ΤΡΙΤΗ 07.05.2024 22:36
MENU CLOSE

Νέο πλαίσιο λειτουργίας για τις εισπρακτικές εταιρείες

31.01.2017 21:44

 

Αυτό δήλωσε ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Αντώνης Παπαδεράκης στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, απαντώντας σε δημοσίευμα που θέλει τον ίδιο και το υπουργείο Οικονομίας, να ετοιμάζει περαιτέρω περιορισμούς για τις εισπρακτικές εταιρίες, «οι οποίοι έρχονται σε ευθεία αντίθεση με την δέσμευση και της ίδιας της κυβέρνησης για ταχεία μείωση των “κόκκινων” δανείων και πάταξη του φαινομένου των στρατηγικών κακοπληρωτών».

Ως βασικό στοιχείο που «σαμποτάρει» τους ανωτέρω στόχους αναφέρει το δημοσίευμα την αύξηση του χρόνου νέας κλήσης προς τους οφειλέτες δανειολήπτες στις 7 ημέρες.

Υπενθυμίζεται ότι με βάση τα μέχρι σήμερα ισχύοντα, η εισπρακτική εταιρεία, από τη στιγμή που θα κάνει την πρώτη επικοινωνία και την ταυτοποίηση των στοιχείων του οφειλέτη, μπορεί να τον ξανακαλέσει μόνο μετά από δύο μέρες.

Όπως ανέφερε ο γενικός γραμματέας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, μετά από δεκάδες καταγγελίες που δέχθηκε η αρμόδια υπηρεσία για τους τρόπους άσκησης πίεσης στους δανειολήπτες από τις εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών, το υπουργείο σχεδιάζει την αναμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου, εφόσον όμως προηγηθεί διαβούλευση με την Ελληνική Ένωση Τραπεζών, και με κάθε φορέα που σχετίζεται με τη διαδικασία.

Η πρόταση της αρμόδιας υπηρεσίας του υπουργείου που εξέτασε τις καταγγελίες και τις διαμαρτυρίες των δανειοληπτών, όπως αναφέρθηκε και στην πρόσφατη συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου Καταναλωτή και Αγοράς (ΕΣΚΑ), ήταν να επιτρέπεται στις εισπρακτικές εταιρείες να ενημερώνουν τους οφειλέτες για ληξιπρόθεσμες οφειλές κάθε επτά ημέρες και όχι κάθε δεύτερη ημέρα, όπως ισχύει σήμερα. «Ωστόσο η πρόταση αυτή, όπως και κάθε άλλη πρόταση, θα συζητηθεί στο πλαίσιο του διαλόγου» υπογραμμίζει ο κ. Παπαδεράκης.

ΤΡΙΤΗ 07.05.2024 22:34
Exit mobile version