ΤΡΙΤΗ 07.05.2024 13:46
MENU CLOSE

ΣτΕ: Ένα από τα μεγαλύτερα σιδηροδρομικά έργα της Ελλάδας στην ιταλική GD Infrastrutture

19.11.2016 17:30

 

Αυτό σημαίνει ότι η ΕΡΓΟΣΕ πρόκειται άμεσα να δημοσιεύσει την πρόσκληση για την υπογραφή της σύμβασης με την GD Infrastrutture και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το σημαντικό έργο μπορεί να ξεκινήσει να κατασκευάζεται μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2017.

Η σιδηροδρομική γραμμή Ψαθόπυργος – Ρίο είναι ίσως ο σημαντικότερος κρίκος στην αλυσίδα των έργων που απαιτούνται για την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Αθήνας με την Πάτρα. Το μήκος της γραμμής φτάνει τα 10,5 χλμ., ενώ ο προϋπολογισμός του έργου κυμαίνεται στα 214 εκατομμύρια ευρώ λόγω των σημαντικών τεχνικών δυσκολιών της κατασκευής.

Η έναρξη του έργου έχει καθυστερήσει εδώ και δύο χρόνια. Η ιταλική εταιρία είχε αναδειχθεί μειοδότης του σχετικού διαγωνισμού, όμως είχε αποκλειστεί διότι από τον έγγραφο ασφαλιστικής ενημερώτητάς της απουσίαζε η σφραγίδα apostille που πιστοποιούσε την γνησιότητα του εγγράφου.

Ακολούθως η ΕΡΓΟΣΕ ανέθεσε το έργο στον επόμενο μειοδότη, την Πόρτο Καρράς. Χρειάστηκε περισσότερο από ενάμισι έτος, ώστε οι δικηγόροι της ιταλικής εταιρίας Αριστείδης Παπασπύρου και Γιώργος Γεραρής να εξηγήσουν σε ΕΡΓΟΣΕ και δικαστικές Αρχές ότι η σφραγίδα apostille απουσίαζε από το έγγραφο της GD Infrastrutture, επειδή το έγγραφο είχε εκδοθεί ψηφιακά και δεν έφερε ιδιόχειρη υπογραφή και σφραγίδα …

Πλέον, η απόφαση του ΣτΕ, σηματοδοτεί την άρση όλων των εμποδίων που υπήρχαν για να φτάσει το τρένο μέχρι τα όρια της Πάτρας.

ΤAYTOTHTA TOY ΕΡΓΟΥ

Το τμήμα, μήκους περίπου 10,5 km, αρχίζει από τα Αραχωβίτικα (ΧΘ 113+000), καταλήγοντας στη ΧΘ 123+500 στην περιοχή του Ρίου. Στο έργο περιλαμβάνονται και οι παρεμβάσεις για την αποκατάσταση του οδικού δικτύου και των λοιπών δικτύων, στα σημεία που θίγονται από τις κατασκευές.

Το φυσικό αντικείμενο του δημοπρατούμενου έργου αφορά:

 

1.Την κατασκευή της υποδομής της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κορίνθου – Πάτρας από ΧΘ 113+000 έως τη ΧΘ 123+500, περίπου. Την κατασκευή ή/ και αποκατάσταση του τοπικού οδικού δικτύου, το οποίο ακολουθεί παράλληλα, ανάντη ή/ και κατάντη τη ΝΣΓ αποκαθιστώντας την επικοινωνία μεταξύ οικισμών και των παράπλευρων ιδιοκτησιών.

2.Την κατασκευή του συνόλου των απαιτουμένων υδραυλικών έργων για την προστασία της σιδηροδρομικής γραμμής.

3.Την κατασκευή οδικών και σιδηροδρομικών γεφυρών (ΣΓ).

4.α) Την κατασκευή σιδηροδρομικής σήραγγας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Cover and Cut Αγίου Βασιλείου, από τη ΧΘ 115+879,802 έως τη ΧΘ 116+505,777 και

β) Την κατασκευή σιδηροδρομικής σήραγγας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Cover and Cut Ρίου από τη Χ.Θ. 119+718,60 έως τη Χ.Θ. 120+110,80.

5. Την κατασκευή τοίχων αντιστήριξης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής και την κατασκευή τοίχων αντιστήριξης των παράπλευρων και κάθετων οδών.

 

Πηγή: patrastimes.gr

ΤΡΙΤΗ 07.05.2024 13:46
Exit mobile version