21/10/2020 19:04:13
7.9.2020 / ΥΠΑΤΙΑ ΚΟΚΚΙΝAΚΗ
Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ, τεύχος 2141 στις 3-9-2020

Καταναλωτές στο στόχαστρο - Οι διαδικτυακοί απατεώνες τους προτιμούν από τις επιχειρήσεις

Καταναλωτές στο στόχαστρο - Οι διαδικτυακοί απατεώνες τους προτιμούν από τις επιχειρήσεις - Media

 

Οι διαδικτυακοί «ληστές» μειώνουν τις επιθέσεις τους εναντίον επιχειρήσεων, αλλά αυξάνουν τις απάτες για τη νόσο Covid-19 που απευθύνονται στους καταναλωτές, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε από την TransUnion.
Οι ύποπτες ψηφιακές συναλλαγές εναντίον επιχειρήσεων παγκοσμίως μειώθηκαν κατά 9% από τότε που άρχισαν οι καραντίνες για την πανδημία (11 Μαρτίου έως 18 Μαΐου) μέχρι τη φάση ανοίγματος (19 Μαΐου - 25 Ιουλίου), όπως ανέφερε η τριμηνιαία έκθεση σχετικά με τις παγκόσμιες τάσεις απάτης στο διαδίκτυο από την εταιρεία παροχής λύσεων ασφάλειας συναλλαγών.


Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τις έρευνες που διενήργησε η TransUnion για τις εβδομάδες της 13ης Απριλίου και της 27ης Ιουλίου, οι οποίες διαπίστωσαν αύξηση 10% στους καταναλωτές που έγιναν στόχος για ψηφιακές απάτες σχετικές με τη νόσο Covid-19.
«Με τη βιασύνη των επιχειρήσεων να μετατραπούν σε ψηφιακές, καθώς πολλές αναγκάστηκαν να γίνουν διαδικτυακές σχεδόν σε μια νύχτα, οι απατεώνες προσπάθησαν να επωφεληθούν» δήλωσε ο Σάι Κοέν, ανώτερος αντιπρόεδρος στην TransUnion. Καθώς αυτές οι επιχειρήσεις αύξησαν τα μέτρα τους για την πρόληψη της ψηφιακής απάτης, οι απατεώνες μετέφεραν αλλού τις απάτες τους, πρόσθεσε.


«Αντί για τους καταναλωτές, οι απατεώνες χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο την Covid-19 για να κυνηγούν τα άτομα που αντιμετωπίζουν αυξανόμενες οικονομικές πιέσεις» είπε. «Οι επιχειρήσεις έχουν γίνει λίγο πιο προσεκτικές όσον αφορά την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο αυτή τη στιγμή» παρατηρεί ο Άνταμ Λάουμπ, διευθυντής μάρκετινγκ της εταιρείας λογισμικού ασφάλειας στον κυβερνοχώρο Stealthbits.
Ο ίδιος ανέφερε ότι οι περισσότεροι οργανισμοί εξακολουθούν να πάσχουν από τις ίδιες ευπάθειες που είχαν και προηγουμένως.

Με «όπλο» τον φόβο
Από την άλλη πλευρά το κλείσιμο καταστημάτων για ψώνια αύξησε τη δραστηριότητα ηλεκτρονικού εμπορίου, πρόσθεσε ο Λάουμπ. «Αυτό κάνει τους καταναλωτές - απλώς και μόνο από μια προοπτική αριθμών - έναν ευκολότερο στόχο από ό,τι οι επιχειρήσεις αυτή τη στιγμή», είπε.
Η Μέλοντι Κάουφμαν, ειδικός στον τομέα της ασφάλειας στον κυβερνοχώρο για την εταιρεία πάροχο εφαρμογών και ανάπτυξης λογισμικού Saviynt, εξήγησε ότι οι επιχειρήσεις έχουν προσαρμόσει γρήγορα τα μέτρα ασφαλείας τους προκειμένου να φιλοξενήσουν απομακρυσμένους εργαζόμενους τους τελευταίους μήνες.


«Αυτή η αλλαγή ασφαλείας έχει βελτιώσει τις διαδικασίες σε πολλούς τομείς σε σχέση με οργανισμούς, συμπεριλαμβανομένης της εκπαίδευσης και της ευαισθητοποίησης έναντι του ηλεκτρονικού “ψαρέματος” (phishing). Αυτό το επίπεδο ευαισθητοποίησης κάνει τις επιχειρήσεις πιο δύσκολους στόχους τώρα» επισήμανε.
Αυτό δεν συμβαίνει με τους καταναλωτές, συνέχισε, οι οποίοι – είτε είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία είτε όχι – γενικά δεν είναι εξοικειωμένοι με τις μεγάλες ποικιλίες εκστρατειών ηλεκτρονικού «ψαρέματος» που υπάρχουν, όπως το smishing και το vishing.
«Οι κακοποιοί το βρίσκουν ευκολότερο να μετατρέψουν σε όπλα τον φόβο και την αβεβαιότητα που προκαλούν τα γεγονότα, όπως η Covid-19, και αυτό βοηθά τις επιθέσεις και τις απάτες τους να αποφέρουν ισχυρά αποτελέσματα» είπε. 
«Οι απατεώνες απολαμβάνουν τις στιγμές αβεβαιότητας», πρόσθεσε ο Τρέις Φούσι, ανώτερος αναλυτής στη συμβουλευτική εταιρεία Aite Group. «Ανθούν σε περιόδους κρίσης. Εκμεταλλεύονται την κρίση, επειδή οι κρίσεις τείνουν να εισάγουν ένα επίπεδο αυξημένου συναισθήματος όταν οι άνθρωποι δεν είναι σε επιφυλακή και δεν προσέχουν. Οι άνθρωποι μπορούν να είναι πιο αφελείς όταν τα συναισθήματά τους εξαπατηθούν» ανέφερε.

