search
ΤΕΤΑΡΤΗ 08.05.2024 15:31
MENU CLOSE

Πυγμαλίων Δαδακαρίδης στο topontiki.gr: «Το “Έτερος εγώ, Νέμεσις” είναι τα μυστικά του»

06.03.2023 13:41
dadakaridis_1200-700_0603_new

Ο τρίτος και καταληκτικό κύκλος της αστυνομικής σειράς μυστηρίου «Έτερος εγώ» είναι στον «αέρα» του CosmoteTV και μαζί του ολοκληρώνεται μια πορεία, δημιουργική, δέκα ετών για τον Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη με αφετηρία την ομότιτλη ταινία.

Με τον Σωτήρη Τσαφούλια έδωσαν ένα είδος κινηματογραφικό- αυτό του αστυνομικού μυστηρίου (με διαρκείς ανατροπές)- το οποίο δεν απαντάται συχνά στην ελληνική οπτικοακουστική παραγωγή και μυθοπλασία.

Στο μεταξύ ο ηθοποιός ο οποίος ενσαρκώνει τον εσωστρεφή καθηγητή Εγκληματολογίας Δημήτρη Λαϊνη στην σειρά, στη θεατρική σκηνή κάνει τον Έντι Καρμπόνε στο κλασικό «Ψηλά από τη γέφυρα» και έχει «ανοιχτό λογαριασμό» για τις «Αινιγματικές παραλλαγές» που παρουσίασαν πέρυσι με το Γιάννη Μπέζο.

Στη συνέντευξη στο topontiki.gr ο ηθοποιός μιλώντας για την τριλογία «Ετερος εγώ», έκανε λόγο για ένα σύμπαν συναρπαστικό.

Στην τρίτη σεζόν ο τηλεθεατής βλέπει τον εγκληματολόγο Λαΐνη του Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη, συντετριμμένο, «παραλυμένο», χωρίς πυξίδα διότι έχασε τον άνθρωπο του, την Τάνια.

Όταν κάποιος χάνει τα πάντα γίνεται -λέγεται- επικίνδυνος επειδή ακριβώς δεν έχει κάτι να χάσει. Ο Λαΐνης θα δούμε να γίνεται επικίνδυνος;

«Δεν ξέρω τι είναι επικίνδυνο για καθέναν. Το θέμα είναι ο Λαΐνης να βρει την ισορροπία του. Στα επόμενα επεισόδια θα συμβεί κάτι και θα σταθεί στα πόδια του. Ισορροπεί ψυχή και συναίσθημα.

Πολλά δεν μπορώ και δεν θέλω να πω. Αξίζει να δει κάποιος τη σειρά ως τέλος για να μπει στο σύμπαν του «Έτερος εγώ», να ανακαλύψει πράγματα, να καταλάβει.

Η μαγεία της σειράς είναι το άγνωστο. Το απρόσμενο.  Σκεφτείτε ότι από την αρχή εκτός από τον Σωτήρη Τσαφούλια την Κατερίνα Φιλιώτου εμένα και κανα δυο ακόμα, όλοι οι άλλοι έπαιρναν σενάρια επεισοδίων για γυρίσματα, χωρίς φινάλε. Οι τελευταίες σελίδες παραδίδονταν δυο ημέρες πριν από το γύρισμα. Το “Έτερος εγώ” είναι τα μυστικά του. Αν σας δώσω έστω το ελάχιστο, αυτή η μαγεία, το συναρπαστικό θα χαθούν».

Τι «γεύση» σάς αφήνει το «Έτερος εγώ»;

«Χαρά και αγάπη. Μοιρασιά. Συνεργασία. Υπερηφάνεια. Τολμήσαμε σε μια θεματική και ένα είδος, το αστυνομικό νουάρ, που δεν είχαν- μέχρι τώρα- προσπαθήσει πολλοί δημιουργοί.

Αγάπη διότι για εμένα και τον Σωτήρη ήταν μια ιστορία που κράτησε δέκα χρόνια. Ήτα το «παιδάκι» μας. Όλοι έχουν δώσει τον καλύτερο εαυτό τους και αυτό είναι σημαντικό».

