search
ΔΕΥΤΕΡΑ 29.04.2024 11:59
MENU CLOSE

Δυναμική η επιστροφή της Carrefour

Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙ

τεύχος 2213
20-01-2022
23.01.2022 07:00
carrefour-new

Μία ισχυρή νότα αισιοδοξίας έδωσε στην εγχώρια αγορά η είδηση της δυναμικής επιστροφής της Carrefour στην Ελλάδα σχεδόν δέκα χρόνια μετά την αποχώρησή της το 2012.

Κύρια πηγή της αισιοδοξίας είναι ότι η επανείσοδος αυτή του γαλλικού κολοσσού στην ελληνική αγορά διαθέτει τα εχέγγυα της συνεργασίας με τη Retail & more S.A., θυγατρική του ομίλου Teleunicom, συμφερόντων Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη.

Η συνεργασία έχει στόχο την τοποθέτηση και ανάπτυξη των σημάτων Carrefour στην ελληνική επικράτεια και τα πρώτα καταστήματα αναμένεται ότι θα ανοίξουν έως το καλοκαίρι του 2022.

Πρόσωπο – «κλειδί» της συμφωνίας που συνδέει και τις δύο εποχές της Carrefour στην Ελλάδα είναι ο Βασίλης Στασινούλιας, υψηλόβαθμο στέλεχος επί σειρά ετών της Carrefour – Μαρινόπουλος και γενικός διευθυντής της την περίοδο από το 2008 έως τον Μάιο του 2011, ο οποίος σήμερα κατέχει τη θέση του CEO της Retail & more.

«Είμαστε πολύ χαρούμενοι για την επαναφορά των σημάτων και των καινοτόμων εμπορικών μοντέλων της Carrefour στην Ελλάδα. Οι Έλληνες καταναλωτές θα ζήσουν την εμπειρία ενός πρωτοποριακού omnichannel οικοσυστήματος που θα προσφέρει ποιοτικά προϊόντα και υπηρεσίες, προσβάσιμα σε όλους» λέει ο Β. Στασινούλιας.

«Το σήμα και τα προϊόντα της Carrefour είναι ευρέως γνωστά στην Ελλάδα και είμαστε ενθουσιασμένοι που έχουμε τη δυνατότητα να προφέρουμε ξανά στους Έλληνες καταναλωτές ό,τι καλύτερο διαθέτουμε. Ο όμιλος Teleunicom και η θυγατρική του Retail & more είναι για εμάς η καλύτερη βάση για να μπούμε γρήγορα και αποτελεσματικά στην ελληνική αγορά. Με την είσοδο στην Ελλάδα το 2022, η Carrefour International Partneship ενισχύει την αναπτυξιακή της πορεία σε νέες αγορές» δήλωσε ο Patrick Lasfargues, executive director της Carrefour International Partnerships.

«Αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μια νέα επιχειρηματική δραστηριότητα στον τομέα της λιανικής και των τροφίμων και ήταν μεγάλη μας επιθυμία να επαναφέρουμε την Carrefour στην ελληνική αγορά. Στις συζητήσεις μας με την Carrefour International Partnership επιβεβαιώθηκαν πλήρως ο στρατηγικός σχεδιασμός και η φιλοδοξία μας για τα brands της Carrefour» εξηγεί ο Βασίλης Παπαδόπουλος, CEO της Teleunicom.

Η ιστορία της στην Ελλάδα

Υπενθυμίζεται ότι ο γαλλικός όμιλος εισήλθε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 1992 λειτουργώντας τα καταστήματα Continent. Στη συνέχεια, και συγκεκριμένα από το 1999, έφερε στην Ελλάδα το σήμα Carrefour σε συνεργασία με τον όμιλο Μαρινόπουλου, όπου Έλληνες και Γάλλοι ήταν συμμέτοχοι με ποσοστό 50% στην Carrefour – Μαρινόπουλος έως το 2012.

Τον Ιούνιο εκείνης της χρονιάς η Carrefour αποχώρησε από την ελληνική αγορά πουλώντας το μερίδιό της στην Carrefour – Μαρινόπουλος (50%) στον όμιλο Μαρινόπουλου, ο οποίος έγινε αποκλειστικός μέτοχος της Carrefour – Μαρινόπουλος στη χώρα μας και, ταυτόχρονα, master franchise των γαλλικών σημάτων στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια.

Πώς οδηγήθηκαν στην έξοδο

Ο λόγος της αποχώρησης των Γάλλων ήταν «τριγμοί» που είχαν ξεκινήσει ήδη από το 2011 με την αλυσίδα να παρουσιάζει υποχώρηση τζίρου, ενώ είχαν αρχίσει να κάνουν την εμφάνισή τους προβλήματα στις σχέσεις με τους προμηθευτές. Λειτουργώντας στην ακμή της ένα δίκτυο 807 καταστημάτων (41 υπέρ μάρκετ, 287 σούπερ μάρκετ, 479 convenience stores), η εταιρεία έχανε συνεχώς τζίρο, κυρίως λόγω της κρίσης, εμφανίζοντας στο πρώτο τρίμηνο του 2012 πωλήσεις 521 εκατ. ευρώ, έναντι 625 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του 2011 και 676 εκατ. ευρώ το 2010.

