26/09/2018 16:55:13

Μια ξεχωριστή συνάντηση...

Μια ξεχωριστή συνάντηση... - Media

Ο Γιώργος Μιχαλακόπουλος και ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος μιλούν στο «Ποντίκι Art» για τη συνεργασία τους στη νέα παραγωγή του Εθνικού «Ένας άνθρωπος για όλες τις εποχές», που από μεθαύριο ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή

Ο ένας μεγαλώνει με όπλο την υποκριτική σοφία του, ο άλλος με το στοίχημα κάθε νέα σκηνοθεσία του να τον δικαιώνει. Η συνάντησή τους είναι ένα γεγονός για το ελληνικό θέατρο. Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος σκηνοθετεί τον Γιώργο Μιχαλακόπουλο, που επιστρέφει στο Εθνικό Θέατρο ύστερα από δεκαεπτά χρόνια, στο έργο του Ρόμπερτ Μπολτ «Ένας άνθρωπος για όλες τις εποχές».

«Τότε ο Μορ, ο ήρωας του έργου, ήξερε τον εχθρό, τον Ερρίκο, την εξουσία, την κατάχρησή της, σήμερα δεν τον γνωρίζουμε. Κινούμεθα πάνω σε μια άμμο, γίναμε άβουλος λαός, ποιος είναι πραγματικά απέναντί μας; Τα οικονομικά κέντρα της Ευρώπης, οι τράπεζες;».

Ο Γιώργος Μιχαλακόπουλος, αφού μου δηλώνει την – αναμενόμενη – συγκίνησή του για την επιστροφή του στο Εθνικό, το οποίο είχε υπηρετήσει στο παρελθόν για δεκαέξι χρόνια, παίρνει φωτιά όταν τον ρωτάω για το πόσο επίκαιρο είναι το έργο του Ρόμπερτ Μπολτ σήμερα. «Ο πολίτης έχει ευνουχιστεί, είναι άτολμος, γεμάτος πελώρια ερωτηματικά για το μέλλον. Αδιέξοδο!», συμπληρώνει.

«Ο ‘‘Άνθρωπος για όλες τις εποχές’’ είναι ένα έργο και για τη δική μας εποχή», μου λέει τη δική του γνώμη ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος. «Η κατάχρηση εξουσίας από τον Ερρίκο 8ο, που δεν διστάζει να γίνει ο ίδιος κεφαλή της αγγλικής Εκκλησίας προκειμένου να πετύχει τους προσωπικούς του σκοπούς, είναι μια εικόνα γνώριμη σ’ αυτά που ζούμε σήμερα, τηρουμένων των αναλογιών. Από την άλλη πλευρά ο Μορ, μεγάλη προσωπικότητα της εποχής του, υπερασπίζεται τη νομιμότητα και έχει την πεποίθηση ότι οι νόμοι υπάρχουν για να προστατεύουν τους πολίτες. Μόνο που οι νόμοι είναι πάντοτε φτιαγμένοι στα μέτρα της εξουσίας, ερμηνεύονται ανάλογα με τα συμφέροντα κι έτσι ο υπέρμαχός τους, ο Μορ, θα χάσει στο τέλος το κεφάλι του», συμπληρώνει.

«Ο Μορ είναι ο αρχηγός της ουτοπίας, ένας άνθρωπος που σπάνια συναντάς σήμερα, πιστός στις αρχές του, που δεν μετακινείται απ’ αυτές», λέει ο Μιχαλακόπουλος, ενώ ο Θεοδωρόπουλος χαρακτηρίζει τον ήρωα «μουσειακό είδος».

Όλοι νομίζουν ότι αυτή είναι η πρώτη τους συνάντηση στη σκηνή…

«Η φιλία μου με τον Γιώργο Μιχαλακόπουλο είναι πολύ παλιά, από τη δεκαετία του ’70, όταν ήμουν τριτοετής στη δραματική σχολή», εξομολογείται ο σκηνοθέτης. «Ο Γιώργος, που τον θαύμαζα πολύ, είχε δημιουργήσει το ‘‘Θέατρο Σάτιρας’’, εκεί που είναι τώρα το ‘‘Θέατρο Πορεία’’. Σπουδαστής ακόμα έπαιξα εκεί σε δύο έργα, με πρωταγωνιστές τον Μιχαλακόπουλο, τον Διαμαντόπουλο και τον Χρυσομάλλη. Σε όλες τις πρόβες και τις παραστάσεις τούς χάζευα για τη σκηνική τους επικοινωνία. Το τελευταίο που θα μπορούσα να σκεφτώ τότε ήταν πως κάποια μέρα θα σκηνοθετούσα εγώ τον Γιώργο», μου λέει.

