ΤΡΙΤΗ 30.04.2024 13:34
MENU CLOSE

ΗΣΑΠ: Οι χαμένες ευκαιρίες του «φτωχού συγγενή» του μετρό (Photos)

03.01.2022 12:32

Πρόκειται για μία από τις πρώτες γραμμές του μετρό στην Ευρώπη, αφού ξεκίνησε να κατασκευάζεται  από το 1869.

Όταν, όμως, το 2000 λειτούργησαν οι δύο νέες γραμμές του μετρό – μετά βαΐων και κλάδων – πέρασε σε δεύτερη μοίρα. Ξεχάστηκε, σχεδόν εγκαταλείφθηκε και σήμερα  θεωρείται πλέον «ο φτωχός συγγενής» των άλλων δύο γραμμών.

Bαγόνια βρώμικα και καλυμμένα με γκράφιτι

Τα βαγόνια των συρμών είναι βρώμικα μέσα και καλυμμένα με γκράφιτι απ΄έξω.

Από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο ηλεκτρικός είναι η μεγάλη ηλικία των συρμών, αφού η προμήθεια των παλαιότερων εξ αυτών έγινε το 1985.

Η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών προωθεί -αντί για την αγορά νέων- την πλήρη ανακατασκευή τους ώστε έτσι να επεκταθεί η διάρκεια ζωής τους κατά 20 χρόνια με χαμηλότερο κόστος.

Οι σταθμοί παρά το λιφτινγκ του 2004 με αφορμή τους τότε Ολυμπιακούς Αγώνες αποπνέουν μια αίσθηση εγκατάλειψης- και σε καμία περιπτωση δεν μοιάζουν με αυτές των καινούργιων γραμμών του μετρό.

 Ακόμα και οι εξαγγελίες για την κατασκευή νέων σταθμών ή επεκτάσεων της συγκεκριμένης γραμμής συχνά αναβάλλονται για το μέλλον ή παγώνουν επ’ αόριστον.

Οι επεκτάσεις που έμειναν στα χαρτιά

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του σταθμού Καμίνια στον Πειραιά (ανάμεσα στο Νέο Φάληρο και τον τερματικό σταθμό του Πειραιά, στο ύψος του παλιού εργοστασίου Κεράνης), έργο που περιλάμβανε και την υπογειοποίηση του τμήματος αυτού.

Εξαγγέλθηκε για  πρώτη φορά το – μακρινό πλέον – 2005 από τον τότε υπουργό Μεταφορών Μιχάλη Λιάπη και τον τότε δήμαρχο Πειραιά Παναγιώτη Φασούλα

Πρόκειται για ένα έργο οι μελέτες του οποίου έχουν υλοποιηθεί. Έκτοτε όμως, ο κάθε υπουργός Υποδομών (συμπεριλαμβανομένου του σημερινού ο οποίος έχει αναφερθεί σε αυτό), το βάζει ή τον βγάζει από τον πάγο, με το κύριο εμπόδιο να παραμένει η εξασφάλιση του προϋπολογισμού που ανέρχεται σε 70-80 εκατ. ευρώ. 

Εξαιτίας της μεγάλης καθυστέρησης του έργου αυτού, δεν προχώρησε ποτέ και η ανακατασκευή της σιδηροδρομικής υποδομής μεταξύ Πειραιά και Φαλήρου με αποτέλεσμα να παραμένει εδώ και πολλά χρόνια σε ισχύ η βραδυπορία των συρμών στο τμήμα αυτό εξαιτίας της πολύ κακής κατάστασης των γραμμών. 

Το 2008, μαζί με το σταθμό Καμίνια, ο τότε υπουργός Μεταφορών Κωστής Χατζηδάκης εξήγγειλε και την κατασκευή δύο ακόμα σταθμών: του σταθμού Ιλισός οποίος θα κατασκευαζόταν ανάμεσα σε Καλλιθέα και Μοσχάτο και του σταθμού Ψαλίδι ο οποίος θα κατασκευαζόταν ανάμεσα σε Νέο Ηράκλειο και Ειρήνη. Δόθηκαν μάλιστα και τα χρονοδιαγράμματα για την παράδοση των νέων σταθμών, οι οποίοι θα ολοκληρώνονταν ως το τέλος του 2010.

Τα σχέδια δεν προχώρησαν και κανείς έκτοτε δεν αναφέρθηκε ξανά στους δύο αυτούς σταθμούς. 

Το μεγαλόπνοο σχέδιο που ξεχάστηκε

Ένα μεγαλόπνοο σχέδιο που είχε εξαγγελθεί στις αρχές της δεκαετίας του 2010 αφορούσε τη λεγόμενη διπλή επέκταση.  

Προς βορρά (από Κηφισιά ως Νέα Ερυθραία και Εθνική Οδό ή και μέχρι τον Άγιο Στέφανο) ΚΑΙ από Πειραιά προς Κερατσίνι και Δραπετσώνα, χωρίς όμως ποτέ να έχουν προωθηθεί από κάποια κυβέρνηση.

Μάλιστα,  ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσαν στη Βουλή πρόσφατα 17 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – Π.Σ. αναφορικά με το έργο της επέκτασης της γραμμής του ΗΣΑΠ βόρεια του σταθμού της Κηφισιάς, το οποίο βρίσκεται εκτός του προγραμματισμού της κυβέρνησης για τα έργα υποδομών στην Αττική.

Σύμφωνα με τους βουλευτές, για το συγκεκριμένο έργο για το οποίο υπάρχουν μελέτες εδώ και χρόνια, έχει ψηφίσει θετικά το Δημοτικό Συμβούλιο Κηφισιάς προκειμένου να δοθεί λύση στην κυκλοφοριακή συμφόρηση της πόλης, ενώ περιλαμβάνεται στις στρατηγικές προτεραιότητες του υπό εκπόνηση Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) του Δήμου Κηφισιάς

Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα, τέλος, εξαγγέλθηκε η δημιουργία κλάδου της γραμμής από τα Πετράλωνα ως το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος στην Καλλιθέα. Μάλιστα οριοθετήθηκαν και οι στάσεις.     

Αγνωστο παραμένει το έαν και εφόσον υλοποιηθεί ποτέ το συγκεκριμένο σχέδιο.

Διαβάστε επίσης

Απίστευτη καταγγελία: Του ζήτησε να φύγει από το σπίτι μετά από θετικό test κι αυτός την πλάκωσε στο ξύλο! (video)

Κορωνοϊός – Σαρηγιάννης: «Θα φτάσουμε τα 80.000 κρούσματα ημερησίως» (Video)

Μετάλλαξη Όμικρον: Ατελείωτες ουρές για rapid και μοριακά τεστ (Video | Photos)

ΤΡΙΤΗ 30.04.2024 13:33
Exit mobile version