search
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 19.04.2024 10:42
MENU CLOSE

Νέα ώθηση στα μεγάλα έργα

Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ

τεύχος 2184
1-7-2021
06.07.2021 07:00
erga-new

Την ολική επανεκκίνηση του εγχώριου κατασκευαστικού κλάδου, που είναι από τους πλέον «ταλαιπωρημένους» στην ελληνική οικονομία τα τελευταία χρόνια, σηματοδοτεί η έναρξη των δύο εμβληματικών έργων του Ελληνικού και της γραμμής 4 του μετρό.


Πρόκειται για δύο τεράστια πρότζεκτ που είχαν «βαλτώσει» εδώ και πολλά χρόνια για γραφειοκρατικούς και άλλους λόγους και το ξεκίνημά τους γεμίζει με αισιοδοξία όχι μόνο τους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους που θα εμπλακούν ευθέως, αλλά και εκατοντάδες, ίσως και χιλιάδες άλλες επιχειρήσεις και επαγγελματίες που θα κινηθούν γύρω από αυτά.


Μην ξεχνάμε ότι αθροιστικά οι προϋπολογισμοί των δύο έργων φτάνουν τα 4,3 δισ. ευρώ, καθώς το μετρό υπολογίζεται στα 1,8 δισ. ευρώ, ενώ το Ελληνικό περί τα 2,5 δισ. ευρώ μαζί με το καζίνο.

Πήρε μπρος και η οικοδομή


Όμως, πέρα από το «ξεκλείδωμα» των δύο αυτών έργων, έχει παρατηρηθεί τα τελευταία τρία χρόνια και μία βελτίωση του κλίματος σε ό,τι αφορά τις νέες οικοδομές. Δεν είναι τυχαίο ότι σε αρκετές γειτονιές της Αθήνας «ξεφυτρώνουν» νέες πολυκατοικίες, οι περισσότερες με τη μέθοδο της ξεχασμένης αντιπαροχής.
Βεβαίως τα ποσοστά είναι αρκετά χαμηλότερα από τη φρενίτιδα του 55%, όπου είχαν φτάσει στα μέσα της δεκαετίας του 2000, όμως και μόνο το γεγονός ότι «ξυπνάει» η παραδοσιακή ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας είναι σίγουρα καλός οιωνός.


Πάντως η επανεκκίνηση των μεγάλων έργων αναμένεται να δώσει νέα πνοή στους ισολογισμούς των μεγάλων ομίλων, οι οποίοι, λόγω της παρατεταμένης κρίσης, βρίσκονταν σε καθοδικό σπιράλ εδώ και πάνω από μία δεκαετία, αν εξαιρέσουμε τις επενδύσεις που πολλοί από αυτούς έκαναν στον τομέα των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.

Συγκεκριμένα, στη γραμμή 4 θα δραστηριοποιηθεί το σχήμα της ΑΒΑΞ μαζί με τις Ghella και Alstom, το οποίο έχει ήδη δοκιμαστεί με επιτυχία καθώς είχε κερδίσει και το συμβόλαιο για την επέκταση της γραμμής 3 στον Πειραιά.
Αλλά και στο Ελληνικό αναμένονται με ενδιαφέρον οι συμμαχίες που θα δημιουργήσει η Lamda Development, όπως και το ποιοι όμιλοι θα αναλάβουν σημαντικά έργα υποδομής, μεταξύ των οποίων είναι η υπογειοποίηση της Ποσειδώνος και η επέκταση της γραμμής του τραμ. Ήδη υπάρχει η συνεργασία με την ΤΕΜΕΣ για κτηριακά έργα, αλλά σύντομα αναμένεται να κλείσουν και άλλες συμφωνίες με σημαντικές εταιρείες του χώρου.


Εξάλλου η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει ήδη στα χέρια της το μεγάλο συμβόλαιο για το καζίνο στο Ελληνικό και αναμένονται οι εξελίξεις για το πώς θα προχωρήσει το συγκεκριμένο έργο. Πρόκειται για μία συμφωνία που βάζει την εταιρεία στη θέση του «οδηγού» στο μελλοντικό σκηνικό που διαμορφώνεται για τον κλάδο.

