14/11/2018 12:22:26

Ένας ευνουχισµένος έρωτας...

Ένας ευνουχισµένος έρωτας... - Media

Μεγάλο πράγμα η δύναμη του κειμένου, ακόμα κι αν η ιστορία εκτυλίσσεται οχτακόσια χρόνια πριν! Κι ένα «μπράβο» στον Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο, που «υιοθέτησε» μια παράσταση του θέρους, που πολλοί δεν πρόλαβαν να δουν και θα το ήθελαν…
 
Μετά τις δύο - μόνο - παραστάσεις στο Φεστιβάλ Αθηνών, ο Γιάννης Καλαβριανός παρουσιάζει από τον Οκτώβριο στην Κεντρική Σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου μια εντελώς νέα και ξαναδουλεμένη εκδοχή μιας τραγικής ιστορίας αγάπης, με νέο κείμενο και διαφορετική σκηνοθεσία, προσαρμοσμένη στον συγκεκριμένο χώρο. Η Ελένη Κοκκίδου είχε δηλώσει χαρακτηριστικά στη Στέλλα Χαραμή ότι «ο έρωτας αυτός εμπεριέχει μια ορμή. Βγάζει τον άνθρωπο από την κατάσταση στην οποία βρίσκεται και τον μεταφέρει σε μια άλλη. Όμως για το δικό μας ζευγάρι ο έρωτας ήταν το όχημα. Επί της ουσίας επρόκειτο για δύο αναγεννησιακούς ανθρώπους που είχαν την ατυχία να γεννηθούν στον Μεσαίωνα. Το ελεύθερο πνεύμα τους τούς ανάγκασε να παλέψουν απέναντι σε αυτό το ασφυκτικό περιβάλλον».
 
Μέσα σε έναν σκηνικό χώρο που θυμίζει «Μουσείο Αβελάρδου και Ελοΐζας», με πάγκους, κεριά, δυο εικόνες των «πρωταγωνιστών», αλλά και αντικείμενα του σήμερα η Ελένη Κοκκίδου, ο Γιώργος Γλάστρας και η Χριστίνα Μαξούρη παρουσιάζουν την άγνωστη στην Ελλάδα αληθινή ιστορία τους, εμπνέονται από αυτήν και μιλούν για όλες τις μεγάλες και δύσκολες αγάπες που σημαδεύουν.
 
Η υπόθεση. Παρίσι του 12oυ αιώνα την εποχή που μεσουρανεί το άστρο του σαραντάχρονου Πέτρου Αβελάρδου. Ο Αβελάρδος ήταν ένας από τους σημαντικότερους θεολόγους και φιλοσόφους του Μεσαίωνα υπέρμαχος της διαλεκτικής, της αμφιβολίας και της έρευνας ως προϋπόθεσης για την πίστη. Ο εφημέριος του Παρισιού, Φυλμπέρ, εκτιμώντας τον απεριόριστα, του εμπιστεύεται για μαθήτρια τη δεκαεξάχρονη ανιψιά του, Ελοΐζα που παρά τη μικρή της ηλικία έχει ήδη μια εξαιρετικά ευρεία καλλιέργεια. Ο Αβελάρδος και η Ελοΐζα γρήγορα γίνονται εραστές. Το σκάνδαλο που ξεσπά είναι τεράστιο, η Ελοΐζα μένει έγκυος η Εκκλησία αντιδρά και ο Φυλμπέρ, θεωρώντας την προσβολή στο πρόσωπό του τεράστια, διατάζει την τιμωρία του Αβελάρδου. Πληρωμένοι δολοφόνοι εισβάλλουν στο σπίτι του ζευγαριού και ευνουχίζουν τον Αβελάρδο. Ταπεινωμένος, καταφεύγει στο μοναστήρι του Σαιν Ντενί και παραγγέλνει στην Ελοΐζα να γίνει και εκείνη μοναχή. Η ίδια απολύτως ερωτευμένη μαζί του, υπακούει.
 
Το ζευγάρι ζει σε χωριστά μοναστήρια για τα επόμενα 20 χρόνια, δεν συναντιέται παρά μόνο για μία και μοναδική φορά και επικοινωνεί μόνο με παθιασμένες επιστολές. Ο Αβελάρδος συνεχίζει να συγγράφει και να προκαλεί την Εκκλησία, που τον καταδιώκει μέχρι τον θάνατό του. Η Ελοΐζα ζει ακόμη 20 χρόνια. Η τελευταία της επιθυμία πριν πεθάνει, ήταν να θαφτεί μαζί με τον αγαπημένο της, παράκληση που δεν εισακούγεται, παρά 700 χρόνια αργότερα όταν χτίζεται το Κοιμητήριο του Père Lachaise και μεταφέρονται τα οστά τους σε κοινό τάφο. Ο τάφος τους σώζεται στο Παρίσι και έχει πλέον μετατραπεί σε σύμβολο της αιώνιας αγάπης.
 
INFO
Κείμενο - Σκηνοθεσία: Γιάννης Καλαβριανός. Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη. Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη. Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης. Μουσική: Άγγελος Τριανταφύλλου. Κίνηση: Χρήστος Παπαδόπουλος. Παίζουν: Γιώργος Γλάστρας, Ελένη Κοκκίδου, Χριστίνα Μαξούρη

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.