search
ΠΕΜΠΤΗ 09.05.2024 17:53
MENU CLOSE

Washington Post: «Στρατός» τριάντα ρεπόρτερ για το Περιβάλλον

30.11.2022 10:50
washington_post_new

Για την ελληνική πραγματικότητα ίσως να μην έχει πολύ μεγάλη σημασία, όμως η κίνηση της Washington Post να δημιουργήσει έναν μικρό στρατό εξειδικευμένων ρεπόρτερ για το Περιβάλλον κάτι πρέπει να μάς λέει.

Η παγκόσμια κυκλοφορίας εφημερίδα, εκ των εμβληματικών αμερικανικών, μόλις το 2018 είχε στο δυναμικό της μόλις έξι εξειδικευμένους δημοσιογράφους για το Περιβάλλον και την κλιματική αλλαγή. Σήμερα το τμήμα του Περιβαλλοντικού ρεπορτάζ της Washington Post αποτελείται από 30 δημοσιογράφους. Λίαν συντόμως θα αριθμεί τους 40.

Προφανώς και δεν έρχεται η συντέλεια του κόσμου, όπως την αντιλαμβάνονται τουλάχιστον ορισμένοι, όμως είναι πρόδηλο ότι ο εκδότης του ιστορικού δημοσιογραφικού τίτλου με τους ευαίσθητους αισθητήρες «διάβασε» την κοινωνική τάση.

Αντιλήφθηκε ότι στην κοινωνία υπάρχει ένας κόσμος, μια υπολογίσιμη μερίδα αναγνωστών, μια νέα γενιά, ιδιαιτέρως ευαισθητοποιημένη σε θέματα που αφορούν το Περιβάλλον, και επενδύει σε αυτόν στον τομέα  της ειδησεογραφίας για να καλύψει την ανάγκη για ενημέρωση που έχει διαμορφωθεί αλλά και να προσθέσει αναγνώστες.

Η μεγαλύτερη ιστορία του αιώνα

«Είναι εξαιρετικά σημαντικό να συνδεθούμε με τη γενιά που έχει πολλές απόψεις και είναι πιο ευαισθητοποιημένη και παθιασμένη σε αυτό το θέμα», δηλώνει η αναπληρωτής αρχισυντάκτρια Περιβάλλοντος Τζούλιετ Έιλπεριν.

Στο αμέσως προσεχές διάστημα η εφημερίδα θα προχωρήσει σε προσλήψεις δύο μόνιμων ανταποκριτών, έναν στην Ευρώπη και έναν στην Ασία.

Τον Οκτώβριο του 2021 η Washington Post είχε ανακοινώσει τον διπλασιασμό των μέχρι εκείνη τη στιγμή δημοσιογράφων της για το Περιβάλλον και τον Φεβρουάριου του 2022 δημοσιοποίησε νέα σχέδια για έναν ακόμα διπλασιασμό των μελών της συγκεκριμένης δημοσιογραφικής ομάδας.

«Το κλίμα είναι μια από τις μεγαλύτερες ιστορίες του αιώνα. Είναι ένας συνδυασμός δύο παραμέτρων. Της αποστολής που έχουμε και της ανταπόκρισης των αναγνωστών σε αυτήν», εξηγεί ο εξειδικευμένος σε θέματα κλιματικής αλλαγής και Περιβάλλοντος, Ζάκαρι Γκόλντφαρμπ.

«Πρόκληση είναι βεβαίως, και η αύξηση του αναγνωστικού κοινού μας ώστε να κατανοήσει τη σημασία των ρεπορτάζ για το Κλίμα», συμπληρώνει ο Γκόλντφαρμπ. «Ήδη παρατηρούμε ανταπόκριση, μεγάλη, από τον κόσμο, για τα ρεπορτάζ και τις έρευνες για το κλίμα που δημοσιεύουμε. Και είναι ένα από τα μεγάλα κίνητρα πίσω από αυτή την επένδυση και ανάπτυξη που γίνεται στην εφημερίδα. Και με την αξιοποίηση όλων των νέων μορφών αφήγησης θέλουμε να επικοινωνήσουμε θέματα για το Κλίμα σε όσο μεγαλύτερο αναγνωστικό κοινό γίνεται», συμπληρώνει.

«Ειδική μονάδα» και νέες στήλες

Τις επόμενες εβδομάδες η Washington Post θα παρουσιάσει τα σχέδια της για τέσσερις νέες ειδικές εκδοτικές πρωτοβουλίες από την ομάδα του περιβαλλοντικού ρεπορτάζ. Το Κλιματικό Εργαστήριο είναι μια καθετοποιημένη δημοσιογραφική μονάδα που θα δημιουργεί και δημοσιοποιεί αρθρογραφία βασισμένη σε δεδομένα και θα αναπτύσσει οπτικοποιημένα θέματα με διαδραστικά χαρακτηριστικά. Τρείς ακόμα στήλες θα ανακοινωθούν συντόμως ενώ μια στήλη συμβουλών για το κλίμα και ένα ενημερωτικό δελτίο- άτιτλο προς το παρόν- θα παρέχει πληροφορίες για πως θα μπορεί κάποιος να έχει μια πιο «πράσινη» ζωή, από τις αρχές του 2023.

Από προχθές, στην δημοσιογραφική ύλη, προστέθηκε η στήλη «Κρυφός πλανήτης» («Hidden planet») που επιμελείται η συντάκτρια του δελτίου καιρού και δίνει με ανάλαφρο τρόπο το πως αλλάζει ο πλανήτης.

Η στήλη «Animalia», νέα κι αυτή, καλύπτει θέματα για τα ζώα, την αποκατάσταση της άγριας ζωής και τις ανακαλύψεις.

Οι νέες αυτές στήλες έχουν πιο προσποιημένα χαρακτηριστικά «ώστε να προσεγγίσουμε περισσότερους νέους ηλικιακά αναγνώστες», λέει ο Γκόλντφαμπ επισημαίνοντας ότι «προσπαθούμε να διασφαλίσουμε ότι υπάρχει κάτι για όλους».

Η Washington Post επιχειρεί ολιστικά κάλυψη του τομέα Περιβάλλοντος και Κλίματος. Στο πλαίσιο στου στρατηγικού σχεδιασμού από τον περασμένο Ιούνιο ενεργοποίησε εξειδικευμένο λογαριασμό, για το Κλίμα, στο Instagram ο οποίος προς το παρόν έχει περισσότερο από 35.000 φόλοουερς, αριθμός μικρός συγκριτικά με τα 6,3 εκατ. ακόλουθους που έχει ο κύριος λογαριασμός της Ποστ στο Instagram. Φαίνεται  όμως να αποκτά δυναμική.

Διαβάστε επίσης:

«Γκολ» τηλεθέασης στο Μουντιάλ έβαλε η σειρά «Η γη της ελιάς»

360 λεπτά υψηλής τηλεθέασης με φόρα από το Μουντιάλ για τον ΑΝΤ1

Γιώργος Καπουτζίδης: Η φωτογραφία του με τη Σμαράγδα Καρύδη από τα γυρίσματα του «Παρά Πέντε»

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΕΜΠΤΗ 09.05.2024 17:51