Ο σημαντικός και γνωστός στο ελληνικό κοινό Γάλλος διανοητής καταπιάνεται με ένα δημοφιλές αλλά και ιδιαίτερα απαιτητικό θέμα, όπως αυτό προέκυψε από την εμφάνιση της κινηματογραφικής γραφής, η οποία στην πρακτική της εφαρμογή εξελίχτηκε στη μεγαλύτερη βιομηχανία ονείρων. Με δυο λόγια, ο κινηματογράφος έβαλε χέρι στα όνειρα. Στο φανταχτερό περιβάλλον της εικονικής πραγματικότητας γράφτηκε η νέα μυθολογία της ανθρωπότητας, όπου προέκυψαν σα συνέχεια των ηρώων της εποχής των μύθων οι κινηματογραφικοί αστέρες – οι μυθικοί ήρωες του σύγχρονου κόσμου.
Ο σημαντικός και γνωστός στο ελληνικό κοινό Γάλλος διανοητής καταπιάνεται με ένα δημοφιλές αλλά και ιδιαίτερα απαιτητικό θέμα, όπως αυτό προέκυψε από την εμφάνιση της κινηματογραφικής γραφής, η οποία στην πρακτική της εφαρμογή εξελίχτηκε στη μεγαλύτερη βιομηχανία ονείρων. Με δυο λόγια, ο κινηματογράφος έβαλε χέρι στα όνειρα. Στο φανταχτερό περιβάλλον της εικονικής πραγματικότητας γράφτηκε η νέα μυθολογία της ανθρωπότητας, όπου προέκυψαν σα συνέχεια των ηρώων της εποχής των μύθων οι κινηματογραφικοί αστέρες – οι μυθικοί ήρωες του σύγχρονου κόσμου. Έτσι, γινόμαστε μάρτυρες ενός παράδοξου του σύγχρονου κόσμου: να έχουμε τα θεαματικά αποτελέσματα των ορθολογικών κοινωνιών μαζί με την εντυπωσιακή αποδοχή της μυθολογίας και τις μαγικές της παραφυάδες. Πρόκειται για ένα βιβλίο το οποίο εμβαθύνει στη σύγχρονη μυθολογία των κινηματογραφικών ηρώων, δίνοντας ουσιώδεις απαντήσεις σχετικά με τις αστραφτερές αυτές εκδοχές της πραγματικότητας των νεότερων χρόνων. Η ιστορία των σταρ έχει διαγράψει ήδη έναν ολόκληρο κύκλο ζωής. Ο σταρ – θεός αναδεικνύεται βασικός διαμεσολαβητής ανάμεσα στο πραγματικό και το φανταστικό. Έτσι οι σταρ βρίσκονται, όπως και οι αρχαίοι ήρωες, σ’ ένα απογειωτικό ενδιάμεσο, όντες ανθρώπινα πλάσματα προικισμένα με θεϊκές ιδιότητες, έχοντας σαν βασική τους αποστολή να επενδύουν τη ζωή με θέαμα. Έχουμε να κάνουμε με ένα εντυπωσιακό και ταυτόχρονα ουσιαστικό ανάγνωσμα που αναλύει ολοκληρωμένα τις συνθήκες μέσα στις οποίες διαμορφώθηκε το σταρ σύστεμ, αναδεικνύει τον κοινωνικό του ρόλο και τις ανάγκες στις οποίες ανταποκρίνεται. Πρόκειται για μια θεμελιώδη μελέτη της κοινωνιολογίας του κινηματογράφου, η οποία μέσα από τη γοητευτική γραφή του Μορέν γίνεται ένα συναρπαστικό ανάγνωσμα.
Ξενοφών Μπρουντζάκης xenofonb@gmail.com