search
ΚΥΡΙΑΚΗ 12.05.2024 04:55
MENU CLOSE

Πώς η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα μπορεί να προκαλέσει νέα πληθωριστικά σοκ

25.12.2023 15:44
shipping

Με την ανθρωπιστική κρίση να επιδεινώνεται κάθε ώρα στη Γάζα, και την κρίση που έχει ξεσπάσει στην Ερυθρά Θάλασσα με τις αλλεπάλληλες επιθέσεις των Χούτι σε εμπορικά πλοία το σενάριο ότι ο πόλεμος και οι συνέπειές του θα παραμείνουν κατά κάποιο τρόπο μόνο σε τοπικό επίπεδο αποδεικνύεται εσφαλμένη.

Η πρόσφατη κλιμάκωση των επιθέσεων σε εμπορικά πλοία από τους μαχητές Χούτι της Υεμένης οδήγησε τον πετρελαϊκό γίγαντα BP (British Petroleum) και τέσσερις από τις μεγαλύτερες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των MSC, Maersk, Hapag-Lloyd και CMA CGM, να σταματήσουν τις μεταφορές μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, που σημαίνει ότι πρέπει επίσης να αποφύγουν την κρίσιμη Διώρυγα του Σουέζ.

Η ναυτιλιακή κρίση της Ερυθράς Θάλασσας έχει καταστεί πλέον παγκόσμιο σημείο ανησυχίας, ιδίως λόγω των βαθιών επιπτώσεών της στον περίπλοκο ιστό της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού. Αυτή η κρίση, που χαρακτηρίζεται από αυξημένες γεωπολιτικές εντάσεις, ανησυχίες για την ασφάλεια και περιστασιακούς αποκλεισμούς, έχει διαταράξει την ομαλότητα των θαλάσσιων εμπορικών οδών, δημιουργώντας κυματισμούς σε κάθε γωνιά του κόσμου.

Στο επίκεντρο της κρίσης βρίσκεται η ουσιαστική καθυστέρηση στη μεταφορά εμπορευμάτων. Η Ερυθρά Θάλασσα, ένα κρίσιμο πέρασμα που συνδέει μεγάλους εμπορικούς κόμβους και αντιπροσωπεύει το 12% του παγκόσμιου εμπορίου, έχει γίνει πεδίο επιθέσεων που εμποδίζουν άμεσα την κίνηση των πλοίων.

Αυτές οι καθυστερήσεις, που διαπερνούν την αλυσίδα εφοδιασμού, οδηγούν σε σημεία συμφόρησης που επηρεάζουν τους κατασκευαστές, τους προμηθευτές και τους λιανοπωλητές παγκοσμίως.

Οι επιχειρήσεις, που ακόμη ανακάμπτουν από την κρίση του Covid-19, αντιμετωπίζουν πρόσθετες προκλήσεις όσον αφορά τη διατήρηση αποτελεσματικών προγραμμάτων παραγωγής και τη διαχείριση των αποθεμάτων, καθώς τα αγαθά χρειάζονται μεγάλο χρονικό διάστημα για να φτάσουν στους προορισμούς τους.

Η επιβάρυνση μεταφράζεται σε αύξηση του κόστους αποστολής που συνδέεται με την κρίση. Η αλλαγή δρομολόγησης των πλοίων, τα αυξημένα μέτρα ασφαλείας και άλλες επιχειρησιακές προκλήσεις συμβάλλουν σε πρόσθετα έξοδα για τη ναυτιλιακή βιομηχανία.

Από την περασμένη Τρίτη, η τιμή για την αποστολή ενός εμπορευματοκιβωτίου από την Κίνα στη Μεσόγειο ήταν 2.413 δολάρια, έχοντας αυξηθεί κατά 44% τον Δεκέμβριο λόγω των διαταραχών, αφού έφτασε στο χαμηλότερο επίπεδο των 1.371 δολαρίων νωρίτερα φέτος.

Αυτά τα αυξημένα κόστη δεν βαρύνουν αποκλειστικά τον ναυτιλιακό τομέα, αλλά συχνά μετακυλίονται στους καταναλωτές. Κατά συνέπεια, αυτή η αύξηση του κόστους αποστολής συμβάλλει σε υψηλότερες τιμές για αγαθά και υπηρεσίες παγκοσμίως, προσθέτοντας μια νέα πληθωριστική διάσταση στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι οικονομίες παγκοσμίως.

Διαβάστε επίσης:

Πάπας Φραγκίσκος: Αποδοκίμασε «τον τρομακτικό αριθμό αθώων θυμάτων» στη Μέση Ανατολή

Πόλεμος στο Ισραήλ: Συγκλονίζει 10χρονος νεφροπαθής που χωρίστηκε από την οικογένειά του στη Γάζα – «Φοβάμαι να πεθάνω προτού δω την οικογένειά μου»

Γάζα: Τουλάχιστον 70 νεκροί από αεροπορικό βομβαρδισμό στον προσφυγικό καταυλισμό Μαγκάζι – Πένθιμα Χριστούγεννα στη Βηθλεέμ (videos)

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΚΥΡΙΑΚΗ 12.05.2024 02:44