search
ΠΕΜΠΤΗ 25.04.2024 07:31
MENU CLOSE

Στα όρια το κέντρο της Αθήνας – Τι θα ισχύσει με τον Δακτύλιο και τα σενάρια για διόδια

19.10.2021 17:24
Kinisi-kykloforia-new

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα στο κέντρο της Αθήνας επιδεινώνεται μέρα με τη μέρα, με κύριες αρτηρίες της πρωτεύουσας να βρίσκονται στο «κόκκινο» καθημερινά και να δοκιμάζουν την υπομονή των οδηγών.

Οι πολίτες μέσα στην πανδημία, φαίνεται πως επιλέγουν την ασφάλεια του ΙΧ τους, αποφεύγοντας τα ΜΜΜ, τα οποία όμως έχουν αραιώσει και τα δρομολόγιά τους.

Σε μερικές μέρες επανέρχεται ο δακτύλιος, με ορισμένες τροποποιήσεις αυτή τη φορά, ενώ διά στοματος του υπ. Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή έπεσε και η ιδέα για διόδια στο κέντρο της Αθήνας.

Πιο συγκεκριμένα, ο νέος δακτύλιος θα τεθεί σε ισχύ κανονικά από τις 25 Οκτωβρίου και ελεύθερα θα κινούνται τα υβριδικά και euro 6 οχήματα, όπως δήλωσε ο υπουργός ενώ διευκρίνισε ότι δεν μιλάμε για καθολική απαγόρευση εισόδου ΙΧ στο κέντρο, όπως ισχύει σε άλλες πόλεις της Ευρώπης. «Μιλάμε για ένα μέτρο, το οποίο ίσχυε και παλαιότερα. Κατανοώ ότι αυτό είναι μία δύσκολη συνθήκη, διότι οι περισσότεροι από εμάς είχαμε ξεμάθει τα δύο χρόνια της πανδημίας», πρόσθεσε. Και συνέχισε:  «Δεν μπορούμε να κάνουμε εξαιρέσεις για όλους, διότι δεν θα αντιμετωπίσουμε έτσι και το περιβαλλοντικό πρόβλημα, αλλά και το ζήτημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης».

Επιπλέον, το πλαίσιο του «πράσινου» πάσου Δακτυλίου αυστηροποιείται σημαντικά, καθώς πάσο για ελεύθερη κυκλοφορία θα έχουν μόνο τα αυτοκίνητα που ανήκουν στις εξής κατηγορίες:

-τα ηλεκτρικά οχήματα,
-τα εκ κατασκευής φυσικού αερίου και υγραερίου οχήματα,
-τα υβριδικά οχήματα και
-τα οχήματα κατηγορίας Euro 6 που εκπέμπουν κάτω από 120 gr CO2.

Ψηφιακά διόδια στο κέντρο της Αθήνας;

Πάντως, αυτό που προκάλεσε εντύπωση στις χθεσινές δηλώσεις του υπουργού ήταν η επιβεβαίωση των σκέψεων για διόδια στο κέντρο της Αθήνας, στη λογική του «ο ρυπαίνων πληρώνει», όπως είπε ο κ. Καραμανλής.

«Αυτό είναι σε μια γενικότερη πολιτική που υπάρχει στην ΕΕ, ”ο ρυπαίνων πληρώνει”. Είναι μια πολιτική που υπάρχει τουλάχιστον εδώ και δυο χρόνια. Η ΕΕ έχει φιλόδοξους στόχους για την κλιματική αλλαγή. Είναι κάτι που έχει πέσει στο τραπέζι, το οποίο θα συζητήσουμε και θα δούμε, τίποτε δεν αποκλείεται» υπογράμμισε, υπενθυμίζοντας ότι «με τα έργα της γραμμής 4 του Μετρό, ένα έργο που θα λύσει πολλά προβλήματα, για όσο εξελίσσονται θα επιβαρύνουν το κυκλοφοριακό στο κέντρο της Αθήνας».

Πάντως, ο ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, υποστήριξε πως «είναι παραπλανητικό το να μιλάμε για ”διόδια”. Δεν θα υπάρχουν στην πραγματικότητα διόδια, δηλαδή μπάρες που θα εμποδίζουν και θα ελέγχουν την είσοδό μας στο κέντρο. Αυτό γινόταν πριν αρκετές δεκαετίες σε κάποιες ευρωπαϊκές πόλεις. Τώρα πια δεν χρησιμοποιείται» τόνισε ο κ. Παπαντωνίου, και πρόσθεσε:

«Η τεχνολογία έχει προχωρήσει τόσο πολύ που μπορούμε πλέον να το ρυθμίσουμε με μια εφαρμογή (application), όπως γίνεται για παράδειγμα με την ελεγχόμενη στάθμευση. Έτσι, με την εφαρμογή αυτή πληρώνουν ένα μικρό αντίτιμο όταν επιθυμούν να παρκάρουν σε θέση ελεγχόμενης στάθμευσης. Αντίστοιχα, εκτιμώ, θα εφαρμοστεί και στον νέο Δακτύλιο. Θα υπάρχει είτε ημερήσιο, είτε μηνιαίο, είτε ετήσιο αντίτιμο. Το οποίο θα πρέπει να προσδιορίζεται με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά».

Επιπλέον, σύμφωνα με τον κ. Παπαντωνίου, σε περίπτωση που προχωρήσει αυτή η σκέψη, θα πρέπει να εξεταστεί η ελεύθερη μετακίνηση εκτός ωρών αιχμής, όπως τη νύχτα παραδείγματος χάριν, ή με την καταβολή μικρότερου αντιτίμου.

«Κόφτης» στις άδειες δακτυλίου

Ένα ακόμα μέτρο που θα ισχύσει στην προσπάθεια αποσυμφόρησης του κέντρου, είναι το «κούρεμα» κατά 50%  στις άδειες για την ελεύθερη μετακίνηση οχημάτων στο δακτύλιο, το οποίο επιβεβαίωσε σε νέες του δηλώσεις ο υπ. Μεταφορών στο ΣΚΑΙ 100,3.

«Κάτι που θα κάνουμε άμεσα είναι να αυξήσουμε τα γεωγραφικά όρια του μικρού Δακτυλίου. Να σας θυμίσω ότι παλιά υπήρχε ένας μικρός Δακτύλιος και ένας μεγάλος Δακτύλιος. Ο μεγάλος Δακτύλιος ήταν κάτι που ποτέ δεν είχε εφαρμοστεί στην ουσία. […] Θα αυξήσουμε τα όρια στον μικρό Δακτύλιο, θα κάνουμε μελέτες ώστε να μη γίνει απότομα και να μη δημιουργήσει προβλήματα», τόνισε χαρακτηριστικά.

Τέλος, συμφωνήθηκε να τεθεί σε εφαρμογή ένα ειδικό σχέδιο, αυστηρής αστυνόμευσης για τον Δακτύλιο, το οποίο θα αναλάβουν από κοινού η Τροχαία και η Δημοτική Αστυνομία.

Διαβάστε επίσης:

Παρέμβαση του Αρείου Πάγου για την αποφυλάκιση Πατέλη

Ρόδος: Ομολόγησε η θεία της 8χρονης – Έστησε τη σκευωρία για να πάρει χρήματα από τη μητέρα της μικρής

Νοσοκομείο Πάτρας: Απολύθηκε ο παιδίατρος που κατηγορείται για σεξουαλική κακοποίηση

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΠΕΜΠΤΗ 25.04.2024 07:30