ΚΥΡΙΑΚΗ 05.05.2024 06:56
MENU CLOSE

ΜΜΕ:Σύγκρουση μέχρις εσχάτων για επιβίωση

10.05.2013 21:00

Κορυφώνονται οι διεργασίες για την καθιέρωση των νέων όρων στη λειτουργία των ΜΜΕ σε ένα εντελώς καινούργιο οικονομικό και πολιτικό τοπίο της χώρας.

Στο πάρα πέντε της αναδιάταξης του σκηνικού στα ΜΜΕ, τα μεγάλα εκδοτικά συγκροτήματα, παρά τις μεταξύ τους οξείες αντιπαλότητες, συζητούν για την ενεργοποίηση της Ένωσης Ιδιοκτητών ως θεσμικού οργάνου για την προώθηση των κοινών τους συμφερόντων στη νέα εξουσία. Η παλιά Ένωση Ιδιοκτητών της ΕΙΗΕΑ οδηγήθηκε σε ουσιαστική διάλυση πριν από δυο χρόνια από τον Στ. Ψυχάρη και τον Φ. Μπόμπολα. Σήμερα οδεύει σε επανασύσταση με στόχο να ενταχθούν σε αυτήν οι ιδιοκτήτες των παραδοσιακών ΜΜΕ, εκτός από τις ημερήσιες εφημερίδες, οι εκδότες των κυριακάτικων («Real», «Πρώτο Θέμα»), της τηλεόρασης και του ραδιοφώνου. Να δημιουργηθεί, δηλαδή, μια Ένωση για όλα τα Μέσα που θα επιβιώσουν και θα είναι η φωνή της κυρίαρχης οικονομικής πολιτικής για τη χώρα μας.
Σε αυτήν την Ένωση δεν χωράνε, ωστόσο, όλα τα ΜΜΕ. Γιατί στόχος των εκδοτών παραμένει η εξαφάνιση από την αγορά των media των μικρών ανεξάρτητων εφημερίδων, των σταθμών που στην προσπάθειά τους να επιβιώσουν διατυπώνουν έναν διαφορετικό πολιτικό λόγο στην ενημέρωση, της κρατικής ραδιοτηλεόρασης της ΕΡΤ ως της μόνης που θα μπορούσε εκ της οικονομικής της θέσης να αναπτύξει ανταγωνιστική δραστηριότητα στα ιδιωτικά κανάλια, προς όφελος των πολιτών.
Η απαίτηση συγκεκριμένων συγκροτημάτων media, όπως του Γιάννη Αλαφούζου, να μη δοθεί παράταση στο καθεστώς δημοσίευσης των ισολογισμών στον Τύπο, εντάσσεται ακριβώς σε αυτόν τον στόχο. Της εξαφάνισης των διαφορετικών εντύπων από την αγορά.

Και στο Διαδίκτυο
Τα κυρίαρχα εκδοτικά συγκροτήματα του ΔΟΛ και του Πήγασου μετέχουν και επιχειρούν να ελέγξουν την Ένωση Διαδικτύου, η οποία ενεργοποιήθηκε πριν από έναν περίπου χρόνο με στόχο την προώθηση των εκδοτικών συμφερόντων στην ηλεκτρονική μετάβαση των ΜΜΕ. Το Διαδίκτυο όμως και τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ καθορίζονται από διαφορετικούς κανόνες, μετέχουν σε αυτά πλατφόρμες – κολοσσοί του Διαδικτύου που έχουν τις δικές τους απαιτήσεις. Οπότε η έκβαση του παιχνιδιού εκτιμάται πως δεν κρίνεται από τις προσυμφωνημένες αρχές μεταξύ των κυρίαρχων εκδοτών. Απόδειξη για αυτό η πρόσφατη διαμάχη ανάμεσα σε πλατφόρμες όπως το Yahoo και την ΕΝΕΔ για τον έλεγχο πιστοποίησης των στοιχείων επισκεψιμότητας στις διαδικτυακές ιστοσελίδες.

ΚΥΡΙΑΚΗ 05.05.2024 01:50
Exit mobile version