ΠΕΜΠΤΗ 30.05.2024 15:13
MENU CLOSE

Στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ για 15 χρόνια οι άγονες γραμμές

02.12.2019 06:55

 

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Καθημερινής, oι επενδύσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αφορούν τη μίσθωση και προμήθεια νέου τροχαίου υλικού, την ανακατασκευή μηχανοστασίων, την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών, το ανθρώπινο δυναμικό, κ.ά.

Σχολιάζοντας την υπογραφή της συμφωνίας, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής την χαρακτήρισε «μονόδρομο», λόγω της ύπαρξης ενός και μόνο σιδηροδρομικού παρόχου στις επιβατικές μεταφορές. Σημειώνεται βέβαια ότι το διάστημα των δέκα συν πέντε ετών ανακοινώθηκε το 2018, καθώς σύμφωνα με τον σχετικό ευρωπαϊκό κανονισμό πρέπει να παρεμβάλλεται διάστημα ενός έτους κατά το οποίο μπορεί οποιοσδήποτε ενδιαφερόμενος σιδηροδρομικός πάροχος να υποβάλει πρόταση για λήψη επιδότησης. Πέραν της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία εκδήλωσε ενδιαφέρον μετά την παρέλευση του έτους, σε συμφωνία με το ευρωπαϊκό δίκαιο, δεν υπήρξε άλλη εταιρεία που να εκδηλώσει ενδιαφέρον.

«Για τα επόμενα 10+5 χρόνια, λοιπόν, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα καλύψει πλήρως τις απαιτούμενες υπηρεσίες επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών, όπως ακριβώς προβλεπόταν και στην προηγούμενη σύμβαση. Από την πλευρά του ο ιταλικός όμιλος FSI μέλος του οποίου είναι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για το ίδιο διάστημα δεσμεύεται να επενδύσει στη χώρα μας από 2,2 έως 2,5 δισ. ευρώ. Οι επενδύσεις που θα γίνουν είναι πολύ σημαντικές. Ενδεικτικά σας αναφέρω τα νέα υβριδικά τρένα τα οποία θα κινούνται και με τις δύο μορφές ενέργειας (πετρέλαιο και ηλεκτρικό ρεύμα). Είναι επίσης πολύ σημαντικό ότι με τη συμφωνία αυτή εξασφαλίζεται ουσιαστικά και η εύρυθμη λειτουργία του ΟΣΕ, που θα εισπράττει το τέλος για τη χρήση του δικτύου του», δήλωσε κατά την υπογραφή της συμφωνίας ο υπουργός Υποδομών κ. Καραμανλής.

Αντίστοιχα, ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φίλιππος Τσαλίδης ανέφερε ότι τα πρώτα 5 νέα τρένα θα αφιχθούν το δεύτερο εξάμηνο του 2020 και τα υβριδικά (ντίζελ + ηλεκτροκίνηση) το 2022-23. Σημειώνεται ότι τα υβριδικά τρένα θα μπορέσουν να καλύψουν ανάγκες που προκύπτουν από το δίκτυο της χώρας το οποίο δεν είναι στο σύνολό του ηλεκτροδοτούμενο. Ετσι, μπορεί να γίνει χρήση των υβριδικών τρένων σε μία διαδρομή η οποία θα εκτελείται σε ηλεκτροδοτούμενες και μη ράγες, χωρίς ωστόσο να σημειώνονται καθυστερήσεις από την αλλαγή μηχανής όπως γίνεται σήμερα.

 

ΠΕΜΠΤΗ 30.05.2024 15:13
Exit mobile version