search
ΠΕΜΠΤΗ 02.05.2024 05:09
MENU CLOSE

Ράλι παγκόσμιας οπτικοακουστικής ανάπτυξης

Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ

τεύχος 2241
04-08-2022
06.08.2022 07:05
streaming

Η κοσμογονία που συντελείται, διαρκείας απ’ ό,τι φαίνεται, στον τομέα της οικιακής οπτικοακουστικής ψυχαγωγίας επηρεάζει τον ευρύτερο κλάδο στον οποίο συμπεριλαμβάνονται και τα ΜΜΕ.

Έχουμε δώσει «εικόνες» σε προηγούμενα δημοσιεύματα για το τι συμβαίνει σε παγκόσμια κλίμακα με τα βαριά ονόματα της βιομηχανίας του Χόλιγουντ και τους κολοσσούς της ψηφιακής τεχνολογίας να είναι σε διαρκή «πόλεμο» και ανάπτυξη που αποβαίνει με έναν τρόπο σε όφελος του καταναλωτή – τηλεθεατή – θεατή και αλλάζει τον τρόπο που βλέπουμε τηλεόραση.

Συγχωνεύσεις, εξαγορές, αναπροσαρμογές αναπτυξιακών σχεδίων είναι τακτικές των μεγάλων «παικτών» που λες και βρίσκονται σε αέναη κίνηση.

Στο μεταξύ όλη αυτή η υπερδραστηριότητα μεταφράζεται σε χρήμα που επενδύεται ή επανεπενδύεται.

Κατακόρυφη άνοδος το 2021

«Οι πιέσεις του κλάδου τείνουν να επικεντρώνονται στις εταιρείες που έχουν κυριαρχήσει στη βιομηχανία ψυχαγωγίας και ΜME», έδωσε τον τόνο ο Βέρνερ Μπολχάους, partner και επικεφαλής του παγκόσμιου κλάδου Ψυχαγωγίας & ΜΜΕ της PwC Γερμανίας, κατά την παρουσίαση της ετήσιας έκθεσης «Global Entertainment & Media Outlook 2022- 2026» της πολυεθνικής χρηματοοικονομικών συμβούλων Pricewaterhouse Coopers.

Έπειτα από την ύφεση που σημειώθηκε το 2020 εξαιτίας της πανδημίας, ο κλάδος της ψυχαγωγίας και των ΜΜΕ σημείωσε κατακόρυφη άνοδο το 2021, ανά τον κόσμο, ξεπερνώντας σημαντικά τους δείκτες της παγκόσμιας ανάπτυξης.

Με αριθμούς, ο τζίρος του κλάδου ανέκαμψε φθάνοντας τα 2,34 τρισ. δολάρια το 2021, έναντι 2,12 τρισ. δολάρια που κατάφερε το 2020 (μεταβολή 10,4%) και, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Pricewaterhouse Coopers, εκείνο που διαγράφεται λαμπρό είναι το μέλλον των περίφημων συνδρομητικών υπηρεσιών διαρκούς ροής οπτικοακουστικού περιεχομένου (Netflix, Amazon Prime Video, Hulu, Disney+, HBO+, You Tube κ.ά.).

Ο κλάδος των Over The Top (ΟΤΤ) υπηρεσιών συνέχισε το ράλι ανάπτυξής του και το 2021, σύμφωνα με την έκθεση της PwC, την 23η κατά σειρά ετήσια ανάλυση και πρόβλεψη των δαπανών που πραγματοποιούνται στον κλάδο σε 52 χώρες, ανάμεσά τους και η Ελλάδα.

Το 2020 ο ρυθμός ανάπτυξης των ΟΤΤ ήταν της τάξης του 35,4% και το 2021 συνέχισε να «τρέχει» με το- εξίσου- εντυπωσιακό 22,8%, με τον τζίρο για την περσινή χρονιά να έχει σταθμιστεί στα 79,1 δισ. δολάρια. Η PwC εκτιμά ότι τα επόμενα χρόνια ο μέσος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης αναμένεται να μετριαστεί και να διαμορφωθεί στο 7,6% έως το 2026, αλλά ωθώντας τα έσοδα της κατηγορίας σε 114,1 δισ. δολάρια.

Καθοδική η πορεία της παραδοσιακής τηλεόρασης

Η παραδοσιακή τηλεόραση, αν και δέχεται πλήγματα πανταχόθεν, δηλαδή και τις συνδρομητικές πλατφόρμες διαρκούς ροής προγραμμάτων αλλά και το Over The Top βίντεο, εξακολουθεί να παράγει αξιοσημείωτα έσοδα. Παρ’ όλα αυτά, θα συνεχίσει να καταγράφει πτωτική πορεία, με αρνητικό μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης -0,8%. Αυτό εκτιμάται ότι θα επηρεάσει τα έσοδα παγκοσμίως, τα οποία αναμένεται να συρρικνωθούν σε 222,1 δισ. δολάρια το 2026 έναντι 231 δισ. δολαρίων το 2021.

