search
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 19.04.2024 23:06
MENU CLOSE

Θέατρο: Λάθη στο μικροσκόπιο

27.09.2010 04:53
Θέατρο: Λάθη στο μικροσκόπιο  - Media

Ο «Γλάρος» του Τσέχωφ από την ομάδα «Pequod» επανέρχεται, κατόπιν «απαιτήσεων των θεατών», στη θεατρική αθηναϊκή δράση

Ο «Γλάρος» του Τσέχωφ από την ομάδα «Pequod» επανέρχεται, κατόπιν «απαιτήσεων των θεατών», στη θεατρική αθηναϊκή δράση

Ένα έργο για τη διαπλοκή του έρωτα και της τέχνης. Για το πώς ο άνθρωπος ρημάζει τον άλλον άνθρωπο, έτσι απλά χωρίς λόγο. Τον «Γλάρο» του Άντον Τσέχωφ επέλεξε η ομάδα «Pequod» για να κάνει, πέρυσι, την πρώτη της εμφάνιση στα θεατρικά μας δρώμενα. Η παράσταση που άρεσε πολύ, επαναλαμβάνεται και φέτος από 27 Σεπτεμβρίου. Με κλασικό κείμενο και όχι κάτι μοντέρνο ή σύγχρονο, έγινε το ντεμπούτο της ομάδας. «Μας ενδιαφέρει πώς μπορούν αυτά τα κείμενα να σταθούν και σήμερα», λέει ο σκηνοθέτης Δημήτρης Ξανθόπουλος. Χαμηλόφωνο έργο ο «Γλάρος», δομημένο «αντίθετα με όλους τους κανόνες της δραματικής τέχνης» σύμφωνα με τον δημιουργό του, με πρωταγωνιστές τους ανθρώπους που ονειρεύονται τα πάθη τους, μιλούν γι’ αυτά αλλά δεν τα ζουν. «Ο “Γλάρος” μας ενδιέφερε ιδιαιτέρως γιατί είναι ένα έργο ανθρωποκεντρικό, επικεντρωμένο στα λάθη, στις σχέσεις, σε οικογένειες διαλυμένες και στο πώς καταφέρνουν να επιβιώσουν. Μας κεντρίζουν τα κείμενα που έχουν να κάνουν με τον άνθρωπο». Η παράσταση, βασιζόμενη στην από το έργο συνθήκη ύπαρξης θεάτρου μέσα στο θέατρο, τοποθετεί τη σκηνική δράση σ’ έναν ενιαίο χώρο, «μη θεατρικό, δίχως σκηνή και πλατεία», καταργώντας έτσι την απόσταση ανάμεσα σε ηθοποιούς και θεατές. «Το ίδιο το έργο άλλωστε βάζει τους θεατές σε μια παράσταση μέσα στο θέατρο, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να γίνουν μέρος της παράστασης». Η χρήση του πραγματικού χώρου ως σκηνικό ενισχύει την αίσθηση ότι δεν βρισκόμαστε σ’ ένα φανταστικό «αλλού», αλλά όλα συμβαίνουν εδώ και τώρα. Η λιτή σκηνοθετική γραμμή δίχως σκηνικά (ή ακριβολογώντας ελάχιστα σκηνικά αντικείμενα), «μας επιτρέπει να αναδείξουμε άλλα στοιχεία του έργου, κυρίως αυτά που έχουν να κάνουν με τους ανθρώπους και το τι τους συμβαίνει». Βεβαίως ο Δημήτρης Ξανθόπουλος δεν κρύβει ότι μέσα στους στόχους τους είναι παραστάσεις ευέλικτες, που να μετακινούνται εύκολα. Ο «Γλάρος», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη, έχει να κάνει και «με ένα διάλογο με την τέχνη, το πώς την αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι. Αυτή η πτυχή του κειμένου μας αποκάλυψε πράγματα. Ήταν καλή αφορμή για πρώτο έργο. Μέσω αυτού καταφέραμε να δεθούμε ως ομάδα, να επικοινωνήσουμε και να συνεννοηθούμε για πράγματα που μας ενδιαφέρουν». Το αποτέλεσμα της δουλειάς ήταν και μια αναζήτηση νέας φόρμας, καινούριων τρόπων έκφρασης; «Σημασία δεν έχει να βρίσκεις νέους τρόπους έκφρασης αλλά να κάνεις κάτι για την ψυχή σου, γι’ αυτό που πιστεύεις». * «Ο Γλάρος» του Άντον Τσέχωφ. Μετάφραση: Ξένια Καλογεροπούλου. Σκηνοθεσία: Δημήτρης Ξανθόπουλος. Παίζουν: Γιώργος Αγγελόπουλος, Άρης Αρμαγανίδης, Δημήτρης Γεωργαλάς, Βάσω Καβαλιεράτου, Γιάννης Κλίνης, Μιχάλης Μαθιουδάκης, Νικολίτσα Ντρίζη, Αγγελική Παπαθεμελή, Κώστας Παπακωνσταντίνου. «Knot Gallery», από 27 Σεπτεμβρίου έως 16 Νοεμβρίου.

Χαρά Αργυρίου

 

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 19.04.2024 23:04