search
ΤΡΙΤΗ 23.04.2024 15:06
MENU CLOSE

Η επιστροφή του «Αγριόγατου»…

16.11.2014 22:00
Η επιστροφή του «Αγριόγατου»... - Media

Ήταν γνωστός στους φίλους του με το ψευδώνυμο «Ο αγριόγατος των Πεταλιών», σύμφωνα με την έκφραση του Νίκου Ξυδάκη. 

Ήταν γνωστός στους φίλους του με το ψευδώνυμο «Ο αγριόγατος των Πεταλιών», σύμφωνα με την έκφραση του Νίκου Ξυδάκη. Έφυγε πριν να ολοκληρώσει το σημαντικό του έργο, αλλά η οικογένειά του και οι φίλοι του δεν κάθισαν με σταυρωμένα χέρια.

Οι εκδόσεις Το Ροδακιό – το σήμα τους είχε σχεδιάσει ο Πέρης Ιερεμιάδης – με τη συνεργασία της Association Peris Ieremiadis διοργανώνουν στο βιβλιοπωλείο «Φωταγωγός» μια αναδρομική έκθεση του ζωγράφου, μια ανθολόγηση από όλες τις εποχές του καλλιτέχνη. Παρακολουθούμε την πορεία και την ωρίμανση του οράματός του: το ξεκίνημα στη Σχολή Καλών Τεχνών του Παρισιού, την άσκηση στα χρώματα, την έκρηξη των χρωμάτων και κάποια αντιπροσωπευτικά έργα από τις βάρκες, τα λουλούδια, τους Αηγιώργηδες, τα πορτρέτα. Οι δημιουργίες που παρουσιάζονται είναι πολύ μικρό μέρος από όσα έχει στην κατοχή της η εταιρεία και τα οποία θα αποτελέσουν τη βάση μιας μεγάλης έκθεσης στο μέλλον.

Τα έργα που εκτίθενται ανήκουν σε ιδιωτικές συλλογές και δεν πωλούνται. Στόχος είναι να καταδειχθεί η ενότητα και η πρωτοτυπία του καλλιτεχνικού εγχειρήματος. Η Association παρέχει, ωστόσο, τη δυνατότητα να αποκτήσει κάποιος με παραγγελία αντίγραφα σχεδίων και έργων. Τα έσοδα από τις πωλήσεις θα διατεθούν για τη συνέχιση του έργου της Association, που είναι η σύνταξη ενός λεπτομερούς καταλόγου, η συντήρηση των έργων, οι εκθέσεις και η προβολή του έργου.

Διατίθενται προς πώληση κατά τη διάρκεια της έκθεσης οι καρτ ποστάλ με δώδεκα έργα του Πέρη Ιερεμιάδη και αναπαραγωγές του χάρτη της Αίγινας, ενώ προετοιμάζονται επίσης πολλαπλές αναπαραγωγές των χαρτών της Ρόδου και της Κρήτης, που σχεδιάστηκαν τη δεκαετία του ’70.

INFO «Φωταγωγός», Στοά Κουρτάκη (Κολοκοτρώνη 59Β)
Διάρκεια: Έως τις 29 Νοεμβρίου.
Ωράριο λειτουργίας: 10.00 – 20.00 (Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή), 10.00 – 17.00 (Δευτέρα, Τετάρτη), 11.00 – 17.00 (Σάββατο).