Οι μεταβολές στις απάτες
Οι κυβερνήσεις μπορεί επίσης να συμβάλλουν στις απάτες που σχετίζονται με την Covid-19 και στοχεύουν καταναλωτές, δήλωσε ο Κρις Κλέμεντς, αντιπρόεδρος της συμβουλευτικής εταιρείας για την κυβερνοασφάλεια Cerberus Sentinel. «Η μετάβαση στόχων από τις επιχειρήσεις στους καταναλωτές πιθανότατα οφείλεται στις προσπάθειες για την αντιμετώπιση της Covid-19 από τις εθνικές κυβερνήσεις» εξήγησε.
«Επειδή οι καταναλωτές περιμένουν κάποιου είδους επικοινωνία που να σχετίζεται με το θέμα, αυτό δίνει στους εγκληματίες του κυβερνοχώρου στόχους που είναι έτοιμοι να αλληλεπιδράσουν με οικονομικές πληροφορίες», δήλωσε στο TechNewsWorld.
Η έκθεση της TransUnion διαπίστωσε ότι οι μεγαλύτερες μειώσεις στους τομείς που θεωρούνται ύποπτοι απάτης αφορούσαν τις βιομηχανίες τηλεπικοινωνιών (-60%), την υγειονομική περίθαλψη (-18%) και τις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες (-13%), ενώ σημειώθηκαν μεγάλες αυξήσεις στα ταξίδια και τον ελεύθερο χρόνο (47%), τους τομείς της επιμελητείας (27%) και των ασφαλίσεων (8%).


«Αυτό μας δείχνει ότι οι απατεώνες στόχευαν αρχικά τις πιο “καυτές” βιομηχανίες με τα περισσότερα χρήματα νωρίς στην πανδημία για να κρυφτούν πίσω από τη βιασύνη των συναλλαγών, αλλά τώρα έχουν κάνει μια προφανή μετατόπιση όταν βίωσαν τους ελέγχους απάτης που είχαν εφαρμόσει αυτές οι βιομηχανίες» είπε η Μελίσα Γκέιντις, ανώτερη διευθύντρια στην TransUnion.
«Η απάτη είναι ένα διαρκές παιχνίδι χτυπημάτων και, όταν οι απατεώνες δεν είναι επιτυχημένοι σε έναν τομέα, μετακινούνται κάπου αλλού» είπε στο TechNewsWorld.
Οι αυξήσεις του όγκου ηλεκτρονικών συναλλαγών πιθανότατα συνέβαλαν στην αύξηση των ύποπτων περιστατικών απάτης στον κλάδο της επιμελητείας και των ασφαλίσεων.
«Οι οργανισμοί logistics και οι ασφαλιστικοί οργανισμοί έχουν δει έντονη επιχειρηματικότητα λόγω της πανδημίας και, καθώς ο φόρτος εργασίας τους αυξάνεται, είναι πιο επιρρεπείς σε αποτυχία εντοπισμού απάτης καθώς προσπαθούν να διαχειριστούν μια πλημμύρα νόμιμων αιτημάτων» εξήγησε ο Κλέμεντς.


Εν τω μεταξύ στον κλάδο των ταξιδιών υπήρχαν έντονες διαταραχές. «Αυτό προκάλεσε τη ραγδαία αύξηση του συνολικού αριθμού συναλλαγών μεταξύ καταναλωτών και ταξιδιωτικών εταιρειών τους» εκτίμησε ο Φούσι. Επίσης οι ταξιδιωτικές εταιρείες έπρεπε να κάνουν πολλές παραχωρήσεις στους καταναλωτές για ακυρωμένα ταξίδια, συνέχισε. «Όποτε χορηγούνται τέτοιες παραχωρήσεις μεγάλης κλίμακας – που ουσιαστικά δίνουν χρήματα – οι απατεώνες θα επιτεθούν» είπε.
Τέλος, τα αποτελέσματα της έρευνας της TransUnion έδειξαν ότι περισσότεροι από τρεις στους δέκα ερωτηθέντες (32%) δήλωσαν ότι είχαν γίνει στόχος ψηφιακής απάτης που σχετίζεται με την Covid-19, με την ηλικία 18-25 ετών να είναι ο μεγαλύτερος στόχος, στο 36%.
 

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.