search
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26.04.2024 21:32
MENU CLOSE

Riva Yachts – Η ιστορία πίσω από τα κομψοτεχνήματα που σκίζουν τις θάλασσες (Photos)

09.08.2021 07:30
riva-yacht
Photo: riva-yacht.com

Τα γιοτ της εταιρείας Riva, είναι από τα πιο κομψά και όμορφα σκάφη στον κόσμο, με αποκορύφωση τα εικονικά μοντέλα της «100’ Corsaro» και βέβαια το «110’ Dolcevita» που φαίνεται πως είναι και από τα πιο εμπορικά, καθώς συνταιριάζουν το ιταλικό στιλ και την καλή ζωή που συμβαδίζει μαζί του.

Παρόλη όμως την επιτυχία, λίγοι ξέρουν την ιστορία της φίρμας που πρωταγωνιστεί 170 χρόνια τώρα.

Photo: riva-yacht.com

Μετά τη θύελλα

Η Riva δημιουργήθηκε το 1842, στη Λίμνη Ιζέο, στο Σάρνικο της Ιταλίας, μετά από μια καταστροφική θύελλα. Οι τοπικοί ψαράδες, σοκαρισμένοι από τις ζημιές που είχαν πάθει τα σκάφη και οι βάρκες τους, απευθύνθηκαν σε κάποιον μάστορα για να επιδιορθώσει τις ζημιές. Ο μάστορας αυτός είχε πρόσφατα έλθει από την περιοχή του Λάλιο, και δεν ήταν άλλος από τον Πιέτρο Ρίβα. Ρίχτηκε λοιπόν στη δουλειά, και αφού κέρδισε το σεβασμό των ντόπιων επιδιορθώνοντας τα σκάφη τους, αποφάσισε να ανοίξει ένα δικό του καρνάγιο.

Riva Corsaro / Photo: riva-yacht.com

Τα πρώτα σκάφη που έφτιαξε ο Ρίβα, ρίχτηκαν στη λίμνη, και σύντομα η εταιρεία απέκτησε μεγάλη φήμη, καθώς τα σκάφη της Ρίβα διακρίνονταν για το στιλ και την υψηλή τους ποιότητα. Το ναυπηγείο συνέχισε να έχει ανοδική πορεία, χάρη στη διεύθυνση του Ερνέστο Ρίβα (γιου του Πιέτρο), που προχώρησε στη δημιουργία σκαφών με εσωλέμβιες μηχανές, ανοίγοντας το δρόμο σε επιβατικά σκάφη, και σκάφη φορτίου, που όργωναν τη λίμνη.

Πρώτος Παγκόσμιος Πόλεμος

Παρόλα αυτά, η εταιρεία άρχισε να ξεχωρίζει όταν μετά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, υπό την καθοδήγηση του Σεραφίνο Ρίβα, που ήταν ο 3ος γιος του Ερνέστο, άρχισε να στρέφεται στα αγωνιστικά σκάφη και τα πολυτελή «κρις κραφτ». Έτσι ανάμεσα στο 1920 και το 1930, η Ρίβα έφτιαξε σκάφη που έσπαγαν το ένα μετά το άλλο τα ρεκόρ ταχύτητας, αλλά ταυτόχρονα αποτελούσαν έργα τέχνης, φτιαγμένα με άριστα υλικά και σημασία στη λεπτομέρεια. Η εταιρεία κατέβαινε στους αγώνες ταχύτητας πρωτότυπων σκαφών, σαρώνοντας τις πρωτιές και τις διακρίσεις.

