search
ΣΑΒΒΑΤΟ 04.05.2024 11:21
MENU CLOSE

Ποδόσφαιρο ναι, αυτοκίνητα όχι

13.05.2013 21:00
Ποδόσφαιρο ναι, αυτοκίνητα όχι - Media

Η Βραζιλία είναι γνωστή για  την παραγωγή της σε πολλά πράγματα αξίας. Αυτό όμως δεν ισχύει όσον αφορά  τα αυτοκίνητα.

Η Βραζιλία είναι γνωστή για  την παραγωγή της σε πολλά πράγματα αξίας. Αυτό όμως δεν ισχύει όσον αφορά  τα αυτοκίνητα.
 
Η ταχέως αναπτυσσόμενη οικονομία  της χώρας που θα διοργανώσει  και το επόμενο Μουντιάλ και τους προσεχείς Ολυμπιακούς Αγώνες έχει δημιουργήσει μια ανερχόμενη μεσαία τάξη. Τόσα χρόνια οι Βραζιλιάνοι ήταν (οι πολλοί) πάμφτωχοι και οι (ελάχιστοι) πάμπλουτοι. Με την άνθηση της οικονομίας της η χώρα γνωρίζει για πρώτη  φορά τη μεσαία τάξη. Η οποία έχει οικονομική άνεση και ξοδεύει  αφειδώς (σας θυμίζει κάτι;)
 
Ένα από τα πρώτα πράγματα που η ανερχόμενη τάξη αγοράζει, είναι τα αυτοκίνητα. Περισσότερα  από 10.000 νέα οχήματα την ημέρα  παραδίδονται από τα εργοστάσια της  αχανούς χώρας προς τέρψιν του  αδηφάγου κοινού. Υπάρχει όμως ένα  μικρό πρόβλημα. Τα αυτοκίνητα, οι πιο  γνωστές μάρκες στον κόσμο, δεν πληρούν  τις προϋποθέσεις ασφαλείας που  ισχύουν στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ.
 
Ο φόρος αίματος είναι  τεράστιος και καθημερινά δεκάδες  Βραζιλιάνοι χάνουν τη ζωή τους ή  τραυματίζονται σοβαρά σε αυτοκινητικά ατυχήματα. Σύμφωνα με ανάλυση του  υπουργείου υγείας της αχανούς χώρας  σε σχέση με το 2000 ο αριθμός των  νεκρών από ατυχήματα στο δρόμο  έχει αυξηθεί κατά 72%!
Σε αυτό παίζει ρόλο και  το γεγονός ότι στη Βραζιλία αρέσκονται στο οδηγείν επικινδύνως αλλά και στο ότι προκειμένου τα αυτοκίνητα να είναι πιο προσιτά  στις τσέπες των αγοραστών δεν  τηρούν τους κανόνες ασφαλείας ενώ  σε πολλά από αυτά χρησιμοποιούνται λιγότερα καλά υλικά.
 
«Η σοβαρότητα των τραυμάτων  από ατυχήματα στο δρόμο είναι  πολύ μεγαλύτερη από αυτή που περιμένει  κανείς» επισημαίνει ο καθηγητής  Ντιρσέου Άλβες, ειδικός γιατρός στην αντιμετώπιση τραυμάτων.
 
Το αίμα των ανθρώπων μετατρέπεται σε χρήμα για τις μεγάλες εταιρείες  αφού ενώ στις ΗΠΑ το ποσοστό κέρδους  μιας αυτοκινητοβιομηχανίας είναι  το 3% της τιμής και στην Ευρώπη το 5%, στη Βραζιλία και σε άλλες  αναπτυσσόμενες χώρες φτάνει το 10% -λόγω των κατώτερης ποιότητας υλικών που χρησιμοποιούν.
 
Το πρόβλημα δεν  είναι μόνο στη χώρα της Νότιας Αμερικής αλλά φτάνει και στις έτερες αγορές που ανθίζουν (Ινδία, Κίνα κλπ). Οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι το 2020 ο παγκόσμιος στόλος αυτοκινήτων θα αυξηθεί κατά 1,5 δισεκατομμύρια οχήματα και τα περισσότερα εξ αυτών έχουν χαμηλότερα στάνταρντς ασφάλειας.

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΣΑΒΒΑΤΟ 04.05.2024 11:21