search
ΤΡΙΤΗ 23.09.2025 01:44
MENU CLOSE

«Το Δηλητήριο»

05.12.2013 16:03
«Το Δηλητήριο»  - Media

«Όχι, ο άνθρωπος, εκ φύσεως, δεν είναι καλός. Είμαστε πιο άγριοι κι από τα πιο φοβερά θηρία, πιστέψτε με, κάτι ξέρω.» ψιθυρίζει ο θεατής-Μαρκήσιος, εκπρόσωπος της εξουσίας, στο αυτί του Γκαμπριέλ, του ηθοποιού που κάλεσε στο σπίτι του για μια αναμέτρηση ζωής ή θανάτου.

«Όχι, ο άνθρωπος, εκ φύσεως, δεν είναι καλός. Είμαστε πιο άγριοι κι από τα πιο φοβερά θηρία, πιστέψτε με, κάτι ξέρω.» ψιθυρίζει ο θεατής-Μαρκήσιος, εκπρόσωπος της εξουσίας, στο αυτί του Γκαμπριέλ, του ηθοποιού που κάλεσε στο σπίτι του για μια αναμέτρηση ζωής ή θανάτου. Ο θεατής πάντα διψάει να χυθεί αίμα στην αρένα.
 
Αυτό είναι ένα απόσπασμα από το συναρπαστικό ψυχολογικό θρίλερ, το «Δηλητήριο» του Καταλανού συγγραφέα Ροντόλφ Σιρέρα, το οποίο ανεβαίνει αυτό το διάστημα στο Θέατρο «Αλκμήνη», σε μετάφραση και σκηνοθεσία Δημήτρη Πετρόπουλου.
 
Ο Σιρέρα, καλός γνώστης των κοινωνικών και θεατρικών συμβάσεων δημιουργεί ένα έργο, το οποίο ισορροπεί ανάμεσα στο φαίνεσθαι, στη ζωή και το θάνατο, στην πραγματικότητα και στην φαντασία, οδηγώντας τον θεατή σε διαρκή αποπροσανατολισμό σχετικά με το τι είναι αλήθεια και τι ψέματα.
 
Το έργο γράφτηκε το 1978 και παραμένει επίκαιρο με το να υπογραμμίζει εντέχνως την ταπεινότητα και το μεγαλείο, που πρέπει διακατέχει τον ηθοποιό. Γι΄αυτό έρχεται αντιμέτωπο με ένα καίριο δίλημμα: Άραγε οφείλει  ο ηθοποιός να ταυτίζεται με το πρόσωπο που υποδύεται ή αρκεί να αναπτύσσει μια ερμηνευτική τεχνική ικανή να μεταδώσει στο κοινό όσα βιώνει το πρόσωπο που υποδύεται;
 
Όλα αυτά έρχονται στην επιφάνεια μέσα από μια φαινομενικά απλή υπόθεση. Με φόντο τη Γαλλία, λίγο πριν την επανάσταση, ένας μαρκήσιος καλεί στην έπαυλή του έναν διάσημο ηθοποιό σε ακρόαση. Και ενώ οι κοινωνικές ζυμώσεις είναι έντονες και οι αλλαγές στο τοπίο βρίσκονται προ των πυλών, ο Ριβέρα βάζει την συζήτηση μεταξύ μαρκήσιου και ηθοποιού να περιστρέφεται  γύρω από την υποκριτική τέχνη.

Τι γίνεται, όμως, όταν ο μαρκήσιος ως ευγενής ζητά από τον ηθοποιό να υποδυθεί τον θάνατο; Είναι άραγε το ένστικτο της επιβίωσης ισχυρότερο από το ένστικτο του ηθοποιού; Η θεατρική τέχνη του ενός και η αναζήτηση της θεατρικής (;) αλήθειας του άλλου συνθέτουν ένα παιχνίδι ζωής και θανάτου, μη μπορώντας να ξεχωρίσεις την αλήθεια από το ψέμα.
 
Το έργο έχει μεταφραστεί σε 12 γλώσσες και δεν σταματά να ανεβαίνει σε όλα τα θεατρικά σανίδια του κόσμου (Ιταλία, Γαλλία, Αγγλία, Βενεζουέλα, Ισπανία, Βέλγιο, Πολωνία, Χιλή, Αργεντινή, Ουρουγουάη, Πορτογαλία κ.α.) ενώ την περίοδο αυτή εκτός από την Ελλάδα, παίζεται και στη Μαδρίτη, με νέα σκηνοθεσία.
 
Στο ρόλο του ηθοποιού παίζει ο Διονύσης Σάββας και στο ρόλο του Μαρκήσιου ο Παναγιώτης Θεοδώρου εναλλάξ με τον Δημήτρη Πετρόπουλο.
 
Info: Θέατρο Αλκμήνη (Αλκμήνης 8, Γκάζι), κάθε Σάββατο και Κυριακή στις 19.00, γενική είσοδος; 10 ευρώ, άνεργοι 5 ευρώ, τηλ.: 210-3428650.  
 
 

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΤΡΙΤΗ 23.09.2025 01:41