Riva Dolcevita/ Photo: riva-yacht.com

Τα χολιγουντιανά σκάφη του 1950

Έτσι, έχοντας κατακτήσει την εμπειρία των αγώνων, ο Κάρλο Ρίβα, τη δεκαετία του 1950, προχώρησε φτιάχνοντας τα πιο όμορφα σκάφη του κόσμου, επιδεικνύοντας ναυπηγική ευφυία και απαράμιλλο στιλ, που πυρπολούσαν το φαντασιακό των απανταχού «bon viveurs» και των «play boys» του πλανήτη. Σε συνεργασία με τον αρχιτέκτονα και ντιζάινερ, Τζόρτζιο Μπαριλάνι, η εταιρεία του Κάρλο Ρίβα, το 1956, δημιούργησε τα σκάφη που θα πρωταγωνιστούσαν στα υγρά όνειρα της «ντόλτσε βίτα» της Ιταλικής Ριβιέρας, του Μόντε Κάρλο, της Κυανής Ακτής της Γαλλίας, των Μαϊάμι Κις, της Αβάνας, και της Φλόριντα των ΗΠΑ.

Carlo Riva / Photo: luxurychartergroup.com

Δίνοντας προτεραιότητα στην ταχύτητα, την ευελιξία, και την πολυτέλεια, έφτιαξε τα ωραιότερα ξύλινα σκάφη που είχε αντικρύσει ο άνθρωπος. Ήταν τα μοντέλα «Ariston» και «Tritone», τα πρώτα σκάφη με 2 μηχανές, το μοντέλο «Sebino» που σηματοδοτούσε τη μαζική παραγωγή, και το μοντέλο «Florida».

1962, το όνειρο «Aquarama»

Όμως τον Νοέμβριο του 1962, η εταιρεία παρουσίασε το μοντέλο «Aquarama», στην 3η Ναυτική Έκθεση του Μιλάνου. Ήταν η αποθέωση του στιλ.  Απόγονος του «Tritone», είχε 8,02 μέτρα μήκος, 2,62 μέτρα πλάτος, και δύο μηχανές «Chris – Craft» 185 hp, που κινούσαν το σκάφος με 73 χλμ. την ώρα.

Η εταιρεία Ρίβα, το 1969, παρουσίασε τα πρώτα σκάφη της από φάϊμπεργκλας. Ήταν το κρούιζερ «Bahia Mar 20» και το καμπινάτο κρούϊζερ «Sport Fisherman 25». Παρόλα αυτά η εταιρεία συνέχιζε να παράγει τα περιζήτητα ξύλινα σκάφη της έως το 1996, που παρουσίασε τον τελευταίο  «Aquarama Special, hull 784».

O Κάρλο Ρίβα πούλησε την εταιρεία στον αμερικανικό Όμιλο Γουίτακερ, το 1969, παραμένοντας πρόεδρος έως το 1971. Τον διαδέχθηκε ο συνεργάτης του Τζίνο Τζερβασόνι.

Από το 1989, στη νέα χιλιετία

Είκοσι χρόνια αργότερα, το 1989,η εταιρεία πουλήθηκε στην αγγλική Vickers Group.

Ενώ το 1991, η εταιρεία Ρίβα, δημιούργησε το μοντέλο «58’ Bahamas» έργο του σχεδιαστή Μάουρο Μικέλι, που παρουσιάστηκε στο Διεθνές Ναυτικό Σαλόνι της Γένοβας. Το 2000, η Ρίβα επέστρεψε στις ιταλικές της ρίζες, όταν αγοράστηκε από το γκρουπ του Νορμπέρτο Φερέτι.

Photo: riva-yacht.com

Σήμερα, τα ονειρικά σκάφη της σκίζουν τα κύματα, σε όλα τα μήκη και πλάτη των θαλασσών και των ωκεανών. Εκτός από τα «100 Corsaro» «110 Dolcevita», τα «88άρια Bahamas», έχει μια ευρεία γκάμα που καταλήγει στα «56’ Rivale», «Rivamare», «Aquariva Super» και «Iseo».

Διαβάστε επίσης:

Απόδραση από το Αλκατράζ – Η αληθινή ιστορία των κρατουμένων που το έσκασαν από τις φυλακές υψίστης ασφαλείας

Φολέγανδρος: Η άγρια ομορφιά των Κυκλάδων – Από τόπος εξορίας, ιδανικός προορισμός (photos/video)

«Tour de France»: Πώς η κόντρα δύο αθλητικών εφημερίδων δημιούργησε το μεγαλύτερο ποδηλατικό γεγονός του πλανήτη

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26.04.2024 21:32