search
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29.03.2024 13:02
MENU CLOSE

Βαριά τα πρόστιμα για σφήνες και συνεχείς αλλαγές λωρίδας

03.03.2023 13:21
aftokinita_kinisi_0303_1200-700_new

Σε μια σκληρή δοκιμασία δίχως τέλος υποβάλλονται καθημερινά χιλιάδες κάτοικοι της Αθήνας, λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων από την κυκλοφοριακή ασφυξία σε κεντρικούς οδικούς άξονες.

Όπως αναφέρει το carandmotor.gr, οι περισσότεροι οδηγοί αντιμετωπίζουν με υπομονή τις ουρές και τις καθυστέρησεις κατά τις μετακινήσεις τους, αλλά μια μειονότητα, προκειμένου να εξοικονομήσει μόλις λίγα λεπτά, υιοθετεί μια ιδιαίτερα επικίνδυνη οδηγική συμπεριφορά.

Ειδικότερα, στην προσπάθειά τους να παρακάμψουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση και να φτάσουν εγκαίρως στον προορισμό τους πραγματοποιούν επικίνδυνους ελιγμούς (κοινώς σφήνες) ανάμεσα στα προρευόμενα οχήματα.

Έχοντας… τσακωθεί με τα φλας, δεν γνωστοποιούν την πρόθεσή τους για την εκτέλεση του ελιγμού και προσπερνούν τα οχήματα τόσο από τα αριστερά όσο από τα δεξία, με αποτέλεσμα να μετατρέπουν τα οχήματά τους σε «ωρολογιακές βόμβες», έτοιμες να εκραγούν.

Όπως θα έχετε παρατηρήσει πολλοί, οι λάτρεις των σφηνών αδιαφορούν πλήρως και για τις αποστάσεις που οφείλουν να έχουν από τα άλλα οχήματα, από τα οποία περνούν σύριζα.

Το εξουθενωτικό πρόστιμο για τις σφήνες

Οι επικίνδυνες σφήνες αποτελούν μία άκρως επικίνδυνση οδηγική συμπεριφορά, η οποία αναλύεται στην παράγραφο 4 του Άρθρου 21 («Κανόνες για τους ελιγμούς των οχημάτων») του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Όπως αναφέρει ο ΚΟΚ, αυτός που επιχειρεί στην οδό συνεχείς ή διακεκομμένους ελιγμούς και κίνηση που εγκυμονεί κίνδυνο για τους λοιπούς χρήστες της οδού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 700 ευρώ και επί τόπου αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδήγησης για 30 ημέρες.

Παράλληλα, ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας ορίζει ότι «ο οδηγός που προτίθεται να εκτελέσει ελιγμό, οφείλει προηγουμένως να βεβαιωθεί ότι μπορεί να το πράξει χωρίς κίνδυνο, ή παρακώλυση των λοιπών χρηστών της οδού, οι οποίοι κινούνται πίσω, μπροστά ή πλάι του, ή ετοιμάζονται, λαμβάνοντας υπόψη τη θέση, την κατεύθυνση και την ταχύτητά τους».

Πριν από κάθε ελιγμό, ο οδηγός, μάλιστα, υποχρεούται να καταστήσει έγκαιρα γνωστή την πρόθεσή του αυτή, χρησιμοποιώντας για το σκοπό αυτόν τους δείκτες κατεύθυνσης, αν δε αυτοί δεν λειτουργούν, υποχρεούται να δώσει σήμα με το χέρι.

Διαβάστε επίσης:

Κίνδυνος στο τιμόνι: Ποιες κακές συνήθειες των οδηγών αυξάνουν τις πιθανότητες για τροχαία

Η Tesla ανακαλεί σχεδόν 363.000 οχήματα λόγω φόβων ότι το λογισμικό αυτόνομης οδήγησης θα προκαλέσει ατύχημα

Τι να κάνουμε αν δεν παίρνει μπροστά το αυτοκίνητο όταν έχει κρύο

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29.03.2024 13:01