Η πολυτάραχη πορεία της εταιρείας στη μεγάλη κρίση

Συνέπεια αυτών των εξελίξεων ήταν οι τελευταίες χρήσεις της εταιρείας να κλείνουν αρνητικά. Μάλιστα, στη χρήση του 2011 η εταιρεία εμφάνιζε ιδιαιτέρως υψηλές ζημίες. Η μείωση των πωλήσεων και τα αρνητικά στο σύνολο αποτελέσματά της ώθησαν, όπως φάνηκε, τους μετόχους της να αντιδράσουν. Μάλιστα τον Μάιο του 2011 αντικαταστάθηκε αιφνιδιαστικά ο επικεφαλής από το 2008 του ομίλου Β. Στασινούλιας, από τον Γάλλο Jerome Loubere.

Αυτή την εξέλιξη ακολούθησαν πολύμηνες διαπραγματεύσεις μεταξύ των δύο πλευρών, που εντάθηκαν την άνοιξη του 2012, όταν κοντά στην περίοδο του Πάσχα πύκνωσαν οι επισκέψεις των Γάλλων στην Ελλάδα. Οι φήμες που ήθελαν να συμβαίνουν ριζικές αλλαγές στον όμιλο δεν διαψεύστηκαν, καθώς λίγους μήνες αργότερα, τον Ιούνιο, ανακοινώθηκε η πώληση στον όμιλο Μαρινόπουλου των μετοχών που κατείχε ο όμιλος Carrefour. Ήταν μία τρανταχτή είδηση τότε για την ελληνική αγορά καθώς σηματοδοτούσε την αποχώρηση ενός τεράστιου γαλλικού ομίλου ύστερα από εικοσαετή συνεχόμενη παρουσία σε αυτήν.

Τι έλεγε η συμφωνία

Βάσει της τότε συμφωνίας που υπεγράφη μεταξύ Ελλήνων και Γάλλων για την Carrefour – Μαρινόπουλος:

● Ο όμιλος Μαρινόπουλος κατέστη μοναδικός μέτοχος της Carrefour – Μαρινόπουλος, αγοράζοντας από τον όμιλο Carrefour τη συμμετοχή του στην κοινή εταιρεία, που ανερχόταν στο 50%. Οι δύο πλευρές δεν ανακοίνωσαν το τίμημα της εξαγοράς.

● Τα σήματα της Carrefour παρέμειναν στην ελληνική αγορά. Ο όμιλος Μαρινόπουλος ανέλαβε master franchise του ομίλου Carrefour όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά συνολικά στην περιοχή των Βαλκανίων, όπου είχαν αναπτυχθεί ή επρόκειτο να αναπτυχθούν σήματα του γαλλικού ομίλου.

● Από την πώληση του 50% των μετοχών της Carrefour – Μαρινόπουλος στον όμιλο Μαρινόπουλος οι Γάλλοι επρόκειτο να εγγράψουν επιβάρυνση, κυρίως όχι σε μετρητά, ύψους 220 εκατ. ευρώ. Αν και δεν διευκρινιζόταν (και από τις δύο πλευρές) σε τι ακριβώς συνίσταται αυτή η επιβάρυνση, εικάζεται ότι αποτελούσε την αρνητική υπεραξία που «έγραφε» ο γαλλικός όμιλος από την πώληση των μετοχών του.

● Η Carrefour – Μαρινόπουλος προχώρησε άμεσα σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά το ποσό των 348 εκατ. ευρώ, στην οποία θα μετείχαν όλοι οι μέτοχοι της εταιρείας (μέλη της οικογένειας Μαρινόπουλου).

Σημειώνεται ότι στην ηγεσία της Carrefour – Μαρινόπουλος παρέμεινε και μετά το 2012 ο Jerome Loubere, ο οποίος πλαισιώθηκε από νέο διοικητικό συμβούλιο, ενώ αλλαγές έγιναν και στο στελεχικό δυναμικό της εταιρείας.

Πάντως παρά την τότε συμφωνία ο όμιλος δεν κατάφερε ποτέ να ορθοποδήσει. Τα προβλήματα με τους προμηθευτές διογκώθηκαν, ενώ η εταιρεία σταμάτησε να δημοσιεύει ισολογισμούς μετά το 2012, γεγονός που επιδείνωσε την εικόνα της στην ελληνική αγορά και «φούντωσε» τις φήμες που την ήθελαν να αντιμετωπίζει ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα.

Όλα αυτά οδήγησαν στη συμφωνία εξαγοράς του ομίλου από τη Σκλαβενίτης το 2016, ενώ το 2017 ξηλώθηκαν και οι τελευταίες πινακίδες Carrefour από τα καταστήματα.

Διαβάστε επίσης:

Ακριβό μου… PCR

Πάρε, κόσμε, τζόγο

Τσεκούρι στις συντάξεις

google_news_icon

Ακολουθήστε το topontiki.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το topontiki.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Οι χρήστες που παραβιάζουν τους κανόνες συμπεριφοράς θα αποκλείονται. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.

ΔΕΥΤΕΡΑ 29.04.2024 11:56