search
ΚΥΡΙΑΚΗ 28.09.2025 12:15
MENU CLOSE

Σχέδιο αναστολής διακοπής ηλεκτροδότησης τους «δύσκολους» μήνες

08.01.2013 13:17
Σχέδιο αναστολής διακοπής ηλεκτροδότησης τους «δύσκολους» μήνες
  - Media

Ο νέος κώδικας της ΡΑΕ προβλέπει την απαγόρευση της διακοπής ηλεκτροδότησης λόγω οφειλών μεταξύ Νοεμβρίου – Μαρτίου και Ιουλίου – Αυγούστου.

Το αδιέξοδο που αντιμετωπίζουν εκατοντάδες χιλιάδες νοικοκυριά με τους λογαριασμούς της ΔΕΗ μετά και τις καταγγελίες της ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ έρχεται να αντιμεωπίσει ο νέος «Κώδικας Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας» που εκπόνησε η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) που έχει σταλεί στο υπουργείο Περιβάλλοντος ώστε να εκδοθεί η σχετική υπουργική απόφαση.
 
Ο κώδικας προβλέπει την απαγόρευση της διακοπής ηλεκτροδότησης λόγω οφειλών μεταξύ Νοεμβρίου – Μαρτίου και Ιουλίου – Αυγούστου και έχει σαν στόχο την προστασία  των ευπαθών ομάδων, ενώ παράλληλα προβλέπονται διευκολύνσεις στην αποπληρωμή των χρεών που βαραίνουν τους καταναλωτές.

Σημειώνεται πως περίπου 700.000 νοικοκυριά, αριθμός με έντονες αυξητικές τάσεις, έχουν προσχωρήσει σε ρυθμίσεις, αδυνατώντας να ανταποκριθούν στην εξόφληση των λογαριασμών τους.
 
Συγκεκριμένα ο Κώδικας προβλέπει:
 
– H προθεσμία εξόφλησης οποιουδήποτε λογαριασμού κατανάλωσης δεν μπορεί να είναι μικρότερη από 40 ημέρες.
 
– Οι προμηθευτές υποχρεούνται να παρέχουν τη δυνατότητα στους Ευάλωτους Οικιακούς Πελάτες τμηματικής και άτοκης εξόφλησης των ληξιπρόθεσμων οφειλών τους. Κάθε μηνιαία δόση δεν μπορεί να υπερβαίνει το 50% της αντίστοιχης μηνιαίας δαπάνης για την ηλεκτρική ενέργεια του Ευάλωτου Οικιακού Πελάτη.
 
– Οι προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να υποβάλουν στον αρμόδιο Διαχειριστή εντολή απενεργοποίησης, ή να καταγγείλουν τη σύμβασή τους με Ευάλωτους Οικιακούς Πελάτες, λόγω ανεξόφλητων λογαριασμών κατανάλωσης, α) κατά το χρονικό διάστημα από Νοέμβριο έως και Μάρτιο, και β) κατά τη διάρκεια των μηνών Ιουλίου και Αυγούστου.
 
– Για τους Ευάλωτους Οικιακούς Πελάτες που έχουν σοβαρά προβλήματα υγείας, ο Προμηθευτής δικαιούται να καταγγείλει τη Σύμβαση Προμήθειας μόνο στην περίπτωση που ο συγκεκριμένος Πελάτης είναι υπερήμερος ως προς την εξόφληση έξι διαδοχικών λογαριασμών κατανάλωσης, και εφ' όσον προηγουμένως έχει αποστείλει ειδοποίηση με την οποία ενημερώνει τον Πελάτη:
 
α) για τη δυνατότητα διακανονισμού των οφειλών του &
 
β) για την πρόθεσή του να καταγγείλει τη σύμβαση, τάσσοντάς του προθεσμία 20 επιπλέον ημερών προς εξόφληση, η οποία και να παρέλθει άπρακτη.
 
Εφ' όσον τελικά ο προμηθευτής προβεί στην καταγγελία της Σύμβασης Προμήθειας, ο Ευάλωτος Οικιακός Πελάτης που αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα υγείας μεταπίπτει αυτόματα στο καθεστώς της Καθολικής Υπηρεσίας, χωρίς να υπάρξει καθ' οιονδήποτε τρόπο διακοπή της ηλεκτροδότησής του.
 

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΚΥΡΙΑΚΗ 28.09.2025 12:12