ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 03.05.2024 10:47
MENU CLOSE

Νέο φάουλ από το Facebook: Προώθησε αντιπεριβαλλοντικές διαφημίσεις

18.11.2021 19:06

Διαφημιστές του Facebook προώθησαν επανειλημμένα ψευδείς και παραπλανητικούς ισχυρισμούς για την κλιματική αλλαγή τις τελευταίες βδομάδες, κατά τη διάρκεια διεξαγωγής της COP26 στη Γλασκόβη.

Ο ίδιος δήλωσε πως η εταιρεία επιχειρεί στο μέγιστο δυνατό βαθμό να αντιμετωπίσει την παραπληροφόρηση για την κλιματική αλλαγή, ενώ το συντηρητικό δίκτυο ενημέρωσης «Newsmax» χρηματοδότησε λίγο μετά διαφήμιση στο Facebook, που αποκαλούσε «απάτη» την ανθρωπογενή πλανητική υπερθέρμανση.

Η διαφήμιση, μέσα από τις πολλαπλές εκδοχές υπό τις οποίες προβαλλόταν, συγκέντρωσε 200.000 προβολές. Από τη μεριά του το δίκτυο απέφυγε να κάνει κάποιο σχόλιο σχετικά με την είδηση.

Πάντως, το Facebook -πλέον Meta- δεν έχει μέχρι στιγμής μία συγκεκριμένη πολιτική για την παραπληροφόρηση για το κλίμα σε διαφημίσεις ή αναρτήσεις άνευ πληρωμής.

Από την άλλη, η ανταγωνίστρια Google σημείωσε τον περασμένο μήνα ότι θα απαγορεύσει την προβολή διαφημίσεων ή βίντεο στο Youtube που αμφισβητούν τα οικουμενικά επιστημονικά συμπεράσματα για την κλιματική αλλαγή.

Η δεξαμενή σκέψης «InfluenceMap», με έδρα τη Μ. Βρετανία, πέρα από την ανίχνευση των παραπλανητικών περιβαλλοντικών διαφημίσεων του Facebook, εντόπισε και κινήσεις χρηματοδότησης πετρελαϊκών πολυεθνικών για διαφημίσεις που εμφανίζουν τις εταιρίες φίλα προσκείμενες στην περιβαλλοντική πολιτική και ευθυγραμμισμένες με την διεθνή κλιματική νομοθεσία, κάτι το οποίο αποκάλεσε «πράσινο ξέπλυμα».

Οι διαφημίσεις αυτές κόστισαν 574.000 δολάρια και προσέλκυσαν 22 εκατομμύρια αντιδράσεις στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης.

Διαβάστε επίσης

«Βόμβα» ΣτΕ: Αντισυνταγματικός ο τρόπος ορισμού αντιδημάρχου στις μονοεδρικές περιφέρειες

Black Friday: Οι πρώτες εκπτώσεις έως και 80% – Τα δημοφιλέστερα είδη

«Λίστα Πέτσα»: Οι 29 βουλευτές της εξεταστικής επιτροπής

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 03.05.2024 10:47
Exit mobile version