search
ΔΕΥΤΕΡΑ 06.05.2024 01:27
MENU CLOSE

«Tango»: Η «δικαίωση» της Μαρίας Σνάιντερ άργησε 50 χρόνια

01.12.2021 18:53
tango-new

Οι  τραγικές στιγμές από την κινηματογραφική κάμερα στα γυρίσματα της θρυλικής ταινίας «Το τελευταίο τανγκό στο Παρίσι» του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι, αποτελούν την πρώτη ύλη για μίνι σειρά του αμερικανικού δικτύου CBS με τίτλο «Tango», 50 χρόνια από την προβολή της.

Τη σειρά για τα ταραχώδη γεγονότα γύρω από τη δημιουργία της ταινίας θα σκηνοθετήσουν η Ελβετή Λίσα Μπρίλμαν και ο Βραζιλιάνος κινηματογραφιστής και συγγραφέας Χοζέ Παντίγια, ο οποίος δήλωσε ενθουσιασμένος που θα έχει την ευκαιρία μέσα από την παραγωγή της μίνι σειράς να εξερευνήσει μια ιστορία για την ηθική της Τέχνης, ένα σημαντικό αλλά συχνά παραμελημένο θέμα.

Η σειρά καλύπτει περίοδο 18 μηνών, όσο διήρκεσε η παραγωγή της περιβόητης ταινίας, η οποία λογοκρίθηκε το 1972 σε πολλές χώρες για τις σκηνές σεξουαλικής βίας. Τα  γυρίσματα θα πραγματοποιηθούν σε Γαλλία, Ιταλία και ΗΠΑ, σύμφωνα με το σενάριο των Τζέρεμι Μίλερ και Ντάνιελ Κον που περιγράφει όσα συνέβησαν πέρα από τις κάμερες μέσα από την οπτική εκείνων που βρέθηκαν στο επίκεντρο της υπόθεσης, δηλαδή του περίφημου σκηνοθέτη, του ινδάλματος Μάρλον Μπράντο και της άσημης τότε Μαρίας Σνάιντερ.

Η «λεπτομέρεια» που απέκρυψαν

Η φήμη της ταινίας είχε κάνει τότε γρήγορα το γύρω της Γης εξαιτίας της διαβόητης σκηνής βιασμού, για την οποία δεκαετίας αργότερα ο ίδιος ο Μπερτολούτσι είχε παραδεχθεί πως δεν υπήρχε συναίνεση.

Ο σκηνοθέτης σε παλαιότερη συνέντευξη του είχε αναγνωρίσει ότι ο ίδιος και ο Μάρλον Μπράντον απέκρυψαν από την Σνάιντερ τί επρόκειτο να συμβεί διότι «ήθελα την αντίδραση ενός κοριτσιού και όχι την αντίδραση μιας ηθοποιού», είχε πει τότε. Ήθελε, σύμφωνα με τα λεγόμενα του, να προσδώσει ρεαλιστικότητα στη σκηνή.  «Νομίζω ότι (η Μαρία) μισούσε εμένα και επίσης τον Μάρλον επειδή δεν της είπαμε ότι υπήρχε αυτή η λεπτομέρεια του βουτύρου που χρησιμοποιήθηκε ως λιπαντικό», είχε πει μεταξύ άλλων ο Μπερτολούτσι.

Ενώ η ταινία έφερε χρήμα, επιπλέον δόξα και βραβεία στον Μπερτολούτσι και τον Μπράντο με υποψηφιότητες για Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου και Καλύτερης Σκηνοθεσίας, η Σνάιντερ, όπως αναφέρεται σε μια ανακοίνωση της παραγωγού εταιρείας CBS «έγινε αντικείμενο εκμετάλλευσης και γελοιοποίησης για τη συμμετοχή της στην ταινία, που την οδήγησε σε έναν δρόμο εθισμού και πάλης με προβλήματα ψυχικής υγείας. Η μόνη αποζημίωση που έλαβε ποτέ για τον ρόλο της ήταν 4.000 δολάρια».

«Να δώσουμε «φωνή» στη Σνάιντερ»

Οι δημιουργοί της μίνι σειράς «Tango», η οποία θα διανεμηθεί από το CBS και την παραγωγό εταιρεία Stampede Ventures στην  τηλεοπτική αγορά αρχές του 2022, θέλουν να αποκαταστήσουν τη φήμη της  Μαρίας Σνάιτερ, η οποία εξαιτίας της επίμαχης σκηνής  πέρασε πολλά στη συνέχεια.

