Με επικοινωνιακά κόλπα και διάφορα πομπώδη φληναφήματα προσπαθούν Μαξίμου και υπουργείο Οικονομικών να αντιμετωπίσουν την πρωτοφανή κινητοποίηση των πολιτών κατά του νομοσχεδίου για τον αιγιαλό, αλλά και τις ενδοκυβερνητικές τριβές μετά τις σφοδρές αντιρρήσεις που έχουν εκφράσει στελέχη της Νέας Δημοκρατίας και κεντρικά το ΠΑΣΟΚ.
♦ Αφάντου, Ρόδος. Η συνολική επιφάνεια του ακινήτου είναι 1.858.000 τ.μ. και αποτελείται από δύο γειτονικές παραθαλάσσιες ιδιοκτησίες
♦ Αγία Τριάδα. Παραθαλάσσια έκταση περίπου 132.483 τ.μ. με μεγάλο παραλιακό μέτωπο και άμεση πρόσβαση στο οδικό δίκτυο Θεσσαλονίκης – Νέας Μηχανιώνας.
♦ Σαμπάριζα, Θερμησία, Ερμιόνη, έκταση 165.639 τ.μ.
♦ Άγιος Ιωάννης. Παραθαλάσσιο οικόπεδο στην περιοχή της χερσονήσου της
Σιθωνίας με συνολική επιφάνεια 261.000 τ.μ. και παραλιακό μέτωπο δυο χιλιομέτρων. ♦ Ελληνικό. Το καλύτερο παραθαλάσσιο οικόπεδο της Ευρώπης με έκταση 6.000 στρέμματα, το οποίο αγόρασε κοψοχρονιά ο Όμιλος Λάτση.
♦ Κάμπινγκ και Ξενία Παλιουρίου, Χαλκιδική. Με πρόσβαση στον όρμο Καναπί-τσα, μία ονειρική αμμώδης παραλία με εξωτικά νερά, που περιλαμβάνει το ακρωτήρι Αλωνάκι και Χρουσό. Το ακίνητο έχει ακτογραμμή περίπου 1.300 μ. ♦ Κασσιώπη, Κέρκυρα. Έκταση 490 στρεμμάτων με ακτογραμμή μήκους περίπου 725 μέτρων.
Τι λέει η Κομισιόν
Στο παιχνίδι μπήκε και η Κομισιόν έπειτα από ερώτηση του Νίκου Χρυσόγελου, ευρωβουλευτή των Πράσινων / «Πράσινοι- Αλληλεγγύη, Δημιουργία, Οικολογία», αφού στην απάντησή της τον Μάρτιο του 2014 ξεκαθάρισε ότι η Ελλάδα δεν έχει δικαίωμα να μειώσει σε απόσταση μικρότερη των 100 μέτρων τη ζώνη απαγόρευσης δόμησης από τον αιγιαλό. Η απάντηση της Κομισιόν, επισήμανε ο Νίκος Χρυσόγελος, «αποκαλύπτει ότι το σχέδιο νόμου για τον αιγιαλό αποτελεί άλλη μια ελληνική ‘‘πατέντα’’, που τα κυβερνητικά παπαγαλάκια την πλασάρουν ως ‘‘μνημονιακή υποχρέωση’’».
Να σημειωθεί ότι στην απάντησή της η Κομισιόν επισημαίνει τα εξής:
α) Η Ελλάδα δεσμεύεται από το άρθρο 8.2 του Πρωτοκόλλου για την Ολοκληρωμένη Διαχείριση της Παράκτιας Ζώνης.
β) «Προσαρμογές» ή εξαιρέσεις επιτρέπονται μόνο για συγκεκριμένες, ειδικές και αιτιολογημένες περιπτώσεις και όχι φυσικά γενίκευση των εξαιρέσεων και εφαρμογή παντού πρακτικών που καταστρατηγούν την υποχρέωση προστασίας των ακτών.
γ) Η Κομισιόν δεν έχει λάβει κανένα αίτημα από την ελληνική κυβέρνηση που να ζητά εξαίρεση του συνόλου της επικράτειας από την ανάγκη προστασίας και ολοκληρωμένης διαχείρισης της παράκτιας ζώνης για λόγους «επιχειρηματικού συμφέροντος»!