ΔΕΥΤΕΡΑ 06.05.2024 18:26
MENU CLOSE

Υψηλά ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα, αλλά και πανευρωπαϊκή πρωτιά στην εργασιακή ανασφάλεια

18.02.2020 17:33

 

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας “The Conference Board Global Consumer Confidence” της Nielsen, οι τρεις επιμέρους παράγοντες, βάσει των οποίων υπολογίζεται ο δείκτης, παραμένουν σταθεροί, με το 42% των Ελλήνων να προβλέπουν ότι η προσωπική τους οικονομική κατάσταση μέσα επόμενους 12 μήνες θα είναι βελτιωμένη.

Ολοένα και περισσότεροι Έλληνες πιστεύουν ότι η χώρα θα καταφέρει να βγει από την οικονομική κρίση μέσα στους επόμενους 12 μήνες με το ποσοστό να φθάνει στο 31%, σημαντικά αυξημένο σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο όπου μόλις το 14% εξέφραζε την ανάλογη πεποίθηση.

Επτά στους δέκα Έλληνες (70%) πιστεύουν ότι η χώρα βρίσκεται σε οικονομική ύφεση, σταθεροποιημένο από το 4ο τρίμηνο του 2018.

Μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, η Ελλάδα καταλαμβάνει την πρώτη θέση, μαζί με την Ισπανία, αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια, με 1 στους 4 Έλληνες να ανησυχούν για την εργασία (26%).

Για την προσωπική υγεία ανησυχεί το 24%, ενώ για την οικονομία το 22%, στα ίδια επίπεδα με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Ακολουθούν οι ανησυχίες για τα χρέη του νοικοκυριού με 20% και το μεταναστευτικό 19% (έναντι του ευρωπαϊκού μέσου όρου 9% για την κάθε μια ανησυχία αντίστοιχα).

Σημειώνεται μειωμένο το ποσοστό των Ελλήνων που προσπαθούν να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους σε ποσοστό 62% έναντι 71% στην αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Οι δυο κύριες ενέργειες τους για συγκράτηση των εξόδων, συνεχίζουν να είναι οι περικοπές των εξόδων για διασκέδαση εκτός σπιτιού με 59% (έναντι 79% το 4o τρίμηνο 2018) και για ρουχισμό με 53% (62% το 4o τρίμηνο 2018).

Τέλος, το 53% των Ελλήνων αναφέρει ότι καταφεύγει σε αγορά φθηνότερων ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, μειωμένο ποσοστό αναφορών σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο (58% το 4o τρίμηνο 2018).

ΔΕΥΤΕΡΑ 06.05.2024 18:25
Exit mobile version