search
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26.04.2024 12:40
MENU CLOSE

Υψηλά ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα, αλλά και πανευρωπαϊκή πρωτιά στην εργασιακή ανασφάλεια

18.02.2020 17:33
ΙΟΒΕ: Οι πιο απαισιόδοξοι της Ευρώπης οι Έλληνες καταναλωτές - Επιδείνωση του οικονομικού κλίματος  - Media

 

Στις 84 μονάδες διαμορφώθηκε ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα το τέταρτο τρίμηνο 2019, πολύ κοντά στον ευρωπαϊκό δείκτη που ήταν στις 86 μονάδες.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας “The Conference Board Global Consumer Confidence” της Nielsen, οι τρεις επιμέρους παράγοντες, βάσει των οποίων υπολογίζεται ο δείκτης, παραμένουν σταθεροί, με το 42% των Ελλήνων να προβλέπουν ότι η προσωπική τους οικονομική κατάσταση μέσα επόμενους 12 μήνες θα είναι βελτιωμένη.

Ολοένα και περισσότεροι Έλληνες πιστεύουν ότι η χώρα θα καταφέρει να βγει από την οικονομική κρίση μέσα στους επόμενους 12 μήνες με το ποσοστό να φθάνει στο 31%, σημαντικά αυξημένο σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο όπου μόλις το 14% εξέφραζε την ανάλογη πεποίθηση.

Επτά στους δέκα Έλληνες (70%) πιστεύουν ότι η χώρα βρίσκεται σε οικονομική ύφεση, σταθεροποιημένο από το 4ο τρίμηνο του 2018.

Μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, η Ελλάδα καταλαμβάνει την πρώτη θέση, μαζί με την Ισπανία, αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια, με 1 στους 4 Έλληνες να ανησυχούν για την εργασία (26%).

Για την προσωπική υγεία ανησυχεί το 24%, ενώ για την οικονομία το 22%, στα ίδια επίπεδα με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Ακολουθούν οι ανησυχίες για τα χρέη του νοικοκυριού με 20% και το μεταναστευτικό 19% (έναντι του ευρωπαϊκού μέσου όρου 9% για την κάθε μια ανησυχία αντίστοιχα).

Σημειώνεται μειωμένο το ποσοστό των Ελλήνων που προσπαθούν να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους σε ποσοστό 62% έναντι 71% στην αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Οι δυο κύριες ενέργειες τους για συγκράτηση των εξόδων, συνεχίζουν να είναι οι περικοπές των εξόδων για διασκέδαση εκτός σπιτιού με 59% (έναντι 79% το 4o τρίμηνο 2018) και για ρουχισμό με 53% (62% το 4o τρίμηνο 2018).

Τέλος, το 53% των Ελλήνων αναφέρει ότι καταφεύγει σε αγορά φθηνότερων ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, μειωμένο ποσοστό αναφορών σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο (58% το 4o τρίμηνο 2018).

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26.04.2024 12:40