«Θυμάμαι τον Βαγγέλη, παιδί σχεδόν, να έρχεται με το ποδήλατο φορώντας πέδιλα», μου αποκαλύπτει με τρυφερότητα ο Μιχαλακόπουλος. «Είναι γλυκός ως συνεργάτης, τρυφερός στη συνεργασία, χωρίς απολυτότητες, ακούει, προτείνει, δέχεται. Είναι ειδική περίπτωση για το ελληνικό θέατρο κι είναι χαρά μου να συνεργάζομαι μαζί του».

Πώς βίωσε ο Θεοδωρόπουλος την προετοιμασία της παράστασης έχοντας τον ρόλο του καθοδηγητή σ’ έναν ηθοποιό που τον καθόρισε στα νεανικά του χρόνια;

«Στο ξεκίνημα των προβών είχα τρακ μπροστά στον άνθρωπο που ήταν το ίνδαλμα της εφηβείας μου. Είναι όμως τόσο διαθέσιμος και διαθέτει τέτοια νεανική ενέργεια, που συμβάλλει ουσιαστικά στο δημιουργικό κλίμα των προβών, το οποίο για μένα είναι ζήτημα κεντρικής σημασίας σε όποια παράσταση κι αν κάνω».

Η υπόθεση

Αγγλία, 16ος αιώνας. Ο βασιλιάς Ερρίκος Η’ θέλει να χωρίσει την Αικατερίνη της Αραγονίας για να παντρευτεί την Άννα Μπολέυν, που θα του χαρίσει τον διάδοχο, διασφαλίζοντας έτσι την κυριαρχία της δυναστείας των Τυδόρ. Τα σχέδιά του εγείρουν αντιδράσεις τόσο στο Βατικανό όσο και στην ίδια του την Αυλή. Και ενώ οι προσπάθειες των κρατικών συμβούλων επικεντρώνονται στην πραγματοποίηση της βασιλικής επιθυμίας, υπάρχει ένας σύμβουλος που στέκεται εμπόδιο: ο Σερ Τόμας Μορ επιλέγει να μείνει πιστός στις απόψεις και τη συνείδησή του και όχι στις βασιλικές επιδιώξεις. Έτσι, η ρήξη είναι αναπόφευκτη. Ο Ερρίκος Η’ αναγορεύεται επικεφαλής της Αγγλικανικής Εκκλησίας και παντρεύεται την Άννα Μπολέυν. Ο Σερ Τόμας Μορ φυλακίζεται στον Πύργο του Λονδίνου, δικάζεται με την κατηγορία της εσχάτης προδοσίας και καταδικάζεται σε θάνατο.

INFO Μετάφραση: Ρ. Μορώνης. Σκηνοθεσία: Β. Θεοδωρόπουλος. Διασκευή - δραματουργική επεξεργασία: Έλσα Ανδριανού. Σκηνικά: Αντ. Δαγκλίδης. Κοστούμια: Κλερ Μπρέισγουελ. Επιμέλεια κίνησης: Αγγελική Στελλάτου. Μουσική: Στ. Γασπαράτος. Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης

Ηθοποιοί (αλφαβητικά): Μ. Βακούσης, Κ. Γαλανάκης, Γ. Γιαννακάκος, Στεφανία Γουλιώτη, Παν. Κατσώλης, Αλ. Μαυρόπουλος, Γ. Μιχαλακόπουλος, Γ. Μοσχίδης, Αλ. Μυλωνάς, Αννέζα Παπαδοπούλου, Δημ. Πιατάς, Ρ. Τζάνι, Μαίρη Σαουσοπούλου, Γ. Τσορτέκης

Εθνικό Θέατρο-Κεντρική Σκηνή, Αγίου Κωνσταντίνου 22-24, τηλ.: 210-5288170-171, 210-7234567

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη 17:30 και 20:30, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 20:30, Κυριακή 19:30

Τιμές εισιτηρίων: 20, 18, 10 ευρώ (φοιτητικό), κάθε Τετάρτη και Πέμπτη 13 ευρώ

 

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.