search
ΔΕΥΤΕΡΑ 06.05.2024 07:19
MENU CLOSE

Στα προσωπικά έγγραφα του Lubitz επικεντρώνεται η έρευνα – Γνώριζε η εταιρεία τα ψυχολογικά προβλήματα του συγκυβερνήτη

27.03.2015 11:06
Στα προσωπικά έγγραφα του Lubitz επικεντρώνεται η έρευνα – Γνώριζε η εταιρεία τα ψυχολογικά προβλήματα του συγκυβερνήτη - Media

Ο συγκυβερνήτης της πτήσης 9525 της Germanwings Andreas Lubitz είχε καταγεγραμμένη στο ιατρικό του πιστοποιητικό τη σημείωση “SIC” που σημαίνει “ειδική τακτική ιατρική εξέταση”, σύμφωνα με εκπρόσωπο της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας της Γερμανίας.

Ο συγκυβερνήτης της πτήσης 9525 της Germanwings Andreas Lubitz είχε καταγεγραμμένη στο ιατρικό του πιστοποιητικό τη σημείωση “SIC” που σημαίνει “ειδική τακτική ιατρική εξέταση”, σύμφωνα με εκπρόσωπο της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας της Γερμανίας.

Ο εκπρόσωπος δεν ήταν σε θέση να διευκρινίσει εάν η σημείωση “ειδική τακτική ιατρική εξέταση” αφορούσε την ψυχική ή την σωματική υγεία του πιλότου, διότι η πληροφορία είναι εμπιστευτικού χαρακτήρα.

“Εχουμε μία άδεια πιλότου και ένα ιατρικό πιστοποιητικό. Υπάρχει μία καταγραφή “SIC”, δήλωσε στη Wall Street Journal ο Χόλγκερ Κασπέρσκι. ” ‘SIC’ σημαίνει ειδική τακτική εξέταση. Δεν γνωρίζουμε σε τι (ιατρική κατάσταση) αναφέρεται”, δήλωσε ο εκπρόσωπος.

Η τελευταία ιατρική εξέταση του Αντρέας Λούμπιτς χρονολογείται από τον Ιούλιο 2014. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο, το πιστοποιητικό ανανεώνεται κάθε χρόνο.

Ο Χόλγκερ Κασπέρσκι δεν ήταν σε θέση να επιβεβαιώσει πληροφορία που δημοσιεύθηκε στη γερμανική Bild σύμφωνα με την οποία η ένδειξη “SIC” είναι πιθανόν να αφορά σοβαρές ψυχολογικές διαταραχές.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της Deutsche Welle xθες το βράδυ οι αστυνομικές αρχές ολοκλήρωσαν τις έρευνες στα δυο διαμερίσματα του συγκυβερνήτη Αντρέας Λούμπιτς στο Ντίσελντορφ, αλλά και το Μονταμπάουρ, μια μικρή πόλη κοντά στο Κόμπλεντς, όπου διαμένουν οι γονείς του. Οι αστυνομικοί κατέσχεσαν υπολογιστή, προσωπικά έγγραφα και αντικείμενα τα οποία πιστεύουν ότι ενδεχομένως να μπορούν να δώσουν απαντήσεις στα πολλά αναπάντητα ερωτήματα της τραγωδίας.

Όπως ανακοίνωσε η εισαγγελία, το ενδιαφέρον επικεντρεώνεται περισσότερο στα προσωπικά έγγραφά του. Για την αξιολόγησή τους όμως θα χρειαστεί αρκετός χρόνος. Σύμφωνα με το Spiegel Online πάντως, στις έρευνες των αρχών στο διαμέρισμα του συγκυβερνήτη στο Ντίσελντορφ, βρέθηκαν στοιχεία που καταδεικνύουν ότι ο 27χρονος ήταν ψυχικά άρρωστος. Ασαφές παραμένει ποια ακριβώς είναι αυτά τα στοιχεία.