WHO IS WHO

Ο Πέρης Ιερεμιάδης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1939. Ο πατέρας του καταγόταν από την Προύσα της Μικράς Ασίας και ήταν από τα ιδρυτικά στελέχη της Αθλητικής Ένωσης Κωνσταντινουπόλεως (ΑΕΚ). Έζησε στην Πόλη και την Αθήνα. Πολύ μικρός ταξίδεψε στην Αφρική, στο Καμερούν, όπου και έκανε τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού. Συνέχισε στην Ελλάδα και τελείωσε το Γυμνάσιο στη Σχολή Χατζιδάκι. Φοίτησε στη Σχολή Καλών Τεχνών (Τμήμα Ζωγραφικής) στο Παρίσι και για έντεκα ολόκληρα χρόνια εργάστηκε στη γαλλική πρωτεύουσα σε αρχιτεκτονικά γραφεία. Έζησε δυο χρόνια στη Γερμανία και ένα μικρό διάστημα στη Ρώμη. Επέστρεψε το 1972 στην Ελλάδα και από τότε έζησε στην Αθήνα και κατά διαστήματα στην Εύβοια, στο νησάκι Πεταλιοί απέναντι στο Μαρμάρι. Τα δύο τελευταία χρόνια της ζωής του (2005 – 2007) διέμενε και εργαζόταν στην Αίγινα. Ασχολήθηκε για πολλά χρόνια με το έργο και το αρχείο του Δημήτρη Πικιώνη. Επιμελήθηκε και εξέδωσε μια έκδοση portfolio με θέμα την τρίτη περίοδο του έργου του Γιαννούλη Χαλεπά, ενώ είχε την επιμέλεια της έκθεσης των αντίστοιχων έργων στο Ίδρυμα Τηνιακού Πολιτισμού το 2005. Κόσμησε το αφιέρωμα στον Κωστή Παλαμά που έκανε το 1985 το περιοδικό «Εκηβόλος», καθώς και ένα βιβλίο αφιερωμένο στις μεταφράσεις του Κώστα Καρυωτάκη (Το Ροδακιό, 1993). Διακόσμησε το Θέατρο της Οδού Κυκλάδων του Λευτέρη Βογιατζή το 1981. Σχεδίασε το σήμα των εκδόσεων Το Ροδακιό και του θεάτρου Σφενδόνη.

Οι σημειώσεις του ζωγράφου Πέρη Ιερεμιάδη

20.09.2005 […] Οι σκόνες μου οι κοιμισμένες στα βάζα.

2.10.2005  […] Η επιμονή στην ελληνικότητα δεν είναι άλλο από την επιμονή στο χαρακτήρα της δουλικότητας.

11.10.2005 […] Πρωί-πρωί σ’ εκείνο το παγκάκι πριν από το Μπάτη. Γιατί το θυμάμαι άραγες σήμερα που κοντεύω να μείνω πάλι τόσο μόνος. Επειδή με έφερες και με χαιρέτησες στο σταθμό του τραίνου. Σαν να μ’ αποχαιρέτησες. Τι τρόμος!

20.10.2005 […] Φωτεινές σκιές άραγες γίνονται;

10.05.2006 […] Στη ζωγραφιά (θα ’λεγε κανείς στη γραφή της ζωής;) πουθενά δεν βρίσκεται εκείνο που μπορεί να χαρακτηριστεί «επουσιώδες». Το βάθος της ζωής.
Τόση σκόνη τόση στάχτη τόσα χώματα τους δώσανε χαρά στην έκθεση.

02.06.2006 […] Αν, ο ίδιος, έσκαβα σε λατομεία και έβρισκα εγώ ο ίδιος τα χρώματά μου τις σκόνες θα ’μουν πιο κοντά στην ποίηση
(η ζωγραφιά).

05.06.2006 […] Όλα αυτά τα βιβλία, τα άλμπουμ που κοίταζα και διάβαζα και έλπιζα να βρω, να βρω ελπίζοντας. Τώρα πώς ξαναπιάνονται; Ξαναδιαβάζεται, ξαναβλέπεται η ελπίδα;

03.07.2006 […] Ανελλήνιστοι αυτοί που φαγώθηκαν για την ελληνικότητα.
Πώς άραγες κανείς κατορθώνει να προφυλάξει την ζωγραφιά απ’ την ζωγραφική; (την ποίηση από την ποιητικότητα;) Η ποιότητα και η ιδιότητα.

 

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΤΡΙΤΗ 23.04.2024 15:02