ΚΥΡΙΑΚΗ 05.05.2024 03:05

13.05.2016 10:15
Οι επιστήμονες ανακάλυψαν τους λόγους για τις συχνές ομοφυλοφιλικές σχέσεις των ζώων - Media

Οι λόγοι για τους οποίους είναι κοινό να εμπλέκονται τα ζώα σε ομοφυλοφιλικές σχέσεις ήταν ένα ερώτημα που απασχολούσε για καιρό τους εξελικτικούς βιολόγους, γιατί αυτές οι σχέσεις δεν οδηγούν στην παραγωγή διαδόχων και συνέχιση των γονιδίων του είδους.

Αλλά τώρα βιολόγοι από τη Σουηδία, ανακάλυψαν ότι τα γονίδια που οδηγούν τα σκαθάρια σε ομοφυλοφιλικές σεξουαλικές σχέσεις μπορεί να έχουν ευεργετικά πλεονεκτήματα για το αντίθετο φύλο.

Οι επιστήμονες όταν αποφάσισαν να εκθρέψουν αρσενικά σκαθάρια με επιλογή για ομοφυλοφιλικές σχέσεις διαπίστωσαν ότι τα θηλυκά παρήγαγαν περισσότερα αυγά και περισσότερους διαδόχους σε σχέση με το παρελθόν. Και το ίδιο συνέβη και με τα θηλυκά επιλεγμένα σκαθάρια για ομοφυλοφιλικές σχέσεις, όπου αποδείχθηκε ότι βελτίωσαν την αναπαραγωγική ικανότητα των αρσενικών.

Ο καθηγητής David Berger, από το πανεπιστήμιο της Ουψάλα, είπε ότι τα ευρήματά μας δείχνουν ότι η μελέτη γενετικών συνδέσεων, σε διαφορετικά χαρακτηριστικά ανάμεσα στα αρσενικά και τα θηλυκά μπορεί να κρύβει σημαντικά στοιχεία για το πώς το φύλλο διαμορφώνει την εξέλιξη των ειδών και οι ομοφυλοφιλικές συμπεριφορές είναι απλά ένα παράδειγμα.

Ο γενετικός μηχανισμός που εξηγεί τις ομοφυλοφιλικές σχέσεις των σκαθαριών μπορεί να βρει εφαρμογή και σε άλλα ζώα, πρόσθεσε ο καθηγητής.

Τα σκαθάρια έχουν ένα συγκεκριμένο τελετουργικό πριν ζευγαρώσουν. Μετά το τελετουργικό τα αρσενικά προσεγγίζουν από πίσω το θηλυκό σκαθάρι και γίνεται η είσοδος του πέους, όπως αναφέρει η έρευνα. Το σεξ ανάμεσα στα αρσενικά κρύβει κινδύνους καθώς το πέος μπορεί να μπορεί να παγιδευτεί στα φτερά και να οδηγήσει στο θάνατο του ενός ή και των δύο σκαθαριών. Σε αντίθεση, το σεξ ανάμεσα στα θηλυκά είναι λιγότερο επικίνδυνο.

Ο καθηγητής Alexei Maklakov, μέλος της ερευνητικής ομάδας τόνσε ότι τα σκαθάρια είναι τελείως διαφορετικά από τους ανθρώπους και δεν πρέπει να γίνονται αναγωγές.

Την ώρα που ένα σκαθάρι δαπανά χρόνο για να διερευνήσει ένα άλλο εάν ανήκει σε αντίθετο φύλλο πριν από το ζευγάρωμα, άλλα σκαθάρια αναπτύσσουν μία επιθετική στρατηγική και ξεκινάει το παιχνίδι κυριαρχίας ανάμεσά τους. Κάποια σκαθάρια χάνουν την ευκαιρία να ζευγαρώσουν ενώ κάποια είναι υπερβολικά κουρασμένα από την προσπάθεια.

Ο καθηγητής Maklakov επέμεινε ότι δεν έχει νόημα και θα ήταν λάθος  να γίνει προσομοίωση των συμπεριφορών που παρατηρούνται στα ζώα με τους ανθρώπους.

Πηγή: Independent