Όσοι παρακολουθούν τα έργα και τις ημέρες του προέδρου του ΣΕΒ Δημήτρη Δασκαλόπουλου, ξέρουν ότι ο άνθρωπος αυτός έχει μια δική του, ιδιόρρυθμη σχέση με τους αριθμούς.
Η σχέση του Δασκαλόπουλου με την τέχνη είναι γνωστή, αφού πλέον θεωρείται από τους μεγάλους συλλέκτες παγκοσμίως. Στην Ελλάδα, το πάθος του αυτό έγινε γνωστό όταν έδωσε το ποσό αυτό για να αγοράσει τον περιβόητο αντεστραμμένο ουρητήρα «Κρήνη» του Μαρσέλ Ντισάν. Για την ακρίβεια, δεν ήταν ο αυθεντικός ουρητήρας που εκτέθηκε για πρώτη φορά το 1917. Εκείνος άλλωστε θεωρείται χαμένος ή κατεστραμμένος. Ο Ντισάν όμως το 1964 δημιούργησε εκ νέου οχτώ ακόμη. Ο Δασκαλόπουλος αγόρασε τον Νο 5. Ο ίδιος, μιλώντας για την τέχνη και το χρήμα, είχε πει σε μια συνέντευξή του στην «Ελευθεροτυπία» ότι «η μεγάλη πλειονότητα όσων ασχολούνται με οποιονδήποτε τρόπο με την τέχνη έχουν πρωταρχική κινητήρια δύναμη την αγάπη τους για αυτήν. Έτσι, οι εκτιμήσεις για τις οικονομικές αξίες και τις διακυμάνσεις τους έρχονται σε δεύτερη μοίρα».
Αυτή η χαλαρή διάθεση για το χρήμα του επέτρεψε να παρουσιάσει την έκθεση του οίκου McKinsey «Η Ελλάδα 10 χρόνια μπροστά». Παρουσιάζοντάς την ο ίδιος είπε ότι οι εταίροι μας, οι διεθνείς οργανισμοί, οι παγκόσμιες αγορές, έχουν προεξοφλήσει για την Ελλάδα μια δεκαετία χαμηλής ανάπτυξης, υψηλής ανεργίας και κοινωνικής δυσπραγίας. Ο μόνος δρόμος σωτηρίας, όπως είπε, περνά αναπόφευκτα από την αυστηρή δημοσιονομική πειθαρχία, τον περιορισμό της καταναλωτικής ασωτίας, την έμφαση στην πραγματική οικονομία της παραγωγής και του μόχθου, την εξωστρέφεια και την επένδυση, ενώ η επιβίωσή μας μπορεί να διασφαλιστεί μόνο αν η οικονομία μας περάσει σε νέα μακρά φάση ταχύρρυθμης ανάπτυξης.
Η μελέτη καταλήγει σε 100 προτάσεις μεταρρυθμίσεων και δράσεων με την υλοποίηση των οποίων, όπως είπε, η ελληνική οικονομία θα πετύχει την επόμενη δεκαετία ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης πάνω από 3% (διπλάσιο από αυτό που θεωρείται σήμερα εφικτός), ενώ θα δημιουργηθούν 500.000 νέες θέσεις εργασίας και το ΑΕΠ θα αυξηθεί κατά 50 δισ. ευρώ.
Προφανώς και στην περίπτωση αυτή ισχύει η δήλωση της συνέντευξής του για την τέχνη: ότι οι αριθμοί και οι αξίες βρίσκονται σε δεύτερη μοίρα… Και μετά λένε ότι θέλει να μας κυβερνήσει.