Όταν το καλό εξελίσσεται σε καλύτερο, όλοι έχουν λόγο να χαίρονται. Πριν από έναν χρόνο κυκλοφόρησε σε μορφή graphic novel το «Παραρλάμα και άλλες ιστορίες» του Δημοσθένη Βουτυρά. Το εγχείρημα ήταν τόσο επιτυχές, που μας ξάφνιασε.
Εκδόσεις: Τόπος
Σελ.: 79
Όταν το καλό εξελίσσεται σε καλύτερο, όλοι έχουν λόγο να χαίρονται. Πριν από έναν χρόνο κυκλοφόρησε σε μορφή graphic novel το «Παραρλάμα και άλλες ιστορίες» του Δημοσθένη Βουτυρά. Το εγχείρημα ήταν τόσο επιτυχές, που μας ξάφνιασε. Σπάνια μια ιδέα μετατρέπεται σε απτό αποτέλεσμα με τόση επιτυχία. ωστόσο, η συνέχεια υπήρξε περισσότερο εντυπωσιακή. Υπό τη διεύθυνση του Άρη Μαραγκόπουλου, οι εκδόσεις Τόπος σε καιρούς χαλεπούς ενθαρρύνουν και υποστηρίζουν, πριν από όλα, δυο σημαντικούς δημιουργούς: τον σεναριογράφο κόμικς Δημήτρη Βανέλλη και τον εικονογράφο Θανάση Πέτρου. Η επανεμφάνιση των παραπάνω συντελεστών με ένα νέο βιβλίο που περιέχει έργα των Καβάφη, Καρυωτάκη, Καρκαβίτσα, του Κύπριου συγγραφέα Νικολαΐδη και των Ροδοκανάκη και Παπαδιαμάντη, έρχεται σαν μια καλή είδηση για τους φίλους του graphic novel αλλά και ευρύτερα για όλους εκείνους τους αναγνώστες που ζητούν κάτι διαφορετικό από την εγχώρια εκδοτική δραστηριότητα. Τα κείμενα που επιλέχτηκαν τα συνδέει η «φανταστική» τους διάσταση, με δυο λόγια έλκουν τη γραφή τους από τη λεγόμενη φανταστική λογοτεχνία. Αν και στη χώρα μας αυτό το λογοτεχνικό είδος υπηρετήθηκε
περισσότερο ακούσια παρά συνειδητά, τα χαρακτηριστικά «δείγματα» που παρατίθενται δεν υπολείπονται σε έμπνευση και αξία από τα αντίστοιχά τους «πρωτότυπα». Οι επιλεγμένες ιστορίες υπηρετηθήκαν μέσω του λόγου με ζηλευτή ακρίβεια και οικονομία που δεν διαταράσσει την αφηγηματική δομή και την παράθεση της δράσης και της εξέλιξης των ιστοριών. Ο Βανέλλης με μαεστρία ισορροπεί το κείμενό του, το οποίο υπηρετεί από τη μια τη λογοτεχνική αξία το υ πρωτότυπο υ και από την άλλη τη σεναριακή εκδοχή του. Ο έτερος συντελεστής, ο εικονογράφος Θανάσης Πέτρου, εκτός του ότι αποτυπώνει με πιστότητα, έμπνευση και φαντασία τις διάφορες εποχές των κειμένων – τόπους, οικοδομήματα, εσωτερικούς χώρους, ενδυμασίες -, καταφέρνει να παρακολουθεί την ένταση των εκφράσεων των ηρώων αποδίδοντας την εσωτερικότητά τους με ενάργεια και διεισδυτικότητα.
Ξενοφών Μπρουντζάκης