Ένα καθοριστικό βήμα


Γενικότερα η εκκίνηση της γραμμής 4 του μετρό και του Ελληνικού προβλέπεται να αφυπνίσει ολόκληρη την ελληνική βιομηχανία και ιδιαίτερα αυτή που σχετίζεται με τις κατασκευές. Για παράδειγμα τη χαλυβουργία, τα καλώδια, το σκυρόδεμα, τα χρώματα, ηλεκτρολογικά – υδραυλικά και άλλα προϊόντα που θα δουν τους τζίρους τους να αυξάνονται με ταχύτατους ρυθμούς.

Φυσικά το ίδιο αναμένεται να συμβεί με τα σχετικά επαγγέλματα και τις υπηρεσίες όπως security, πιστοποιήσεις, συμβουλευτικές, μελέτες, μεταφορικές και πολλές άλλες δραστηριότητες.
Βεβαίως εδώ πρέπει να επισημάνουμε ότι δύο έργα, όσο μεγάλα και αν είναι, δεν αρκούν για να πούμε ότι θα καλυφθεί η ανάπτυξη ολόκληρου του κλάδου. Αποτελούν όμως ένα καθοριστικό βήμα, ένα σημαντικό έναυσμα που μπορεί να τον βοηθήσει ώστε από εδώ και πέρα να ακολουθήσει μία ανοδική τροχιά.

Εξελίξεις στις μεγάλες εταιρίες

Για να έχει συνέχεια αυτή η εκκίνηση θα πρέπει να συνοδευτεί και από άλλα έργα, ώστε να μπουν κι άλλοι στο παιχνίδι.
Για παράδειγμα οι διοικητικές εξελίξεις στην Ελλάκτωρ ευνοούν τη διεκδίκηση μεγάλων έργων. Μάλιστα, σύμφωνα με τα λεγόμενα του ίδιου του νέου επικεφαλής Ευθύμη Μπουλούτα, ο όμιλος έχει θέσει ως πρώτο μεγάλο στόχο τη διεκδίκηση του ΒΟΑΚ. Το έργο ξεπερνάει αθροιστικά (είναι τρεις διαγωνισμοί) τα 1,6 δισ. ευρώ και θα μπορούσε να αποτελέσει την ιδανική συγκυρία ενεργοποίησης του άλλοτε κραταιού ομίλου.


Αλλά και η Μυτιληναίος έχει μπει πολύ δυναμικά μέσα στο παιχνίδι των κατασκευών έχοντας συμμετοχή σε όλους τους μεγάλους διαγωνισμούς, συμπεριλαμβανομένης της Εγνατίας και της υποθαλάσσιας Σαλαμίνας.
Το ίδιο και η ΙΝΤΡΑΚΑΤ, που είναι η κερδισμένη αυτού του μεσοδιαστήματος με την απόκτηση σημαντικών διαγωνισμών μέσου βεληνεκούς.

Δηλαδή το τελευταίο διάστημα έχουν υπάρξει σημαντικές εξελίξεις σχεδόν σε όλους τους μεγάλους του κλάδου, με σημαντικές ανακατατάξεις σε καθιερωμένους «παίκτες» και νέους διεκδικητές στα μεγάλα έργα.
Οι υπογραφές που «έπεσαν» στα δύο εμβληματικά έργα του Ελληνικού και της γραμμής 4 μπορούν να δώσουν μεγάλη ώθηση στον κατασκευαστικό κλάδο και να οδηγήσουν τις εξελίξεις, καθώς δημιουργούν νέα δεδομένα στην ελληνική αγορά και όχι μόνο στον κλάδο των κατασκευών. Διότι, αν και αφορούν την Αθήνα, έχουν πανελλαδική εμβέλεια, καθώς εταιρείες και επαγγελματίες από όλη τη χώρα έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν στους διαγωνισμούς και να δουλέψουν σε αυτά.

Διαβάστε επίσης:

Τροχόσπιτα: Η νέα μόδα του κορωνοϊού – Αύξηση 400% στη ζήτηση για ενοικίαση

Κρυπτονομίσματα: Τα 5 μεγάλα ρίσκα του Bitcoin

Θα πούμε το κρέας… κρεατάκι; – Πόσο τεχνητό είναι το διατροφικό μας μέλλον

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 19.04.2024 10:42