«Ακατάλληλος για πτήση» και «fit to fly»

Για ψυχολογικά προβλήματα του Αντρέας Λούμπιτς κάνει λόγο σήμερα σε εκτενές της ρεπορτάζ και η Bild. Επικαλούμενη πηγές της Lufthansa, η γερμανική εφημερίδα αναφέρει ότι ο συγκυβερνήτης υπέφερε πριν από έξι χρόνια από κατάθλιψη και έκτοτε είχε τεθεί υπό ιατρική παρακολούθηση. Σύμφωνα με τη εφημερίδα, ο Lubitz είχε περάσει ένα βαρύ καταθλιπτικό επεισόδιο το 2009 και είχε ακολουθήσει επί ενάμιση χρόνο ψυχιατρική θεραπεία.

Όπως δήλωσε σε συνέντευξή τύπου χθες ο επικεφαλής της Lufthansa Κάρστεν Σπορ, ο Λούμπιτς είχε διακόψει την εκπαίδευσή του ως πιλότος για κάποιο χρονικό διάστημα και στη συνέχεια την επανέλαβε και την ολοκλήρωσε κανονικά, πριν αρχίσει να πετάει το 2013. Ο Σπορ δεν αναφέρθηκε στους λόγους της διακοπής επικαλούμενος το ιατρικό απόρρητο, ωστόσο, όπως υποστηρίζει η Bild, κατά το χρονικό διάστημα που ο γερμανός συγκυβερνήτης είχε διακόψει την εκπαίδευση του, έπασχε από κατάθλιψη. Κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσής του μάλιστα στο Lufhansa Flight School στην Φίνιξ, πρωτεύουσα της αμερικανικής Πολιτείας Αριζόνα, είχε κριθεί κατά διαστήματα «ακατάλληλος για πτήση».

Σε κατάθλιψη αποδίδουν τη διακοπή και κύκλοι της Lufthansa τους οποίους επικαλείται το Spiegel. Γιατροί της γερμανικής αεροπορικής εταιρίας ωστόσο κατέταξαν τον Λούμπιτς αργότερα ως «fit to fly».

«Δεν υπάρχει ασφαλής τρόπος να προληφθούν οι αυτοκτονίες πιλότων»

Την ώρα που οι αρχές ερευνούν τα αίτια που μπορεί να οδήγησαν τον νεαρό γερμανό συγκυβερνήτη του Airbus A320 να οδηγήσει το αεροσκάφος στη συντριβή του στις Γαλλικές Άλπεις την Τρίτη, πιλότοι και ψυχολόγοι προειδοποιούν ότι δεν υπάρχει κάποιος αλάνθαστος τρόπος αποτροπής παρόμοιων περιστατικών στο μέλλον.

Ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), ο οργανισμός του ΟΗΕ που ρυθμίζει τις διεθνείς αερομεταφορές, συνιστά οι πάσχοντες από κατάθλιψη να μην πετούν αεροπλάνο, αλλά στο Εγχειρίδιο Ιατρικής της Πολιτικής Αεροπορίας αναφέρεται ότι οι ψυχιατρικές εξετάσεις στις υποίες υποβάλλονται τα μέλη του πληρώματος ενός αεροσκάφους “σπανίως έχουν κάποια αξία” και “δεν είναι αξιόπιστες” ως προς την πρόβλεψη ψυχικών διαταραχών.

Οι πιλότοι περνούν από ιατρικό έλεγχο, περιλαμβανομένων κάποιων ψυχιατρικών εξετάσεων, τουλάχιστον μία φορά τον χρόνο. Όμως, όπως επισημαίνουν αναλυτές και πιλότοι, αυτά δεν επαρκούν.

“Οι άνθρωποι φοβούνται ότι δεν θα μπορέσουν να ξεκινήσουν και πάλι τη δουλειά τους” αν απαντήσουν (ειλικρινώς) σε ερωτήματα για τον εαυτό τους”, υποστηρίζει η Γκέιλ Σολτζ, μία καθηγήτρια Ψυχιατρικής στην Ιατρική Σχολή Weill Cornell της Νέας Υόρκης.

