02/04/2020 00:22:21

TΡΑΙΝΟΣΕ: Το εξπρές θα αργήσει άλλα δύο χρόνια

TΡΑΙΝΟΣΕ: Το εξπρές θα αργήσει άλλα δύο χρόνια  - Media

 

Μετάθεση κατά έναν χρόνο φαίνεται ότι παίρνει η ολοκλήρωση των εργασιών στο δίκτυο του ΟΣΕ, η οποία θα δώσει μεγάλη «επιτάχυνση» στο δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη, περιορίζοντας τη διάρκεια της διαδρομής κατά μία ώρα. Οι έως τώρα προβλέψεις ήθελαν το δρομολόγιο να διαρκεί μόλις 3 ώρες και 20 λεπτά από το 2020, ωστόσο ο στόχος φαίνεται ότι παίρνει παράταση.

Σύμφωνα με αναλυτικό ρεπορτάζ που δημοσίευσε η Καθημερινή, μπορεί η ηλεκτροκίνηση στο σύνολο του δικτύου να μείωσε τη διάρκεια της διαδρομής στις 4,5 ώρες περίπου, ωστόσο ο περαιτέρω περιορισμός του χρόνου του ταξιδιού στις 3 ώρες και 20 λεπτά δεν θα μπει στις ράγες τον επόμενο χρόνο.

Και αυτό γιατί η ολοκλήρωση των έργων στον βασικό σιδηροδρομικό άξονα της χώρας έχει ήδη μετατεθεί για το 2021, συμπαρασύροντας και το ταξίδι-εξπρές μεταξύ των δύο μεγάλων πόλεων.

Οι κυριότερες εκκρεμότητες αποτελούν τα έργα σηματοδότησης και τα συστήματα ETCS (European Train Control System) και ERTMS (European Railway Traffic Management System), που επιτρέπουν την ανάπτυξη υψηλότερων ταχυτήτων και την ασφαλέστερη κυκλοφορία των συρμών στο δίκτυο. Αλληλένδετο, επίσης, είναι το ζήτημα της συντήρησης του δικτύου, καθώς πρέπει άμεσα να ενεργοποιηθούν οι σχετικές συμβάσεις.

Υπάρχουν, μάλιστα, σήμερα σημεία του δικτύου στα οποία οι ταχύτητες διέλευσης δεν ξεπερνούν τα 6 χλμ./ώρα, λόγω έλλειψης συντήρησης.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει ήδη ξεκινήσει η προετοιμασία της δημοπράτησης ενός γενναίου προγράμματος για έργα συντήρησης. Τα έργα αυτά είναι επιλέξιμα στο νέο ΕΣΠΑ 2021-2027, οπότε ο προγραμματισμός θα κατευθυνθεί για τη νέα περίοδο χρηματοδότησης.

Ταυτόχρονα, θεωρείται βέβαιο ότι το υπουργείο Υποδομών προκρίνει τη λύση των πολυετών συμβάσεων με τη μέθοδο ΣΔΙΤ. Κυριότερο όφελος αυτής της πρακτικής είναι ότι θα προσφέρει μια διαρκή συντήρηση του δικτύου, το οποίο θα φθάσει τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά δεδομένα.

Η μέθοδος που θα ακολουθηθεί για τη συντήρηση χρειάζεται ειδικά καταγραφικά τρένα (τα λεγόμενα flying banana trains), να «σαρώνουν» το δίκτυο κάθε δύο με τρεις μήνες. Καταγράφουν τριβές, φθορές και τυχόν ρήγματα στην υποδομή (ειδικά τη συμπεριφορά των σκύρων) κ.ά.

Στη συνέχεια, συμφωνείται η διαδικασία αποκατάστασης των ευρημάτων και προχωρούν οι αντίστοιχες εργασίες.

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.