Τι θυμάστε έντονα -σαν να ήταν χθες- έπειτα από τρείς κύκλους επεισοδίων;

«Την πρώτη φορά που καθίσαμε να δούμε πως θα υλοποιηθεί αυτό το υπέροχο σύμπαν σε μια χώρα που δεν έχει τις συνθήκες για να υλοποιηθεί ένα τέτοιο όνειρο. Την αρχική τρέλα. Αυτή θυμάμαι. Ονειρευόμασταν να κάνουμε έναν κόσμο τόσο μαγικό, όσο πιστεύουμε ότι είναι. Με μια αθωότητα στα πράγματα».

Το πιο δύσκολο στοιχείο του Δημήτρη Λαΐνη ποιο ήταν εν τέλει;

«Να μεγαλώνω μαζί του. Να καταλαβαίνω τους σεναριακούς στόχους του. Να τον νιώθω. Ήταν σα να έπαιζα τον ήρωα επι δέκα χρόνια. Σα να «κουβαλούσα» τον Λαΐνη, διαρκώς, μέσα μου».

Τι σας έμαθε ο Λαΐνης;

«Να μην μιλώ πολύ και να ακούω περισσότερο. Και επίσης, όσο κι αν διαλύονται τα πράγματα γύρω μας, αν είσαι ήρεμος και συγκεντρωμένος, να πηγαίνεις προς τη φωτεινή πλευρά της ζωής».

Και το «Ερπετό»;

«Ο Λαΐνης αναπτύχθηκε με τον τρόπο σκέψης του “Ερπετού”. Δεν ξέρω αν τον εξέλιξε. Ουσιαστικά δίνει απαντήσεις σε ερωτήματα στα οποία δεν μπορούν να απαντήσουν οι άλλοι».

Στο θεατρικό «Ψηλά από τη γέφυρα» ο Έντι Καρμπόνε ερωτεύεται την ανιψιά της γυναίκας του. Είναι ένας ανέκφραστος έρωτας. Η Νέμεσις του ποιά είναι;

«Η ενσυναίσθηση που έχει. Η ανάγκη να βλέπει να εξελίσσονται τα πράγματα και να μην μπορεί να τα ακολουθήσει. Σα να τον προσπερνά ο χρόνος και εκείνος να προσπαθεί να τον κρατήσει. Είναι ένας συνειδητοποιημένος άνθρωπος. Παλεύει με τα συναισθήματα που τον στοιχειώνουν. Δεν μπορεί να διαχειριστεί το συναίσθημα του, να το εκλογικεύσει. Και φθάνει στην αυτοτιμωρία. Είναι ένας χαρακτήρας, σπάνιος. Πολλοί άνδρες θα έπρεπε να είναι έτσι. Να πληρώνουν το τίμημα όταν υπερβαίνουν τα όρια, χωρις όμως να είναι βλαπτικοί προς τον άλλον. Αν κάτι διακρίνει τον Έντι είναι η τιμιότητα στο συναίσθημα του».

Ποια είναι η συγκολλητική ουσία ανάμεσα στους δύο φαινομενικά αντίθετους χαρακτήρες του έργου «Αινιγματικές παραλλαγές», του αποτραβηγμένου συγγραφέα Άμπελ Ζνορκο και του δημοσιογράφου Έρικ Λάρσεν, δύο εκ διαμέτρου αντίθετοι χαρακτήρες που δημιουργούν συγκρουσιακή συνθήκη;

«Η αγάπη. Η αγάπη μπορεί να σε κάνει να αλλάξεις. Η αγάπη μπορεί να είναι κόλαση αλλά και παράδεισος. Το ουσιαστικό όμως είναι να μπορείς να αγαπάς. Δεν τολμούν όλοι οι άνθρωποι να αγαπούν. Είναι ένα έργο το οποίο θέλαμε να παρουσιάσουμε με το Γιάννη Μπέζο. Οι επαγγελματικές υποχρεώσεις μάς επέτρεψαν λίγες παραστάσεις. Θα επανέλθουμε του χρόνου».

