Στα σπίτια των Ρομά στη Θεσσαλονίκη: Χωρίς έπιπλα, με plasma TV και οριεντάλ κρεβατοκάμαρες (Photos)
14.11.2018
11:47
“Μάλιστα”, συνεχίζει ο φωτογράφος, “τα νεαρά κορίτσια ήθελαν να ποζάρουν στον φακό μου και να τους δώσω μετά τις φωτογραφίες για να τις χαρίσουν στους επίδοξους γαμπρούς, αφού παντρεύονται σε πολύ μικρή ηλικία”.
Όπως εκμυστηρεύεται, οι συγγενείς του ζητούσαν να περιμένει “να ντυθεί καλά το κορίτσι” για να στηθεί μπροστά στον φωτογραφικό του φακό, κοιτώντας τον κατάματα.
“Ο φωτογράφος”, σημειώνει ο κ. Καρκατσέλης σε σχετικό σημείωμα για την έκθεση, “ανέπτυξε στη ροή των χρόνων μία σταθερή επαφή με τους κατοίκους αυτών των καταυλισμών, τους φωτογράφισε επανειλημμένα, τους προσέφερε τις εικόνες τους, ως αποτέλεσμα αυτής της μακροχρόνιας επαφής, αλλά και αναγνώρισης της τιμής που του έγινε, να του επιτρέψουν να μπει στα σπίτια τους και να τα φωτογραφίσει, με ή χωρίς την παρουσία των ιδιοκτητών τους”.
“Αυτό”, σύμφωνα με τον επιμελητή, “του επέτρεψε να εργαστεί για την παραγωγή εικόνων που ξεπερνούν τον ανεκδοτολογικό χαρακτήρα τέτοιων προσεγγίσεων ή την επιφανειακή θεώρηση τέτοιων καταυλισμών ή ομάδων, από φωτογράφους “βιαστικούς” και “τουρίστες”.
Παράλληλα με την έκθεση κυκλοφορεί και ένα λεύκωμα που επιμελήθηκε ο καθηγητής φωτογραφίας, Κωστής Αντωνιάδης, ο οποίος στο εισαγωγικό του κείμενο τονίζει ότι “διακρίνει κανείς μια οικειότητα, μια έκφραση επιθυμίας να φωτογραφηθούν, να δώσουν την εικόνα τους στο φωτογράφο”.
Το ολοκληρωμένο project του Κοσμά Εμμόγλου περιλαμβάνει 80 φωτογραφίες, εκ των οποίων οι 32 θα εκτεθούν στην έκθεση “Αθίγγανες πολιτείες”, που θα διαρκέσει έως τις 25 Νοεμβρίου.