«Για τα επόμενα χρόνια, προβλέπεται η εμφάνιση μιας παγκόσμιας βάσης καταναλωτών ψυχαγωγίας και ΜΜΕ, η οποία είναι νεότερη, πιο ψηφιακή και εστιάζεται περισσότερο στο streaming και τα βιντεοπαιχνίδια σε σύγκριση με τους σημερινούς καταναλωτές. Και αυτή διαμορφώνει το μέλλον της βιομηχανίας», είπε ο Βέρνερ Μπολχάους. Σαφές το μήνυμα.

Πρωταγωνιστής κλάδος, σύμφωνα με την έκθεση της PwC, είναι αυτός των βιντεοπαιχνιδιών και του ηλεκτρονικού αθλητισμού – γνωστός και ως esports – με παγκόσμιο τζίρο στα 215,6 δισ. δολάρια το 2021. Προβλέπεται μάλιστα να καταγράψει μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 8,5% έως το 2026, φτάνοντας τα 323,5 δισ. δολάρια.

Τεκτονικές αλλαγές στην Ελλάδα

«Η εντυπωσιακή ανάπτυξη και οι δυνατότητες του κλάδου προκαλούν ανακατατάξεις σε παγκόσμιο αλλά και τοπικό επίπεδο. Η αγορά της Ελλάδας με συνεχόμενη αυξητική πορεία, φαίνεται πως ακολουθεί τις παγκόσμιες τάσεις καθώς βλέπουμε πως ακόμα και σε αναπτυσσόμενους τομείς όπως είναι τα βιντεοπαιχνίδια και τα esports, προβλέπεται μέσος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης 6,4% την επόμενη πενταετία.

Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις αλλαγές συνήθειας που προκλήθηκαν εξαιτίας της πανδημίας, οι οποίες έστρεψαν τους χρήστες σε άμεσα προσβάσιμες εφαρμογές παιχνιδιών που δεν απαιτούν εξοπλισμό.

Παράλληλα βλέπουμε πως οι καταναλωτές στρέφονται ολοένα και περισσότερο σε ψηφιακά μέσα και εφαρμογές Over The Top (OTT) βίντεο, με αποτέλεσμα οι έντυπες μορφές ψυχαγωγίας και ενημέρωσης, όπως τα βιβλία και οι εφημερίδες, να χάνουν συνεχώς έδαφος. Η τάση αυτή δείχνει πως κάθε επιχείρηση του κλάδου αναμένεται να βιώσει τεκτονικές αλλαγές.

Η πρόκληση και ο στόχος τους πρέπει να είναι να κατανοήσουν τον καταναλωτή τους και να καταλήξουν στη σωστή πλευρά των αλλαγών», πρόσθεσε ο Αιμίλιος Μελής, partner, strategy consulting leader, PwC Ελλάδας.

Εκτίναξη διαφήμισης

Η διαφήμιση εξάλλου, ύστερα από πτώση σχεδόν 7% το 2020, αυξήθηκε εντυπωσιακά το 2021 (22,6%), φτάνοντας στα 747,2 δισ. δολάρια. Με ώθηση σχεδόν αποκλειστικά από το ψηφιακό περιβάλλον, αναμένεται να καταγράψει μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 6,6% έως το 2026. Ακόμα μεγαλύτερος είναι ο μέσος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης για τα έσοδα από τις διαφημίσεις στο διαδίκτυο, καθώς εκτιμάται ότι θα φτάσει το 9,1% μέχρι το 2026.

Ανακάμπτουν επίσης και τα κινηματογραφικά έσοδα, αντιστρέφοντας τις απώλειες που προκάλεσε η πανδημία και αναμένεται καταγράψουν νέο ιστορικό ρεκόρ, φτάνοντας τα 46,4 δισ. δολάρια το 2023. Τα έσοδα από τα εισιτήρια αναμένεται να φτάσουν τα 49,4 δισ. δολάρια το 2026 έναντι 20,8 δισ. δολάρια το 2021, καταγράφοντας ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 18,9%.

Διαβάστε επίσης:

Φλόγα και άνεμος: Η νέα σειρά της ΕΡΤ για τον θυελλώδη έρωτα του Γεωργίου Παπανδρέου και της Κυβέλης

Στον ΣΚΑΪ η Μαρία Μπακοδήμου

Deal: Για 7η χρονιά συνεχίζει στον Alpha (video)

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΤΕΤΑΡΤΗ 01.05.2024 19:42