ΤΡΙΤΗ 14.05.2024 10:13
MENU CLOSE

Εχθρός των ελαστικών ο καύσωνας - Τι να προσέχετε όταν οδηγείτε

18.07.2023 11:43

Τα ελαστικά εμφανίζουν πολλές αδυναμίες όχι μόνο στον παγετό, αλλά και στις υψηλές θερμοκρασίες. Έτσι ο οδηγός πρέπει να είναι καλά προετοιμασμένος για τις αλλαγές που συντελούνται στα ελαστικά του αυτοκινήτου του κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Η υψηλή θερμοκρασία είναι ένας από τους μεγαλύτερους εχθρούς των ελαστικών. Αν και έχουν σχεδιαστεί για να αντέχουν σε υψηλές θερμοκρασίες, εντούτοις σε συνθήκες καύσωνα τα πράγματα διαφοροποιούνται και χρειάζεται τακτικός έλεγχος της πίεσης του αέρα. Η υπερθέρμανση των ελαστικών από τις περιβαλλοντικές συνθήκες τα οδηγεί σε συνεχόμενη διαστολή και συστολή. Αυτό έχει ως συνέπεια τακτικές απώλειες πίεσης. Μελέτες έχουν δείξει πως για κάθε μεταβολή 10°C στη θερμοκρασία περιβάλλοντος, η πίεση των ελαστικών αυξάνεται κατά 0,1 bar ακόμα και όταν αυτά είναι ακίνητα. Αυτά τα παραπάνω bar πίεσης αέρα μπορούν να προκαλέσουν αυξημένη φθορά, ενώ η διαστολή ταλαιπωρεί ένα φθαρμένο ελαστικό. Το σίγουρο είναι πως η υψηλή πίεση μπορεί να επιφέρει μειωμένη πρόσφυση, άρα μεγαλύτερες αποστάσεις φρεναρίσματος.

Όλοι έχουμε διαπιστώσει πως η άσφαλτος από μακριά σε συνθήκες υψηλών θερμοκρασιών είναι σαν να έχει νερό. Αυτό είναι ένα σημάδι αυξημένης θερμοκρασίας του οδοστρώματος. Η εξαιρετικά υψηλή θερμοκρασία της ασφάλτου φέρνει στην επιφάνεια τις λιπαρές ουσίες που περιέχονται στην πίσσα. Αυτό έχει ως συνέπεια την μειωμένη πρόσφυση λόγω ολισθηρότητας.

Η απουσία της βροχής οδηγεί σε συσσώρευση σκόνης στο δρόμο, ακόμη και εντός πόλης. Τα σωματίδια της σκόνης και του χώματος δημιουργούν συνθήκες σαν αυτές του νερού. Έτσι το φρενάρισμα γίνεται αρκετά πιο δύσκολο, καθώς τα ελαστικά δεν έχουν καλή πρόσφυση. Το χώμα, η σκόνη, τα λάδια και πολλά άλλα χημικά που υπάρχουν στο οδόστρωμα αλλοιώνουν την αποτελεσματικότητα του φρεναρίσματος. Ωστόσο, μετά τη βροχή δημιουργούνται, ειδικά στους επαρχιακούς δρόμους, διάφορες λιμνούλες. Πρόκειται για νέα σπασίματα στην άσφαλτο που δημιουργήθηκαν από την απότομη εναλλαγή θερμοκρασίας. Ο οδηγός πρέπει να τις αποφεύγει γιατί δεν γνωρίζει το βάθος και τις συνέπειες που θα έχει όταν περάσει από μέσα από ένα αλλοιωμένο οδόστρωμα.

Οι υψηλές θερμοκρασίες μπορούν να φθείρουν ή να σκάσουν τα ελαστικά. Πρέπει να ακολουθήσουμε τις προτάσεις του κατασκευαστή, οι οποίες αναφέρονται στο εσωτερικό της πόρτας του οδηγού, αλλά και στο εγχειρίδιο του κατόχου. Οφείλουμε να έχουμε την σωστή πίεση στα ελαστικά μας. Η μέτρηση της πίεσης πρέπει να γίνει πριν από ένα ταξίδι, καθώς τα πολλά χιλιόμετρα και η αυξανόμενη τριβή αυξάνουν τη θερμοκρασία.

Τα ελαστικά που έχουν ήδη φθαρεί είναι πιο πιθανό να χάνουν αέρα. Επιπρόσθετα λόγω της υψηλής θερμοκρασίας μειώνεται δραστικά η απόδοση των ελαστικών, άρα και τα επίπεδα πρόσφυσης. Η τήρηση των ορίων ταχύτητας θα βοηθήσει να ελαστικά να παραμείνουν σε καλή κατάσταση, ενώ όσο μεγαλύτερο βάρος υπάρχει στο αυτοκίνητο τόσο μεγαλύτερη θα είναι η φθορά των ελαστικών.

Διαβάστε επίσης:

Αλλάζουν γνώμη οι Βρετανοί: Λάθος επιλογή το Brexit – Θα ψήφιζαν επανένταξη στην Ε.Ε.

Μεξικό: Βρέθηκαν ακόμη 12 ομαδικοί τάφοι με θύματα του πολέμου των καρτέλ

Κόλαση του Δάντη η Μεσόγειος

ΤΡΙΤΗ 14.05.2024 10:12
Exit mobile version