16/01/2019 23:46:57
10.2.2015 / ΠΟΝΤΙΚΙ ART

Ο Ταρκόφσκι και η... Κρίση στην Ταινιοθήκη

Ο Ταρκόφσκι και η... Κρίση στην Ταινιοθήκη  - Media

Δεν είναι μόνο η αναδρομή στον κινηματογράφο του Αντρέι Ταρκόφσκι με την πλήρη φιλμογραφία του κορυφαίου δημιουργού, που θα προβληθεί στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος από τις 12 /2-18/2, αλλά και η έκθεση, στα πλαίσια του κινηματογραφικού αφιερώματος, με έργα Ελλήνων και ξένων εικαστικών, που πραγματεύονται την Κρίση ως φαινόμενο κοινωνικό και οικουμενικό, μέσα από τη φιλοσοφική έννοια του Χρόνου.
 
Το αφιέρωμα «Εικόνα και Χρόνος, Αντρέι Ταρκόφσκι» θα διαρκέσει έως τις 18 Φεβρουαρίου και θα προβληθούν οι επτά μεγάλου μήκους ταινίες του - κάποιες από αυτές για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε ψηφιακή μορφή, μια από τις πρώτες μικρού μήκους ταινίες του «Το βιολί και ο οδοστρωτήρας»(1960, 46΄), καθώς και το μεσαίου μήκους ντοκιμαντέρ (σε συν-σκηνοθεσία Τονίνο Γκουέρα) «Ο χρόνος του ταξιδιού» (1983, 62΄), που προβάλλεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και γυρίστηκε κατά τη διάρκεια του ρεπεράζ στην Ιταλία για την ταινία «Νοσταλγία» (1983,125΄).
 
Επίσης, θα προβληθούν και τρία ντοκιμαντέρ για το έργο του Ταρκόφσκι, σε σκηνοθεσία Κρις Μαρκέρ, Μίχαελ Λεζιλόφσκι, Εμπό Ντεμάντ.
 
«Τα παιδικά χρόνια του Ιβάν» (1962, 90΄), «Αντρέϊ Ρουμπλιόφ» (1968, 185΄) «Σολάρις»(1971, 165΄), «Ο καθρέφτης» (1974, 110΄), «Στάλκερ»(1979, 160΄), «Η θυσία» (1986, 150΄) είναι οι ταινίες-σύμβολα, η προσωπική γραφή του Αντρέι Ταρκόφσκι, διαποτισμένη από τη μεταφυσική, την πολυσήμαντη φύση της καλλιτεχνικής δημιουργίας, ζητήματα πίστης και θυσίας, το νόημα της ανθρώπινης ύπαρξης μέσα στο πέρασμα του χρόνου, και την εναγώνια προσπάθεια του σκηνοθέτη να συνθέσει την απόλυτη κινηματογραφική εικόνα, μαχόμενος την εξοντωτική ρωσική γραφειοκρατία.
 
Στην παράλληλη με το αφιέρωμα, έκθεση της Ταινιοθήκης με θέμα «Εικόνα και χρόνος: εικόνες της κρίσης» (από τις 12/2 έως 28/3), συμμετέχουν οι mentalKlinik, Ριβανί Νοϊενσβάντερ, Ρίτσαρντ Ουίτλοκ, Μανώλης Δασκαλάκης-Λεμός, Πέτρος Ευσταθιάδης, Απόστολος Ζερδεβάς, Νίκος Μάρκος και Γιώργος Πρίνος. Την έκθεση επιμελείται η Χριστίνα Ανδρουλιδάκη.

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.