Εμμέσως οι κινηματογραφιστές τάσσονται κατά των κακοποιητικών συμπεριφορών και σεξουαλικών κακοποιήσεων στον χώρο της Τέχνης και ας μην το ομολογούν ευθέως.

Για την Μπρίλμαν η πρόταση ήταν μια πρώτης τάξης ευκαιρία να εξετάσει προσεκτικά «ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα της ιστορίας του κλάδου μας — παρόλο που δεν αντιμετωπίζονταν ως τέτοια εκείνη την εποχή. Ειδικά η δυνατότητα να δώσουμε «φωνή» στη Μαρία Σνάιντερ, είναι πραγματικά συναρπαστική». «Το «Tango» που πάμε να κάνουμε  αφηγείται την ιστορία δύο ανδρών που κακοποιούν μια νεαρή και άπειρη γυναίκα, όχι για σεξ, αλλά για χάρη της Τέχνης. Το έκαναν μπροστά στην κάμερα, και η σκηνή που προέκυψε την έκανε μια σημαντική ταινία μεγάλου μήκους, που καταξιώθηκε από τους κριτικούς και το κοινό. Ο σκηνοθέτης και οι ηθοποιοί είχαν επιτυχία, ενώ ο πόνος της Μαρίας παραμελήθηκε», σημείωσε ο Παντίγια.

 Η «επόμενη μέρα» για τη Μαρία Σνάιντερ

Η Μαρία Σνάιντερ (απεβίωσε το 2011) είχε πει για την επίμαχη σκηνή σε συνέντευξη του 2007: «Έπρεπε να έχω καλέσει τον ατζέντη μου ή να έρθει ο δικηγόρος μου στο σετ γιατί δεν μπορεί να αναγκάσεις κάποιον να κάνει κάτι που δεν υπάρχει στο σενάριο, αλλά εκείνη τη στιγμή δεν το ήξερα αυτό. Ο Μάρλον μου είπε: “Μαρία, μην ανησυχείς, είναι απλώς μια ταινία”, αλλά κατά τη διάρκεια της σκηνής, παρόλο που αυτό που έκανε ο Μάρλον δεν ήταν αληθινό, έκλαιγα με αληθινά δάκρυα. Ένιωσα ταπεινωμένη και για να είμαι ειλικρινής, ένιωσα λίγο βιασμένη, τόσο από τον Μάρλον όσο και από τον Μπερτολούτσι. Μετά τη σκηνή, ο Μάρλον δεν με παρηγόρησε ούτε ζήτησε συγγνώμη. Ευτυχώς, έγινε μόνο μία λήψη».

 Στιγματισμός, μάχη με την κατάθλιψη και ακτιβισμός

Η Σνάιντερ παρά το γεγονός ότι στη συνέχεια έπαιξε σε ταινίες όπως το «Επάγγελμα ρεπόρτερ» του Αντονιόνι πάλεψε με την προκατάληψη και τη ρετσινιά ότι είναι σεξουαλικό σύμβολο και όχι σοβαρή ηθοποιός. Αποφάσισε να μη ξανακάνει σκηνές με γυμνό και έχει περιγράψει την περίοδο μετά την ταινία ως αρχή της μάχης της με την κατάθλιψη, τον εθισμό της στα ναρκωτικά ενώ έκανε αρκετές απόπειρες αυτοκτονίας.

 Αργότερα έγινε υπέρμαχος των δικαιωμάτων των γυναικών, παλεύοντας ιδιαίτερα για να συμπεριλαμβάνονται περισσότερες γυναίκες σκηνοθέτες, να υπάρχει μεγαλύτερος σεβασμός στις γυναίκες ηθοποιούς και καλύτερη εκπροσώπηση των γυναικών στον κινηματογράφο και τα μέσα ενημέρωσης.

Διαβάστε επίσης:

Λάκης Λαζόπουλος: «Ο ψεκασμένος είναι το ίδιο επικίνδυνος με τον πληρωμένο» (video)

«Αυγή»: Οι εργαζόμενοι λένε όχι στην εθελουσία

Τηλεόραση: Γιατί καθυστερεί το πρόγραμμα της ΕΡΤ2;

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΔΕΥΤΕΡΑ 06.05.2024 00:06