06/07/2020 20:04:06
14.5.2020 / ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ
Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ, τεύχος 2125 στις 14-5-2020

Ψηφιακή διαφήμιση: Σημάδια βελτίωσης το 2019

Ψηφιακή διαφήμιση: Σημάδια βελτίωσης το 2019 - Media

 

Σημάδια βελτίωσης έδειξε για το 2019 η ψηφιακή διαφήμιση (display) στην Ελλάδα, σημειώνοντας αύξηση 4% έναντι του 2018, σύμφωνα με την έρευνα Adex Hellas από τον IAB Hellas. Ειδικότερα, η display δαπάνη επέστρεψε το 2019 στις επιδόσεις του 2017, καθώς διαμορφώνεται στα 64,6 εκατ. ευρώ έναντι 62,1 εκατ. ευρώ το 2018.

Το ετήσιο report Adex Hellas 2019 που εκδίδει ο IAB Hellas συνέλεξε στοιχεία από τα μέλη του, δηλαδή ψηφιακούς εκδότες, media agencies και διαφημιστικά δίκτυα. Συγκεκριμένα, η έρευνα αποτυπώνει τα διαφημιστικά έσοδα από 14 επιμέρους εκδότες (publishers) και δίκτυα (network) έναντι 16 μελών για την αντίστοιχη μελέτη του 2018. Μάλιστα, οι εκδότες και τα δίκτυα που παρείχαν στοιχεία στην έρευνα διαχειρίζονταν 82 επιμέρους ιστοσελίδες το 2019, έναντι 107 sites το 2018 και 125 το 2017.

Σημειώνεται ότι η έρευνα δεν εμπεριέχει τη διαφημιστική δαπάνη σε Programmatic, Google και Social Μedia, η οποία αθροιζόμενη με την display δαπάνη παρέχει μια πιο πλήρη εικόνα της ψηφιακής επένδυσης στην Ελλάδα.

Επίσης, το 2019 ήταν η χρονιά των εκλογών, οπότε είναι σημαντική η συμβολή στην αύξηση των ad hoc κονδυλίων προεκλογικών καμπανιών την περσινή χρονιά, που ανήλθαν συνολικά σε 2,35 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, οι διαφημίσεις σε μορφή video συγκέντρωσαν το 7,2% (4.677.473 ευρώ) και συνέβαλαν σημαντικά στη συνολική αύξηση, σε σχέση με το 2018, στο οποίο η σχετική επένδυση ανήλθε στα 3.236.691 ευρώ (5,2%).

Από τα 64,6 εκατ. ευρώ που περιήλθαν στα ταμεία των ψηφιακών Μέσων από 21 επιμέρους κατηγορίες διαφημιζομένων, τα 9,8 εκατ. ευρώ (15,8%) ήταν από Χρηματοοικονομικές Υπηρεσίες. Το Λιανεμπόριο βρέθηκε στη δεύτερη θέση με 9,031 εκατ. ευρώ (13,98%) από την τρίτη θέση στην οποία βρισκόταν το 2018. Τα ΜΜΕ και η Διασκέδαση επένδυσαν 6,4 εκατ. ευρώ (9,98%), οι Τηλεπικοινωνίες 5,33 εκατ. ευρώ (8,26%), ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η κατηγορία των FMCG / προϊόντα περιποίησης και Μη Συνταγογραφούμενων Φαρμάκων (ΜΗΣΥΦΑ) με 4 εκατ. ευρώ (6,20%).

Στην έκτη θέση ήταν η κατηγορία FMCG / Τρόφιμα με 3,5 εκατ. ευρώ και μερίδιο 5,50%, στην έβδομη τα Αυτοκίνητα - Μοτοσυκλέτες με 3,54 εκατ. ευρώ (5,49%), στην όγδοη τα Προϊόντα Τεχνολογίας, Software / Ηλεκτρονικά Αναλώσιμα με 2,8 εκατ. ευρώ (4,35%), στην ένατη η Πολιτική Διαφήμιση με 2,35 εκατ. ευρώ (3,65%) και στη δέκατη τα Αλκοολούχα Ποτά με 2,3 εκατ. ευρώ (3,65%).

Στη δεύτερη δεκάδα και στην 11η θέση τοποθετούνται τα Ταξίδια και ο Τουρισμός με 2,1 εκατ. ευρώ (3,28%), στη 12η τα Βοηθητικά Προγράμματα με 1,7 εκατ. ευρώ (2,71%), στη 13η τα Μη Αλκοολούχα Ποτά με 1,6 εκατ. ευρώ (2,48%), στη 14η θέση η Εκπαίδευση με 1,5 εκατ. ευρώ και μερίδιο 2,31%, στη 15η η Βιομηχανία και οι Κατασκευές με 922.228 ευρώ (1,43%), στη 16η το Business Service με 836.000 ευρώ (1,29%), στη 17η τα Καθαριστικά με 568.134 ευρώ (0,88%), στη 18η οι Λευκές Συσκευές με 559.752 ευρώ (0,87%), στη 19η τα Έπιπλα και Είδη Διακόσμησης με 491.765 ευρώ (0,76%), στην 20ή το Real Estate με 244.900 ευρώ (0,38%) και στην 21η η Αγορά Εργασίας με 85.200 ευρώ (0,13%).

Ο πρόεδρος του IAB Hellas Σπύρος Παπαγεωργίου δήλωσε: «Η αύξηση της μεταβολής της display δαπάνης το 2019 αποτέλεσε το πρώτο, σημαντικό, δείγμα μιας επαναφοράς στην ανάπτυξη για το digital marketing. Δυστυχώς το 2020 η τάση αυτή ανεστάλη από την έλευση της Covid-19. Παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις και ήδη πραγματοποιήσαμε μια πολύ μεγάλη καμπάνια με στόχο την ενίσχυση των ελληνικών ψηφιακών ΜΜΕ».

ΣΧΟΛΙΑ

Το "Π" σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.