Ένας έμπειρος κυβερνήτης ασιατικής αεροπορικής εταιρείας λέει: “Ρωτούν για την ψυχική σου υγεία, για γεγονότα τα οποία θα μπορούσαν να σε επηρεάσουν ψυχολογικά. Αλλά ποιος παραδέχεται κάτι το οποίο θα οδηγούσε στην ανάκληση της άδειάς του; Εγώ δεν θα το παραδεχόμουν. Χρειάζομαι τη δουλειά μου”.

Οι πιλότοι ενθαρρύνονται να αξιολογούν τους συναδέλφους τους στις πτήσεις και στην εκπαίδευση σε προσομοιωτή και να καταγγέλλουν ό,τι ύποπτο αντιληφθούν, δήλωσε ένας κυβερνήτης αεροσκάφους A320 ασιατικής εταιρείας. Πρόσθεσε όμως ότι αυτό είναι ένα πολύ ευαίσθητο ζήτημα.

“Θέλεις να δουλεύεις σε ένα γραφείο όπου οι συνάδελφοί σου σε ‘καρφώνουν’; Αυτός είναι ο λόγος που κάτι τέτοιο συμβαίνει πολύ σπάνια”, εξηγεί.

“Όλοι έχουν προβλήματα και ορισμένοι τα διαχειρίζονται καλύτερα από άλλους. Δεν θα τα διαχειριστούν όλοι ρίχνοντας ένα αεροπλάνο. Αυτή είναι μία ακραία αντίδραση και κανένας δεν μπορεί να την προβλέψει”.

Ο Ντέιβιντ Πάουελ, ένας ειδικός Αεροπορικής Ιατρικής στη Νέα Ζηλανδία, λέει ότι σε μία έρευνα του ICAO για αεροπορικά δυστυχήματα που σημειώθηκαν σε όλο τον κόσμο μέσα σε μία 20ετία, μόνο σε 10 εμπλέκονταν ιατρικά ζητήματα.

“Μπορεί κάποιος να διασφαλίσει αξιόπιστα ότι δεν θα υπάρξει κανένας πιλότος που ξαφνικά και σκόπιμα θα ρίξει αεροπλάνο. Οι πιλότοι είναι μία ομάδα που περνάει από λεπτομερείς ελέγχους, αλλά ποιος μπορεί να προβλέψει την συμπεριφορά των ανθρώπων;”Πολλές αεροπορικές εταιρείες αντέδρασαν αιτούμενες την διαρκή παρουσία δεύτερου μέλους του πληρώματος μέσα στο κόκπιτ–κάτι που είναι ήδη υποχρεωτικό στις ΗΠΑ.

“Ποτέ μην αφήνεις κάποιον μόνο του–αυτή είναι ίσως η πιο αποτελεσματική τεχνική πρόληψης της αυτοκτονίας που υπάρχει”, λέει ο Τόνι Κατανέζε, ένας κλινικός ψυχολόγος στο κέντρο Glen Iris Psychology της Μελβούρνης.

Αλλαγές στους κανονισμούς

Παράλληλα, μετά το συμβάν, o Σύνδεσμος Γερμανικών Αεροπορικών Εταιριών (BDL) ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να επιβάλει στο άμεσο μέλλον ως κανόνα την υποχρεωτική παραμονή και των δύο πιλότων στο πιλοτήριο σε όλα τα αεροσκάφη εν πτήσει.

Η σχετική πρόταση περνάει ήδη σήμερα από τις αρμόδιες υπηρεσίες και αναμένεται να υλοποιηθεί άμεσα από τις Lufthansa, Air Berlin, Condor και TuiFly.

Ασιατικές αεροπορικές εταιρείες μεταξύ των οποίων οι: Cathay Pacific, Japan Airlines, Qantas Airways και Singapore Airlines ανακοίνωσαν ότι οι μελλοντικοί πιλότοι υποβάλλονται σε πλήρη ιατρική εξέταση που περιλαμβάνει και ψυχιατρικό έλεγχο.

 

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΔΕΥΤΕΡΑ 06.05.2024 07:08