Οι ρόλοι σε θέατρο, κινηματογράφο, τηλεόραση, πολλοί και διαφορετικοί. Πώς ξέρετε τι «εργαλεία» πρέπει να χρησιμοποιήσετε κάθε φορά;

«Η γνώση έρχεται μέσα από τη συζήτηση με το σκηνοθέτη. Με ανοιχτή αντίληψη και ψυχή. Είμαι σε μόνιμη αμφισβήτηση με τον εαυτό μου. Σε κάθε προσπάθεια έχω το ίδιο άγχος, την ίδια αμφισβήτηση. Με αμφισβητώ καθημερινά. Ακόμα και στο ίδιο έργο, σε κάθε παράσταση. Δεν με θεωρώ δεδομένο».

Όταν σβήνουν τα φώτα τι γίνεται με τους χαρακτήρες  στους οποίους έχετε δώσει ζωή;

«Σβήνουν εκείνη τη χρονική στιγμή. Ευχαριστώ καθέναν για το ταξίδι που μου προσέφερε και τον αφήνω στο ράφι. Η ζωή προχωρά, εξελίσσεται. Διαφορετικά είναι σα να θέλω να παραμείνω 20 ετών. Γίνεται; Δεν γίνεται. Είναι όπως όλα στη ζωή».

Το θέατρο είναι ψυχαγωγία κατ’ ουσία. Τι άλλο είναι επίσης;

«Ένας κόσμος με σπουδαίους ανθρώπους με μαγικά, καταπληκτικά κείμενα. Είναι μια κοινωνική συνεύρεση. Είναι σαν την εκκλησία. Αρκεί να πιστεύεις».

Οι ηθοποιοί με αφορμή το ΠΔ που εξισώνει τους τίτλους σπουδών με απολυτήριο λυκείου έχουν/ έχετε βγει στους δρόμους, αντιδρούν. Οι αντιδράσεις για κάποιους είναι υπερβολικές…

«Είναι ένα θέμα το οποίο από μόνον του αποτελεί βάση για ολοκληρη συνέντευξη. Αλλά πώς αξιολογείται ως υπερβολική η κινητοποίηση των ηθοποιών; Υπερβολική είναι η αναισθησία. Τρεις δεκαετίες υπάρχει αυτή η εκκρεμότητα. Και έρχεται τώρα ένα Προεδρικό Διάταγμα, άνευ προηγουμένου, να τακτοποιήσει μια κατάσταση, χωρίς να έχει προηγηθεί συζήτηση, χωρίς διάλογο, επειδή πρέπει να εξελιχθούμε και να συμπορευόμαστε θεσμικά με τον υπόλοιπο κόσμο. Δεν γίνονται έτσι τα πράγματα. Ζητήσαμε επικοινωνία. Δεν είναι υπερβολή να ζητούμε διάλογο, για να ακουστούν οι σκέψεις μας. Για κάτι που μάς αφορά. Μιλώ για τους ηθοποιούς. Όχι για εκείνους που κινητοποιήθηκαν κομματικά».

Info

«Έτερος εγώ, Νέμεσις», σενάριο Σωτήρης Τσαφούλιας-Κατερίνα Φιλιώτου, σκηνοθεσία Σωτήρης Τσαφούλιας, κάθε Δευτέρα 23:00, Cosmote TV.

«Ψηλά από τη γέφυρα», Άρθουρ Μίλερ, απόδοση-σκηνοθεσία Γιώργος Νανούρης, θέατρο Βεάκη (Στουρνάρη 32, τηλ 210.5223.522). Με τους Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη, Ιωάννα Παππά, Δημήτρη Μαυρόπουλο, Δημήτρη Καπετανάκο, Ευγενία Ξυγκόρου, Μιχάλη Πανάδη.

Διαβάστε επίσης:

Τέμπη: Εμμένει στην άποψή του ο Πορτοσάλτε – «Είπα σε κάτι ψέματα; Γιατί πρέπει να δεχθώ τόσες κατάρες;» (video)

Netflix: Stand up κωμωδία από τον Κρις Ροκ με θέμα… το χαστούκι στα περσινά Όσκαρ! (Videos)

Τέμπη: Επέστρεψε η Φαίη Σκορδά – «Προσευχόμαστε για εσάς δύναμη, κουράγιο, συλλυπητήρια» (video)

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΤΕΤΑΡΤΗ 08.05.2024 15:30