν» στην Αθήνα.

Θέατρον, Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος», Αίθουσες Ισμήνη και Ιφιγένεια. 22/2-30/5.

* Σοκάρει το γυμνό; Ε, όχι πια. Οπότε δεν είναι αυτός ο στόχος της έκθεσης που θα φιλοξενείται σε λίγο στο Μουσείο Μπενάκη με τίτλο «Lifo Naked City». Ογδόντα γυμνές φωτογραφίες επώνυμων και μη Αθηναίων, που έχουν δημοσιευτεί τους τελευταίους 18 μήνες στη στήλη «Naked City» της εφημερίδας «Lifο» θα αναζητήσουν την καλλιτεχνική σας κρίση. Σημειωτέον πως οι φωτογραφίες θα δημοπρατηθούν και τα έσοδα θα διατεθούν στο ίδρυμα «Πίστη» για τα παιδιά που πάσχουν από καρκίνο.

Μουσείο Μπενάκη, Κτίριο Οδού Πειραιώς. 22/2-14/3.

* Ανεξάντλητη μοιάζει να είναι η Συλλογή Κωστάκη του ΚΜΣΤ, αφού έργα της, και συγκεκριμένα από τα πρώτα χρόνια της ρωσικής πρωτοπορίας (1900-1915), παρουσιάζονται στην έκθεση «Το Δόκανο των Δικαστών», επί τη ευκαιρία της συμπλήρωσης 100 χρόνων από την κυκλοφορία του ομώνυμου πρώτου βιβλίου-μανιφέστου του ρωσικού φουτουρισμού.

Μονή Λαζαριστών, 19/2 έως τέλη Μαΐου.

ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ

* Αν θέλετε να γνωρίσετε από κοντά τον θεατρικό συγγραφέα, πεζογράφο και μεταφραστή Παύλο Μάτεσι, μπορείτε να το κάνετε μετά ποτού και φαγητού στις κυριακάτικες λογοτεχνικές συναντήσεις στο Ρουφ. Εδώ, θα σας μιλήσει για την περιπέτεια της γραφής, τη σχέση του με το αρχαίο παρελθόν μας που συχνά συμπεριλαμβάνει στον θαρραλέο και «αιρετικό» του λόγο του, αλλά θα σας λύσει και ό,τι απορίες έχετε πάνω στο τελευταίο του βιβλίο «Graffito» (εκδ. Καστανιώτης).

Μουσικό Βαγόνι Orient Express της Αμαξοστοιχίας – Θεάτρου Το Τρένο στο Ρουφ, 21/2.

ΠΑΙΔΙ

Μέχρι τώρα απευθυνόταν σε ενήλικες, αλλά από αυτό το Σαββατοκύριακο και για όλο τον Μάρτιο το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης καλωσορίζει τους μικρούς φίλους της τέχνης. Από μεθαύριο, λοιπόν, το κουκλοθέατρο Αγιούσαγια! θα βρίσκεται στην Πειραιώς 206, με το έργο «Πετροτσουλούφης», του Χάινριχ Χόφμαν, σε μετάφραση Τζένης Μαστοράκη και σκηνοθεσία Στάθη Μαρκόπουλου, ενώ ταυτόχρονα ξεκινούν και οι προβολές ταινιών με πρώτη το «Όνειρο θερινής νύχτας». Ακολουθούν οι: «Persepolis», «Τζούλια το μελισσάκι», «Το μαγικό δάσος» κ.ά.

Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, 20/2 – 21/3.

TV ON

* Όσοι δεν την είδατε στον κινηματογράφο έχετε μια ακόμα ευκαιρία. Η ταινία του Κώστα Γαβρά «Παράδεισος στη Δύση» βρίσκει έναν καινούργιο ενδιαφέροντα τρόπο να μιλήσει για πράγματα γνώριμα. Είναι μια σχεδόν κωμωδία για τη μετανάστευση ή, αν προτιμάτε, ένα δράμα. Ο ήρωας του Γαβρά δεν είναι παρά το πρόσχημα για να εξετάσει ο σκηνοθέτης όχι το δικό του ταξίδι ή τη δική του φύση, αλλά να τον τοποθετήσει εμπρός μας και να μας βοηθήσει να μετρήσουμε μέσω αυτού τις δικές μας αντοχές απέναντί του. Σάββατο, Nova Cinema1, 8 μ.μ.

ΚΟΣΜΟΣ / ΛΟΝΔΙΝΟ

Ένα μυθιστόρημα γίνεται έκθεση

Πολυδιαβασμένο έργο αλλά και με εξίσου δημοφιλή κινηματογραφική μεταφορά, το «Crash» του Τζ. Γκ. Μπάλαρντ είναι το θέμα της νέας έκθεσης στην γκαλερί Γκαγκοσιάν της Britannia Street, στο Λονδίνο. «Καθήκον του συγγραφέα είναι να επινοήσει την πραγματικότητα» έγραφε ο Μπάλαρντ και το έκανε πράξη. Στο δικό του σύμπαν βάδισαν δεκάδες καλλιτέχνες τους οποίους ενέπνευσε. Η έκθεση (διάρκεια έως 1.4.2010) παρουσιάζει τα έργα τους αλλά και αυτά από τα οποία άντλησε ο Μπάλαρντ τη δική του έμπνευση: από τους συγχρόνους του (Γουόρχολ, Ρούσκα, Χάμιλτον κ.ά.) έως τους σύγχρονους (Ντάγκλας Γκόρντον, Τζένι Σάβιλ, Μάικ Νέλσον κ.ά.). Αναμφισβήτητα, μια γνήσια cult εμπειρία. * www.gagosian.com

Επιμέλεια: Αγγελική Μπιλλίνη

 

 

 

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΕΜΠΤΗ 28.03.2024 17:11