ΔΕΥΤΕΡΑ 29.04.2024 20:38
MENU CLOSE

Το Δέρμα που Κατοικώ

20.10.2011 12:37

Του Δημήτρη Κανέλλη

Ο Πέδρο Αλμοδοβάρ για πρώτη φορά σε ταινία θρίλερ, που βεβαίως δεν της λείπουν και τα βασικά χαρακτηριστικά του διάσημου Ισπανού σκηνοθέτη.

Του Δημήτρη Κανέλλη

Βαθμολογία ***

Ο Πέδρο Αλμοδοβάρ για πρώτη φορά σε ταινία θρίλερ, που βεβαίως δεν της λείπουν και τα βασικά χαρακτηριστικά του διάσημου Ισπανού σκηνοθέτη. Συναίσθημα, συγκίνηση, καυστικό χιούμορ, αλλά και προβληματισμός για την επιβίωση κάτω από δύσκολες συνθήκες. Άψογες και οι ερμηνείες. Στον πυρήνα της ταινίας, μια ιστορία εκδίκησης.

Σκηνοθεσία: Πέδρο Αλμοδοβάρ.

Πρωταγωνιστούν: Αντόνιο Μπαντέρας, Έλενα Ανάγια, Μαρίζα Παρέδες, Μπάρμπαρα Λένι.

Με την γυναίκα του να έχει υποστεί καθολικά εγκαύματα σε αυτοκινητιστικό ατύχημα, ο διαπρεπής πλαστικός χειρουργός Δρ Ρομπέρ Λεντγκάρντ, προσπαθεί να επινοήσει ένα καινούργιο δέρμα για να τη σώσει. Όμως, για να πετύχει το φιλόδοξο σχέδιό του χρειάζεται να μην έχει καθόλου αναστολές, να έχει ένα συνεργό αλλά και ένα ανθρώπινο «πειραματόζωο». Αναστολές δεν έχει σίγουρα, συνεργό διαθέτει στο πρόσωπο της πιστής γυναίκας που τον φροντίζει, πού θα βρεθεί όμως το «πειραματόζωο»;  Βασισμένη στο βιβλίο «Μυγαλή, η δηλητηριώδης αράχνη» του Τιερύ Ζονκέ, η ταινία αυτή του Αλμοδοβάρ διαθέτει ένα προτέρημα, ένα ατού αν θέλετε, που δεν είχαν οι προηγούμενες. Και αυτό δεν είναι άλλο από το σασπένς. Ναι, σωστά διαβάσατε. Ο Αλμοδοβάρ, ξεφεύγει αυτή τη φορά εντελώς από το στοιχείο του, δηλαδή το καυστικό χιουμοριστικό μελόδραμα και εισχωρεί, όσο του επιτρέπει η εμπειρία του, στο χώρο των θρίλερ, αναφέροντας μάλιστα και σε συνέντευξή του ότι οι βασικές επιρροές του «ήρθαν» από τον μαέστρο Άλφρεντ Χίτσκοκ. Επί της ουσίας τώρα, πρόκειται για μια ιστορία εκδίκησης, που δευτερογενώς βάζει και το πρόβλημα της ταυτότητας κάτω από οριακές συνθήκες επιβίωσης. Η πολύ ενδιαφέρουσα σεναριακή ιδέα υποστηρίζεται από τη λιτή αλλά άκρως αποτελεσματική σκηνοθεσία του Αλμοδοβάρ, ο οποίος φυσικά δεν υποχωρεί .. πόντο από το βασικό καλλιτεχνικό και δραματουργικό προτέρημά του, αυτό της καταγραφής του συναισθήματος, αρνητικού η θετικού δεν έχει καμία σημασία. Δεν αποκαλύπτουμε άλλο κομμάτι της ίντριγκας-που είναι γεμάτη εκπλήξεις-απλώς λέμε ότι είναι μια πολύ καλή ταινία, αντάξια της φήμης και του ταλέντου του δημιουργού της.

ΔΕΥΤΕΡΑ 29.04.2024 20:37
Exit mobile version