Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Τι ορίζει ο νόμος για τους συνηθέστερους κανόνες του ΚΟΚ που αγνοούν ή ξεχνούν οι περισσότεροι οδηγοί. Δείτε τώρα ποιές είναι οι πέντε κλασικές περιπτώσεις διαφωνίας στο δρόμο.
Είτε είσαι νέος οδηγός, είτε «παλιός στο κουρμπέτι», το μόνο σίγουρο είναι πως δεν θυμάσαι όλα όσα ορίζει ο ΚΟΚ, οπότε ένα γρήγορο φρεσκάρισμα στη μνήμη σου μόνο καλό θα σου κάνει. Εξάλλου ακόμα και οι έμπειροι οδηγοί συχνά προβληματίζονται σε ορισμένα περιστατικά. Και επειδή αυτός ο προβληματισμός μπορεί να συντελέσει στην πρόκληση κάποιου ατυχήματος ή στην επιβολή κάποιου προστίμου, δείτε πάρα κάτω τα πιο συνηθισμένα και καθημερινά περιστατικά που μπλέκουν τους περισσότερους.
Προτεραιότητα και κίνηση σε πλατείες
Οι ισόπεδοι κυκλικοί κόμβοι ή πιο απλά πλατείες, έχουν σχεδιαστεί ώστε να διευκολύνουν την κίνηση των οχημάτων σε σημεία που ενώνονται οι δρόμοι και να αποφεύγεται η συμφόρηση στα σημεία διασταυρώσεων. Παράλληλα είναι και ένα μέσο περιορισμού της ταχύτητας των οχημάτων προς αποφυγή ατυχημάτων.
Στη χώρα μας, σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ, σε ισόπεδο κυκλικό κόμβο ισχύει η προτεραιότητα από δεξιά. Δηλαδή αν δεν υπάρχει σήμανση να ορίζει το αντίθετο (STOP ή ανάποδο τρίγωνο), προτεραιότητα έχουν εκείνοι που μπαίνουν σε πλατεία.
Aσπρες, κίτρινες, μπλε, που θα παρκάρεις οδηγέ;
Πέρα από τις πινακίδες που απαγορεύουν τη στάση ή τη στάθμευση σε κάποιο σημείο, τον ίδιο ακριβώς ρόλο παίζει και η διαγράμμιση του οδοστρώματος. Η τεθλασμένη κίτρινη γραμμή (ζιγκ-ζαγκ) στην πλευρά του οδοστρώματος, καθώς και η συνεχής κίτρινη γραμμή στο κράσπεδο ή στην άκρη του οδοστρώματος, σημαίνει ότι σε όλο το μήκος της γραμμής απαγορεύεται η στάθμευση.
Παράλληλα, στα κέντρα πολλών αστικών κέντρων της χώρας λειτουργεί πλέον μόνιμα σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης με μέγιστο χρόνο τις 3 ώρες, καθώς και χώροι στάθμευσης αποκλειστικά για τους μόνιμους κατοίκους της περιοχής. Για τα αυτοκίνητα οι θέσεις οριοθετούνται με άσπρο χρώμα, για τις μοτοσικλέτες με πράσινο, ενώ οι θέσεις των µονίµων κατοίκων οριοθετούνται µε µπλε γραµμές και τέλος, οι ειδικές θέσεις στάθμευσης µε κίτρινες.
Επίσης πέρα από τη διαγράμμιση και τη σήμανση, θα πρέπει να γνωρίζετε πως ο νόμος απαγορεύει να παρκάρετε μπροστά από διαβάσεις πεζών, ράμπες αναπήρων και πάνω σε πεζοδρόμια. Επιπλέον αυτών, σύμφωνα πάντα με τον KOK, όταν παρκάρετε θα πρέπει πάντοτε να έχετε απόσταση τουλάχιστον, 20 μ. από φανάρι, 15 μ. από σιδηροδρομική διάβαση, 12 μ. από στάση λεωφορείου, 10 μ. από διασταύρωση, καθώς και 5μ. από διάβαση πεζών ή πυροσβεστικό κρουνό.
Τα αλάρμ είναι μόνο για έκτακτη ανάγκη
Τα αλάρμ ή ελληνιστί τα φώτα εκτάκτου ανάγκης, όπως λέει και το όνομά τους, είναι προορισμένα να χρησιμοποιούνται μόνο σε έκτακτη ανάγκη. ΠαρΆ όλα αυτά, παρότι ο Κ.Ο.Κ. ορίζει ξεκάθαρα πότε πρέπει να γίνεται χρήση των αλάρμ, αυθαίρετα στη χώρα μας τα ενεργοποιούμε για διάφορους λόγους αντί των φλας.
Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα είναι το παρκάρισμα, όπου παρότι ο Κ.Ο.Κ. ορίζει την προειδοποιητική χρήση των φλας, εμείς ανάβουμε τα αλάρμ.
Σωστή χρήση λωρίδας κυκλοφορίας
Αριστερή, έκτακτης ανάγκης και λεωφορείων… Ο λόγος για τις λωρίδες κυκλοφορίας στο δρόμο. Βέβαια πριν ασχοληθούμε με τις προαναφερθείσες, να αναφέρουμε πως όταν θέλετε να στρίψετε από δρόμο με παραπάνω από μία λωρίδες κυκλοφορίας, τότε οφείλετε να ακολουθήσετε την δεξιά λωρίδα αν θέλετε να στρίψετε δεξιά και αντίστοιχα την αριστερή αν θέλετε να στρίψετε αριστερά.
Αριστερή λωρίδα: Σε αυτοκινητόδρομους ή οδούς ταχείας κυκλοφορίας τριών ή περισσότερων λωρίδων κυκλοφορίας χρησιμοποιείται αποκλειστικά από Ι.Χ ή μοτοσικλέτες και έχει το ρόλο της λωρίδας προσπέρασης, και όχι κυκλοφορίας (εκτός από περιπτώσεις μποτιλιαρίσματος που στις υπόλοιπες λωρίδες επικρατεί συμφόρηση).
Προσοχή τα παραπάνω ισχύουν μόνο για τις λεωφορειολωρίδες που κινούνται στην ίδια κατεύθυνση με τις λωρίδες κυκλοφορίας. Σε διαφορετική περίπτωση απαγορεύεται η χρήση τους από τα αυτοκίνητα.
Τι ισχύει με τις μοτοσυκλέτες και τη διήθηση
Τι είναι η διήθηση; Η διήθηση είναι αυτό που ονομάζουμε «σφήνα» και εννοούμε την κίνηση των μοτοσικλετών ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Είναι μια συνήθης πρακτική που εφαρμόζουν οι δικυκλιστές και βάσει του ΚΟΚ θεωρείται «επικίνδυνος ελιγμός» και ως εκ τούτου είναι απαγορευμένη.
Πηγή: autotriti.gr
Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.
Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.