ΤΕΤΑΡΤΗ 08.05.2024 09:19
MENU CLOSE

ΟΑΣΘ: Με μεταχειρισμένα λεωφορεία επιχειρούν να λύσουν το πρόβλημα της Θεσσαλονίκης

29.11.2019 07:11

 

Σύμφωνα με τις προτεινόμενες αλλαγές, διασφαλίζονται οι θέσεις εργασίας στον ΟΑΣΘ και παρατείνεται για τρία χρόνια η λειτουργία του υπό το καθεστώς της εκκαθάρισης, με καταληκτική ημερομηνία την 31η Δεκεμβρίου 2022.

Επίσης, προβλέπονται η δυνατότητα μίσθωσης μεταχειρισμένων λεωφορείων ηλικίας έως 15 ετών, η κατάργηση της ΑΣΥΘ καθώς και η δυνατότητα εκχώρησης από τον ΟΑΣΘ δρομολογίων στο ΚΤΕΛ για την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης.

Οι βασικές αλλαγές

Οπως μεταδίδει το voria.gr, η τροπολογία προβλέπει μεταξύ άλλων:

– Παράταση για μία τριετία, έως τις 31-12-2022, του σημερινού καθεστώτος εκκαθάρισης εν λειτουργία του ΟΑΣΘ, το οποίο με βάση τον ν.4482/2017 έληγε την προσεχή Τρίτη 3 Δεκεμβρίου.

– Κατάργηση της εταιρείας ΑΣΥΘ (Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης) στην οποία θα μεταβιβαζόταν το αργότερο ως τις 3 Δεκεμβρίου 2019 όλη η περιουσία, μαζί και το προσωπικό του ΟΑΣΘ.

– Κατάργηση σειράς αρμοδιοτήτων του ΟΣΕΘ (Οργανισμός Συγκοινωνιακού Εργου) οι περισσότερες από τις οποίες σχετίζονται με την ΑΣΥΘ που θα λειτουργούσε ως θυγατρική του ΟΣΕΘ.

– Διατηρείται η δυνατότητα ανάθεσης συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ στο ΚΤΕΛ ή και σε άλλους ιδιώτες, όπως προβλέπεται στο ν.4568/2018, άρθρ0 54, παρ.3 και 4.

– Διατηρείται η διασφάλιση των θέσεων των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, καθώς στην τροπολογία επαναδιατυπώνεται ότι «επιτρέπεται η καταγγελία συμβάσεων, πλην των συμβάσεων εξηρτημένης εργασίας».

Αναστέλλεται ο συμψηφισμός

– Αίρεται το καθεστώς οικονομικής ασφυξίας του ΟΑΣΘ καθώς με την τροπολογία αναστέλλεται ο συμψηφισμός απαιτήσεων του δημοσίου με απαιτήσεις από το δημόσιο που έχει ο ΟΑΣΘ.

Η αναστολή αυτή ίσχυε και στο ν.4482, αλλά αφορούσε οφειλές του ΟΑΣΘ προς το Δημόσιο έως 25/7/2017 ενώ τώρα περιλαμβάνει και οφειλές έως τις 9/8/2019.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η αρμόδια Εφορία δεν θα μπορεί να κατάσχει τις επιδοτήσεις τις οποίες λαμβάνει ο ΟΑΣΘ από διάφορα υπουργεία, ενώ παράλληλα θα χορηγείται στον Οργανισμό φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα, παρά το γεγονός ότι ο ΟΑΣΘ οφείλει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ σε Εφορία και ασφαλιστικά ταμεία.

– Επιτρέπεται στον ΟΑΣΘ να μισθώνει μεταχειρισμένα λεωφορεία τύπου Euro 4 και Euro 5, κατασκευής έτους 2005 ή μεταγενέστερα.

Η τροπολογία, την οποία κατέθεσε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στη Βουλή – σε νομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης που αφορά τη διαμεσολάβηση σε εμπορικές και αστικές υποθέσεις – φέρει την υπογραφή τεσσάρων υπουργών: Οικονομικών Χρήστου Σταϊκούρα, Ανάπτυξης Αδωνι Γεωργιάδη, Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και Εργασίας Γιάννη Βρούτση.

 

ΤΕΤΑΡΤΗ 08.05.2024 09:17
Exit mobile version