ΣΑΒΒΑΤΟ 04.05.2024 03:48
MENU CLOSE

Η μαύρη καλλονή της διαφήμισης του Dove υπέρ του επίμαχου σποτ (Photos)

11.10.2017 12:59

 

“Η εμπειρία μου με την ομάδα του Dove ήταν θετική”, δηλώνει η Λόλα Ογκινιέμι στην εφημερίδα The Guardian. “Όλες οι γυναίκες της διαφήμισης κατάλαβαν την ιδέα και τον βασικό στόχο: να χρησιμοποιήσουμε τις διαφορές μας για να παρουσιάσουμε το γεγονός ότι όλες οι επιδερμίδες χρειάζονται απαλότητα”.

Το επίμαχο βίντεο –μια διαφήμιση υγρού σαπουνιού– διάρκειας τριών δευτερολέπτων, δείχνει μια μαύρη γυναίκα να βγάζει το μπλουζάκι της για να εμφανιστεί μια λευκή γυναίκα, η οποία βγάζει το μπλουζάκι της για να εμφανιστεί μια τρίτη γυναίκα μελαμψή.

Το βίντεο που αρχικά αναρτήθηκε στη σελίδα του Dove στο facebook στις ΗΠΑ και έκτοτε καταργήθηκε, δέχτηκε επικρίσεις και καταγγέλθηκε από τους χρήστες του Διαδικτύου σε όλο τον κόσμο, τις περισσότερες φορές με ένα φωτομοντάζ που δείχνει μόνο τις δύο πρώτες γυναίκες της διαφήμισης.

“Βλέπω πως η γενική ιδέα που κυκλοφόρησε στο Διαδίκτυο παρερμηνεύτηκε, δεδομένου ότι το Dove είχε δεχτεί επίθεση κατά το παρελθόν για το ίδιο θέμα” και ότι “υπάρχει μια έλλειψη εμπιστοσύνης”. Αλλά οι κατηγορίες εμπεριέχουν “πολλές παραλείψεις”, μη επιτρέποντας στο κοινό να διαμορφώσει “μια εμπεριστατωμένη άποψη”.

Σύμφωνα με τη Λόλα, παρότι το Dove είχε λόγο να απολογηθεί που προκάλεσε κάποιο πρόβλημα, “ο όμιλος φέρεται επίσης να υπεραμύνθηκε του δημιουργικού του οράματος και της επιλογής να συμπεριλάβει εμένα –μια γυναίκα αναμφίβολα μαύρη– ως ένα από τα πρόσωπα της εκστρατείας του”, προσθέτει.

Το 2011, το Dove (του ομίλου Unilever) είχε κατηγορηθεί για ρατσισμό για μια άλλη διαφήμιση που παρουσίαζε τρεις γυναίκες: μια μαύρη, μια μιγάδα και μια λευκή. Η μαύρη στεκόταν μπροστά από ένα πανό που έγραφε “Πριν”, παρουσιάζοντας ένα ξηρό δέρμα, ενώ η λευκή ήταν μπροστά από ένα πανό που έγραφε “Μετά”, παρουσιάζοντας ένα ενυδατωμένο δέρμα. Όσο για τη μιγάδα, στεκόταν κάπου ανάμεσα στα δύο πανό.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΑΒΒΑΤΟ 04.05.2024 02:31
Exit mobile version