18/09/2019 05:18:32
26.1.2015 / ΠΟΝΤΙΚΙ ART

Το Αρχαίο Δράμα στο Σχολείο του 21ου αιώνα

Το Αρχαίο Δράμα στο Σχολείο του 21ου αιώνα - Media

Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, στο πλαίσιο της Πράξης «Σχεδιασμός και παραγωγή παιδαγωγικών εργαλείων για την ανάδειξη της σημασίας του Θεάτρου στην αρχαιότητα και σήμερα» της Διεύθυνσης Μουσείων Εκθέσεων και Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, υλοποιεί το έργο «Το Αρχαίο Δράμα στο Σχολείο του 21ου αιώνα».  Το έργο – έχει ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση» - ΕΣΠΑ 2007-2013 – αναπτύσσεται σε πέντε δράσεις, οι οποίες εξελίσσονται παράλληλα.

1. «Διεθνές Προσκήνιο Σπουδαστών και Νέων»
Κεντρικό σημείο αναφοράς αποτελεί η επιλογή αξιοποίησης της Αρχαίας Ολυμπίας ως κεντρικού χώρου που θα φιλοξενήσει 10 επιλεγμένες παραστάσεις από τις 6 έως τις 10 Μαΐου 2015, από μαθητές, σπουδαστές και νεανικά σχήματα. Παράλληλα, θα λειτουργεί έκθεση αφιερωμένη στην «Τριλογία» του Μιχάλη Κακογιάννη (ταινίες: «Ιφιγένεια», «Ηλέκτρα», «Τρωάδες») και θα γίνει προβολή του ντοκιμαντέρ «Anaparastasis» του Κωστή Ζουλιάτη, που παρουσιάζει τη ζωή και το έργο του Γιάννη Χρήστου.

2. «Διεθνές φόρουμ για το Αρχαίο Δράμα στην Εκπαίδευση»
Μία διοργάνωση με διεθνή χαρακτήρα, της οποίας η θεματολογία θα επιλέγεται έπειτα από πρόταση Συμβουλευτικής Επιτροπής. Επιδιώκεται η συμμετοχή κορυφαίων προσωπικοτήτων (δημιουργών και επιστημόνων) διεθνούς κύρους, από την Ελλάδα και το εξωτερικό, με στόχο να καθιερωθεί σταδιακά ως ένας από τους πλέον σημαντικούς διεθνείς θεσμούς. Το πρώτο πιλοτικό διεθνές φόρουμ πραγματοποιείται στις 30 και 31 Ιανουαρίου 2015 στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, με τίτλο «Το Αρχαίο Δράμα στην Εκπαίδευση: σκέψεις - θέσεις - αντιθέσεις».

3. Επιμόρφωση - Σεμινάρια - Εργαστήρια
Επιπλέον, το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης διοργανώνει και έξι διαφορετικά σεμινάρια και εργαστήρια, με ελεύθερη συμμετοχή. Έχουν ήδη πραγματοποιηθεί ένα σεμινάριο στην Αθήνα από τον θεατρικό συγγραφέα Γιώργο Μανιώτη, με θέμα «Μικρός περίπατος στις παρυφές του Αρχαίου Δράματος» και τη συμμετοχή 70 εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ένα εργαστήριο στη Λήμνο από τη σκηνογράφο και ενδυματολόγο Μάρθα Φωκά με θέμα «Ανακαλύπτοντας το θεατρικό προσωπείο: από την ιδέα στην υλοποίηση», στο οποίο έλαβαν μέρος μαθητές του Γυμνασίου Λιβαδοχωρίου Λήμνου και μέλη της θεατρικής ομάδας του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

4. Δημιουργία Διαδικτυακού Τόπου
Η δημιουργία διαδικτυακού τόπου ολοκληρώνει το συνολικό πλαίσιο του προγράμματος.

5. Παραγωγή ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού
Μετά την ολοκλήρωση των τεσσάρων προηγουμένων δράσεων θα προετοιμαστεί η παραγωγή δίγλωσσου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού.

 

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.